Najveća svjetska tvrtka iz sektora luksuzne robe LVMH objavila je tromjesečne poslovne rezultate koji pokazuju pad prodaje od tri posto. Razlog pada je lošija potražnje na azijskom tržištu zbog suzdržanosti kupaca.
U razdoblju srpanj-rujan ova je kompanija zabilježila prihod od 19,08 milijardi eura. To je pad od tri posto na organskoj osnovi, točnije kada se izuzmu valutni učinci, preuzimanja i razdvajanja kompanija. Ovaj rezultat bio je ispod očekivanog organskog rasta od oko dvjesto posto.
Najavljeni poticaji kineskom gospodarstvu doveli su do solidnog oporavka sektora u proteklih nekoliko tjedana. No objava prvog značajnijeg izvješća nije produbila nade u nastavak tog trenda.
LVMH je naveo da je povjerenje potrošača u Kini u kvartalu palo na povijesno nisku razinu, iako i dalje vjeruju u budućnost tržišta, prenosi Seebiz.
Poslovni segment koji pokriva modu i kožnu galanteriju, a predstavljaju brendovi kao što su Louis Vuitton i Dior, zabilježio je pad prodaje od pet posto, što je znatno lošije od očekivanog rasta od četiri posto. Ovo je prvi pad poslovanja tvrtke od 2020. godine.
Segment mode i kožne galanterije čini gotovo polovicu prihoda tvrtke i gotovo tri četvrtine operativne dobiti.
U Aziji, isključujući Japan, gdje kinesko tržište ima dominantan udio, pad prodaje se pogoršao na 16 posto u odnosu na pad od 14 posto u prethodnom kvartalu.
Rast potrošnje nakon pandemije prošle je godine izgubio na snazi, a kriza na kineskom tržištu nekretnina utjecala je na povjerenje potrošača. Nade da bi vladine mjere poticaja mogle brzo vratiti entuzijazam za luksuznu robu još se nisu ispunile.
Na japanskom tržištu rast prodaje usporio je na 20 posto sa skoka od 57 posto u prethodnom tromjesečju zbog jačanja jena.
Dionice LVMH-a su u jučerašnjem trgovanju zabilježile pad od 4,5 posto na 597,5 eura. Dok su od početka godine u minusu oko 19 posto.