Kako je počeo blijedjeti snažan rast prodaje zabilježen tijekom pandemije, proizvođač igračaka Lego u prvoj polovici godine zabilježio je pad dobiti. Danska tvrtka pokazala se iznimno uspješnom tijekom karantene jer su se kućanstva opskrbljivala igračkama i igrama kako bi se zabavili kod kuće.
Međutim, prihodi su od tada zastali, s prodajom koja je porasla za samo 1% u prvoj polovici godine. Profit proizvođača igračaka pao je 17,7% na 5,5 milijardi danskih kruna (807 milijuna dolara).
Tvrtka je svoje nade polagala u Kinu, s njenom rastućom srednjom klasom koja je željna kupovati zapadnjačke proizvode. Lego je u Kini u prvoj polovici godine otvorio 58 trgovina, piše BBC. I to nakon što je drugo najveće svjetsko gospodarstvo počelo svoje veliko ponovno otvaranje nakon što su ograničenja povezana s covidom ukinuta diljem zemlje. Međutim, prodaja u zemlji nije bila jaka kao što se očekivalo.
Povratak na normalnije uvjete, gdje ljudi idu u trgovine i ponovno troše, bio je sporiji u Kini od onoga što smo očekivali.
Lego
Unatoč sporom početku, Kina ostaje cilj “dugoročnog rasta” za Lego. Planiraju otvaranje dodatnog broja trgovina tamo. Već imaju velike glavne trgovine u Šangaju i Pekingu.
Lego također gradi dvije nove tvornice u Vijetnamu i Sjedinjenim Državama koje će se otvoriti 2024. i 2025. te će proširiti svoje postojeće tvornice diljem svijeta.
Planiraju potrošiti više na održivost nakon što su se našli pod pritiskom zbog količine plastike koja se koristi u njegovim proizvodima. Tvrtka je obećala utrostručiti potrošnju tijekom tri godine kako bi eliminirala plastiku koja dolazi iz fosilnih goriva.
Christiansen je rekao da je pad dobiti posljedica viših troškova sirovina i više novca koji se troši na tvornice. Unatoč padu, Lego ostaje vodeći svjetski proizvođač igračaka.
Za uspjeh zaslužni vodeći proizvodi i franšize
Velik dio svog uspjeha, uz svoje vodeće proizvode, pripisuju Star Wars i Lego Icons.
Ovo je veliki preokret nakon što je proizvođač igračaka u 2000-ima zapao u krizu. Tada je prodaja pala a nagomilale su se goleme zalihe dugova. U to su vrijeme analitičari su smatrali da se tvrtka previše oslanja na svoje naslijeđene proizvode i da nije dodala nikakve uzbudljive nove linije u svoj portfelj.
Tvrtka još uvijek nije na burzi nego je u potpunom vlasništvu obitelji Christiansen. A oporavila se fokusirajući se na franšize i filmove, posebice Lego Batman, Harry Potter i Ninjago.
Za odraslu djecu predstavio je Lego Architecture s replikama muzeja Guggenheim, nebodera Burj Khalifa i Robie House koji je pomogao proširiti njihovo ciljno tržište. Također se razgranao uvođenjem “Mini lutke”.
Usjehu su, uz proizvode, pomogli i Lego filmovi i tematski parkovi diljem svijeta.