Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako ublažiti osjećaj tjeskobe tijekom ekonomske neizvjesnosti

Uz nadolazeću recesiju na vidiku, čelnici su najvjerojatnije iskusili žar od svojih timova koji traže odgovore na gospodarsku neizvjesnost.

I nisu pogriješili što su se zabrinuli: jedan alarmantni BBC-jev naslov tvrdi da “cijene u SAD-u rastu najbrže u posljednjih 40 godina.” Zastrašujuća stvarnost za većinu Amerikanaca koji se bore oporaviti od poteškoća koje je donijela pandemija.

“Cijene u SAD-u rastu od kraja prošle godine zbog poremećaja opskrbnog lanca uzrokovanog Covidom i viših cijena hrane uzrokovanih lošim vremenskim uvjetima”, navodi se u članku. “Rat u Ukrajini također je podigao cijene roba na globalnoj razini.”

Kao izvršni direktor vlastite tvrtke za izgradnju forme već više od desetljeća i pol, moj tim i ja zajedno smo prebrodili mnoge prepreke, ali ništa u usporedbi s intenzivnim pritiskom koji je prouzročen posljednjih nekoliko godina. Bavili smo se zdravstvenim i sigurnosnim problemima, naučili smo se brzo prilagođavati Zoom sastancima i novim načinima suradnje, žonglirali smo obavezama oko djece s poslom i mnogim drugim izazovima. No kroz cijelo vrijeme, moja se strategija za smirivanje tjeskobe uvijek svodila na ove dvije kvalitete: potpunu transparentnost i suosjećanje.

Otvoreni razgovor sa svojim zaposlenicima je način na koji preduhitrim osjećaje tjeskobe.

Zašto je iskrenost ključna u razgovoru s uposlenicima

Otvoreni razgovor sa zaposlenicima o ekonomskoj neizvjesnosti, umjesto potpunog izbjegavanja teme ili omalovažavanja, može olakšati umove članova vašeg tima koji traže odgovore. Evo nekih od strategija koje su nam uspjele.

Održavajte otvorene komunikacijske kanale

U posljednje je vrijeme sve važnije za vođe da često i otvoreno komuniciraju kroz interakciju sa svojim zaposlenicima. Kao vođa, redovito obavještavam o svim promjenama u gospodarstvu i industriji koje mogu uzrokovati prilagodbe – bilo da to znači smanjenje proračuna ili promjenu ciljeva. Također se trudimo osigurati da se ljudi osjećaju ovlaštenima da izraze svoje brige i imaju platformu za davanje vlastitih povratnih informacija putem anketa ili sastanaka licem u lice.

Upamtite da rješavanjem tjeskoba ljudi kada se pojave, također gradite kulturu povjerenja.

Pomozite svom timu da prebrodi neizvjesnost

Više od iskrenosti, zaposlenici trebaju osjećati da se o njima brine. Jedan od načina na koji možete ugušiti njihove strahove je davanje prioriteta njihovim potrebama i dobrobiti. Dio toga uključuje davanje više prostora za fleksibilnost, nuđenje više pogodnosti, te pružanje stalne podrške mentalnom zdravlju. Ovakva dosljednost olakšava zaposlenicima da se osjećaju sigurnije na radnom mjestu.

Usredotočite se na izgradnju morala zaposlenika

Transparentnost i otvorena komunikacija mogu značiti vrlo malo ako ne postoji osobni element koji dolazi od vodstva. Povezivanje sa svojim zaposlenicima kao pojedincima i izgradnja odnosa kroz stalne odnose pomoći će motivirati vaš tim da se osjeća sigurnije unatoč promjenama u gospodarstvu. Poticanje ljudi nuđenjem resursa kao što je program mentorstva i dopuštanjem da uzmu slobodno vrijeme kada se osjećaju iscrpljenima ne samo da poboljšava moral, već pokazuje istinsku brižnu okolinu koja brine o svom timu.

Pružite viziju

Nedavno sam naišao na riječi sveučilišnog profesora Josepha Castleberryja. Profesor na Sveučilištu Northwest piše : “Nikada ne možemo sa sigurnošću znati što će se sljedeće dogoditi. Istina, vodstvo se uvijek javlja u vremenima nesigurnosti. [. . .] Neizvjesnost je zapravo ono što vodstvo čini neophodnim.”

Kao vođa, njegova izjava o stvaranju mantre na koju se treba usredotočiti odjeknula je u meni. On piše: “Glavna stvar koju lideri pružaju je vizija kojoj treba težiti, a to uvijek uključuje više od pukog predviđanja što će budućnost donijeti; objaviti viziju znači odlučiti kakvu budućnost graditi.”

U svojoj tvrtki znam da je moj posao vođe voditi moj brod do obale, bilo da plovi mirno ili su vode nemirne. A nemirne su već neko vrijeme otkako je počela kriza izazvana COVID-19. Svaki put kad snimam tjednu poruku za svoj tim ili ručam sa zaposlenikom, uvjeravam se da oni ne samo znaju koliko su cijenjeni, već i da su neizmjerno vrijedni za uspjeh moje tvrtke.

Lideri često brkaju viziju s rezultatima. Ali ne može biti vizije bez timskog rada koji doprinosi rastu vašeg poslovanja. Pružanje vizije u vremenima poremećaja i ekonomske neizvjesnosti jedan je od najvažnijih aspekata vodstva.

U vremenima neizvjesnosti veće od normalne, za vodstvo je nedvojbeno potrebno više hrabrosti nego u vremenima relativne stabilnosti”, piše Castleberry. Otkrio sam da je ovo mišljenje istinito. Hrabrost da se sluša, da se bude ranjiv, da se izabere veza umjesto produktivnosti: sve su to činovi hrabrosti koji pomažu ublažiti tjeskobu ljudi.

Njegujte kulturu bez osuđivanja

Vjerujem da je poštenje jedna strana medalje; drugi sluša i reagira bez prosuđivanja. Ali kao vođe, imamo priliku prenijeti ranjivost i potvrdu.

Zato kao vođa, na vama je da odredite tempo – da govorite iskreno i transparentno u svakom trenutku, ali najviše od svega, s optimizmom za neizvjesnu budućnost, jer vjerujete u tim koji ste izgradili. I to će se uvjerenje širiti prema dolje, oslobađajući se tjeskobe, ali također pružajući nešto još vrjednije: veću nadu za ono što dolazi.

____________________________

Autor teksta je Aytekin Tank, osnivač i izvršni direktor Jotforma , vodećeg SaaS rješenja za internetske obrasce. Tekst je objavljen na: fastcompany.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno