Unatoč značajnom rastu prihoda i dobiti u prvom tromjesečju, danski farmaceutski div Novo Nordisk odlučio je sniziti svoju godišnju operativnu prognozu. Tvrtka je poznata po lijeku za dijabetes Ozempic, koji se sve češće koristi i za kontrolu tjelesne težine. Iako rezultati poslovanja pokazuju snažan rast, Novo Nordisk upozorava na izazove na ključnim tržištima.
U prvom kvartalu ove godine neto dobit kompanije iznosila je 29 milijardi danskih kruna ili oko 3,89 milijardi eura. To predstavlja rast od 14 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Istovremeno, prihodi od prodaje porasli su za 19 posto, dosegnuvši 78 milijardi kruna, odnosno oko 10,45 milijardi eura.
Gubitak tržišnog udjela u SAD-u
Unatoč ovim pozitivnim brojkama, Novo Nordisk je smanjio godišnju prognozu rasta prodaje. Novi raspon sada iznosi između 13 i 21 posto, dok je prethodna procjena bila između 16 i 24 posto. Snižavanje očekivanja uglavnom se pripisuje gubitku tržišnog udjela u Sjedinjenim Američkim Državama. Upravo na tom tržištu kompanija se suočava s pojačanom konkurencijom u segmentu lijekova za dijabetes i mršavljenje.
Američko tržište jedno je od ključnih za Novo Nordisk, pa i manji pad udjela može imati značajne posljedice. Iako Ozempic ostaje vrlo tražen, konkurentski proizvodi sve više nalaze put do pacijenata. Tvrtka naglašava kako će i dalje ulagati u razvoj i širenje proizvodnih kapaciteta.
U planu su dodatna ulaganja kako bi se osigurala dugoročna stabilnost i kapacitet za rast, posebice izvan SAD-a. Pritom se očekuje i snažniji fokus na nova farmaceutska rješenja koja bi mogla ublažiti pritiske konkurencije. Iako su financijski rezultati pozitivni, tržišna dinamika prisilila je tvrtku na oprezniji pristup planiranju.
Prema pisanju njemačke novinske agencije dpa, promjene u strategiji odražavaju realna očekivanja u sve konkurentnijem sektoru. Kako navodi Seebiz, Novo Nordisk ostaje jedan od vodećih svjetskih proizvođača lijekova za dijabetes i metabolizam, no pred njim su novi izazovi.
S obzirom na globalne trendove, tržište lijekova za dijabetes i pretilost bilježi značajan rast, ali i brzu diversifikaciju ponude. Novo Nordisk sada pokušava pronaći ravnotežu između trenutnog uspjeha i dugoročnog održivog rasta, uz prilagodbu novim tržišnim uvjetima.