Ne baš tako davno ispričali smo priču o ponovnom uzletu LEGO-a. Al ova tvrtka ne prestaje oduševljavati, kako svojim setovima tako i svime onime što sto iza finalnog proizvoda…
U podrumu zgrade poznate kao LEGO Idea House nalazi se trezor s više od 8000 LEGO setova koji datiraju od 1960-ih. Skrivena iza tajnih vrata i niz stepenice, pronaći ćete vrata s oznakom “inžinjering”. Unutra ćete pronaći primjere gotovo svih setova koje je LEGO lansirao.
Trezor je dio korporativnog muzeja tvrtke, što znači da nije otvoren za javnost. Postoji, međutim, virtualna verzija trezora u LEGO Houseu, zgradi otvorenoj za javnost koja priča iskustva i povijest tvrtke. Možete odabrati godinu i vidjeti 3D fotografije svakog prodanog LEGO kompleta.
Trezor se, međutim, koristi isključivo iz poslovnih razloga. Ti razlozi mogu uključivati istraživanje ili inspiraciju, ili možda pronalazak starog seta za fotografiranje. Osim toga, setovi nikada ne izlaze iz trezora, piše Inc.
Trezor je posebno mjesto i u pravilu je otvoren samo za posjetitelje koji su tu u poslovne svrhe.
Kristian Reimer Hauge, jedan od LEGO-ovih korporativnih povjesničara.
Ako ste obožavatelj LEGO-a, ideja o sobi s tisućama LEGO setova čini se kao san. Setovi su organizirani prema godini kada su izdani i jedna od stvari koju Hauge predlaže ljudima koji uđu unutra je da uzmu godinu rođenja i dodaju pet godina. Tu ćete vjerojatno početi pronalaziti setove kojih se sjećate iz djetinjstva. To je nadrealno iskustvo.
LEGO-va ideja da ima arhivu svakog seta koji je ikada napravio je stvarno briljantna. Ovaj trezor je zapravo jedan od nekolicine arhiva koje tvrtka ima. Postoje i druge tajne sobe, uključujući i onu koja je gotovo svima zabranjena. Setove tamo ostavljaju i tu ostaju.
Vidite, imati arhivu ili evidenciju stvari koje napravite važno je iz nekoliko razloga. Prvo, važno je jer pomaže utvrditi vašu povijest. Pomaže u tome da ste uvijek u mogućnosti osvrnuti se na ono što ste radili u prošlosti i sjetiti se priče o tome kako ste došli tu gdje jeste. Također, dodatno naglašava stvari koje su vam važne.
Drugo, pomaže vam da proslavite ono što ste postigli. Tijekom vremena, LEGO je inovirao i stvorio nove vrste setova. Imati arhivu sa svim tim inovacijama svojevrsni je podsjetnik ljudima koji tamo rade koliko teške stvari su sposobni odraditi.
Ne podcjenjujte važnost ovoga. Ne podcjenjujte to koliko je ljudima vrijedno da mogu vidjeti opipljiv primjer svog rada. Vidite, s vremenom će proizvodi koje dizajniraju izblijediti iz sjećanja većine ljudi. Više neće stajati na policama niti puniti kolica za kupnju. Na kraju, ljudi zaborave. Vaš posao je osigurati da se to ne dogodi.
Konačno, kreativnost je gotovo uvijek rezultat nadogradnje onoga što ste već učinili. Ideje ne dolaze niotkuda. Gotovo uvijek su vaše najbolje ideje inspirirane nečim što ste već radili. Mogućnost da se vratite i pogledate svaki pojedini proizvod koji ste napravili može vas inspirirati da napravite nove stvari. Može vam dati ideje o obliku, dizajnu i boji. Može nadahnuti nove načine gledanja na svijet i nove proizvode.
Usput, te tri stvari vrijede za svaki posao. Čak i ako ne izrađujete jednu od najomiljenijih igračaka na svijetu, svaki dan stvarate povijest svoje tvrtke. Kreirate stvari i smišljate nove ideje. Uvodite inovacije i inspirirate svoj tim da čini teške stvari.
Zato bi svaka tvrtka trebala imati vlastitu arhivu – ne samo zbirku fotografija negdje na računalu – nego stvarnu, fizičku prostoriju s fizičkim proizvodima na policama koje možete pogledati, dodirnuti i osjetiti. I, ako slučajno imate tajna vrata, možete ih sve staviti iza tih vrata, to je baš super.