Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Novi pravni poraz i udarac za platformu Booking

Digitalna platforma Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju, presudio je u četvrtak Europski sud (ECJ).

Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.

Njemački regulator za tržišno takmičenje zabranio je takvu ugovornu praksu. Na internetskim stranicama hotela i na onima digitalne konkurencije, dok je Europska komisija ograničila zabranu samo na hotele.

Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom “paritetu” i druge slične mjere. Europski sud presudio je danas da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primjenu takve klauzule.

“Nije dokazano da su klauzule o paritetu cijena, bilo široko bilo usko definiranom, objektivno potrebne da bi se ostvario glavni poslovni cilj. Utvrđeno je da nisu razmjerne cilju koji se njima želi postići”, definira se u presudi.

Odredba o paritetu cijena spada u grupu specifičnih ugovornih klauzula koje kompanijama ograničavaju slobodu u poslovanju. Poput zabrane međusobne konkurencije i isključivih sporazuma o nabavci, i same po sebi predstavljale bi kršenje propisa o ravnopravnom takmičenju. EU ih kompanijama dopušta pod uslovom da su ograničene i ključne za ostvarivanje zacrtanog ekonomskog cilja.

Suci su zaključili da bi Booking-ova odredba o cjenovnom pragu hotelskog smještaja mogla ograničiti konkurenciju među digitalnim platformama i istisnuti manje i nove tržišne aktere.

Odredba također nije ključna za ekonomsku održivost Booking.com, zaključili su. Dodali su ipak da odredba ne predstavlja povredu propisa o ravnopravnom tržišnom takmičenju, prenose Nezavisne. Booking Holdings poručio je da je razočaran presudom.

“Tvrdimo da su klauzule o paritetu u Njemačkoj bile nužne. Proporcionalne odnosu između smještajnih partnera i Booking.com i da Booking.com posluje na konkurentnom tržištu”, saopćila je kompanija.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno