Sladokuscima je poznata ponuda konditorske proizvodnje Ferrero, ali ne i najbogatiji Talijan, nasljednik i čelnik ovog gigantskog biznisa, za kojeg se kaže da ‘spava’ na 33,6 milijardi dolara,piše bonitet.
Giovanni Ferrero (57) nosi ‘slatko’ prezime koje je naslijedio kao potomak slavne talijanske obitelji poznate po proizvodnji Nutelle, Tic Tac bombona, Rafaele, Ferrero Rochera, deserata Mont Cheri i cijelog Kinder asortimana – od jajeta sa igračkom do Kinder Bueno.
Kad je Pietro Ferrero 1946. godine ‘skuhao’ recept za poznatu kremu od lješnjaka i kakaa, upakirao ju je poput tvrdog bombona u aluminijsku foliju. Slatkiš je izrezan nožem na komade. Ubrzo je postala maziva poput kreme Nutella, koju su 18 godina kasnije Pietrov sin i njegova supruga konačno počeli nuditi u svom asortimanu. Ovo je bila najprodavanija marka čokolade nakon Drugog svjetskog rata.
Najbogatiji Talijan na djelu
Giovanni Ferrero, unuk spomenutog Pietra, trenutno je na čelu Ferrero SpA. U svemu se drži naslijeđenih poslovnih načela svog djeda i oca Mikela. Giovanni uspješno vodi obiteljski posao s prošlogodišnjim prihodom od 12 milijardi eura, iako je silom prilika ostao sam. Prije 11 godina od srčanog udara preminuo mu je brat Pietro, s kojim je radio rame uz rame, a četiri godine kasnije i otac. Tako jedini nasljednik Giovanni ostaje sa svim poslovima, oko 40 tisuća zaposlenih, 18 tvornica, 38 trgovačkih društava i nekoliko početnih akvizicija.
Ferrero SpA je od 2014. kupio nekoliko tvrtki, iako se to kosi s poslovnim naslijeđem njegovog djeda i oca, koji su bili odlučno protiv takvog širenja poslovanja. Ipak, pod vodstvom Giovannija, Ferrero SpA postaje vlasnik 40% svjetske proizvodnje lješnjaka. Kupili su Nestleov američki biznis za 2,8 milijardi dolara, belgijske brendove Delacre i DeliChoc od Uneta Biscuitsa. Postali su vlasnici britanskog Thornthornsa, američkog Funnie Maya i 1-800-flowers.com.
Nakon završene kupovine Nestlea, Ferrero je postao treća najveća konditorska kompanija na svijetu. U jednom od nekoliko kratkih intervjua Giovanni je rekao:
“Moja teorija je da će, baš kao i u svijetu proizvodnje piva, proizvodnjom slatkiša dominirati samo nekoliko tvrtki.” Ostali će samo delegirati i dobiti status niše. Netko drugi će biti predvodnik.”
Tvrtka dva puta u medijima
Bez obzira na obiteljski neposluh i akvizicije s kojima se nosi, Giovanni Ferrero je poslušan kada je u pitanju njegov odnos s medijima. Poznata je izjava njegovog oca Mikela:
“Društvo bi se trebalo pojaviti u medijima samo dva puta – kada se objave rodni i umrli članovi.”
Tradicionalno, obitelj ne daje intervjue. Oni dobro čuvaju zidove svojih tvornica, recepti su pod visokom zaštitom kao i strojevi koje su dizajnirali inženjeri samo za Ferrero SpA.
Što se poslovne taktike tiče, pod Giovannijevim vodstvom plan je godišnji rast od 7,33 posto kako bi u deset godina, prema riječima nasljednika, ostvarili dvostruki promet.
Kao potomak poslovnih ljudi koji iznimno cijene lojalnost i predanost poslu, Giovanni ne odustaje od ovih načela. Očevici navode da je uvijek skromno odjeven, često u poli majicama, vozi Toyotu i ne živi luksuzno iako ‘spava’ na milijardama. Trenutačno najbogatiji čovjek u Italiji, koja godišnje proizvede 365 tona Nutelle, za Forbes je rekao kako “čvrsto vjeruje da je u poslu najvažnija pažnja prema zaposlenicima i njihovim obiteljima i životima, čak i kada prestanu raditi”. To je temelj na kojem se gradi dobrobit za sve.”
Posebna zanimljivost iz života nasljednika obitelji Ferrero, slavnih slastičara koji su opčinili cijeli svijet Nutellom i igračkama Kinder jaje, jest da je on pisac. Giovanni Ferrero, najbogatiji Talijan, objavio je osam romana većinom u Africi.