Klasični televizijski program gleda sve manje ljudi. Danas većina korisnika ovog medija koji nisu skromnijih tehničkih mogućnosti uživaju u sadržajima koji im dostupni na raznim medijskim uređajima. OTT je bilo koja medijska usluga koja je dostupna internetskom vezom. Neovisna je o pružatelju preko kojeg se spaja na Internet. (eng. Over the top).
Tržište OTT-a bi do 2027. godine trebalo vrijediti nevjerojatnih bilijun dolara. Već je 60 posto proračuna oglašivačka, prema raznih istraživanjima, prebačeno s klasičnog televizijskog programa na OTT.
Ova se usluga prati putem internetske veze, ali je neovisna o provider-u preko kojeg se spaja na internet. To je moderan način pristupa medijskim sadržajima preko različitih uređaja, na zahtjev korisnika. To znači da gledatelji mogu pristupiti svojim omiljenim programima i filmovima putem aplikacije ili web-stranice izravno sa svojih omiljenih tehnoloških uređaja: pametnih telefona, tableta, prijenosnih računala, pametnih televizora, igraćih konzola i računala. Treba im pristup internetu, te naravno pretplata na OTT platformu.
OTT u prethodne tri godine doživio rekordnu pretplatu
Za vrijeme COVID 19 pandemije OTT industrija je doživila procvat. Obarala je rekorde pretplata. Danas je sve više korisnika OTT-a. Usluge kao što su Netflix, Prime Video ili Spotify postaju sve popularnije diljem svijeta i postale su glavni način kojim se dolazi do potrošača. Dva najveća tržišna pokretača OTT-a su industrija medija i zabave i rastuća uporaba pametnih računalnih uređaja na globalnoj razini.
Kao rezultat toga, veća OTT konzumacija ubrzava rast OTT tržišta, koje je u 2020. godini procijenjeno na 171,36 milijardi dolara, a predviđa se da će 2027. vrijediti 1,04 bilijuna dolara.
Videooglašavanje je najvažniji segment unutar OTT-a, s procijenjenom vrijednosti od 92,3 milijarde dolara u 2021. godini. Sljedeći najveći doprinos daje videostreaming, s procijenjenom veličinom tržišta od 70,8 milijardi dolara u 2021. godini. Očekuje se da će medijski prihod od OTT-a premašiti 210 milijardi dolara do 2026., što je gotovo dvostruko više od prihoda u 2020. godini, koji je iznosio 106 milijardi dolara.
Oglašavanje donosi najveći prihod OTT-u
Od svih prihoda ostvarenih na OTT tržištu 52% dolazi od oglašavanja videa na zahtjev (AVOD). 40% od pretplate na video na zahtjev (SVOD), 5% od plaćanja po gledanju, poznatog kao transakcijski video na zahtjev (TVOD), 3% od preuzimanja videozapisa (EST), navodi Lider Media. Iako oglašavanje generira 51% ukupnog prihoda na OTT tržištu, korisnici pretplate generiraju gotovo dvostruko više novca po korisniku od korisnika koji se koriste uslugama streaminga s oglasima, prema podacima Statiste. Najveća OTT televizija na svijetu u smislu prihoda je Netflix, a ostali primjeri OTT platformi su Disney+, Hulu, Amazon Prime video.
Zanemarivanje OTT-a danas je ista greška kao zanemarivanje društvene mreže prije 15-ak godina. Kao što je već navedeno u tekstu, istraživanja pokazuju da više od 60 posto digitalnih oglašivača namjerava povećati svoju potrošnju u idućim godinama na takvim platformama. Isporuka OTT sadržaja, kao što su prijenosa uživo i videa na zahtjev, postaje sve održiviji i privlačniji kanal za oglašivače.
Povećanjem konkurencije rapidno će rasti kvaliteta
Predviđa se da će se u bližoj budućnosti oglasi lokalizirati te da će se gledateljima prikazivati na temelju njihove geografske lokacije. Oglašivačima će ovo biti puno učinkovitije jer će moći ponuditi geografsko ciljane oglase na temelju lokacije IP adrese gledatelja. Očekuje se da će oglašavanje sve više postajati interaktivno, što će biti korisnije za oglašivače. Korisničko iskustvo bit će vjerojatno ključno. U budućnosti OTT industrije bit će još veća konkurencija među platformama. Uz toliko dostupnih opcija davatelji usluga morat će ponuditi opsežne biblioteke privlačnog sadržaja kao i jednostavna, intuitivna korisnička iskustva.
Još jedna sfera OTT-a koja će rasti su prijenosi uživo, koji nude ogromne mogućnosti za oglašivače. Na društvenim medijima, prema Socialinsider-u, videozapisi uživo imaju gotovo dvostruko više angažmana od onih unaprijed snimljenih. A tu je i sveprisutna umjetna inteligencija, koja će potaknuti velike promjene u budućnosti OTT-a. Vjerojatno vam neće moći pročitati misli i pustiti seriju čim na nju pomislite, ali bi s pomoću umjetne inteligencije OTT platforme mogle otkriti kakvu vrstu zaslona gledate i koliko vam je brz internet te s tim parametrima omogućiti platformi da optimizira kvalitetu videa za vaše brzine i zaslone.