Registracija novih automobila u Europskoj uniji nastavila je tijekom rujna silaznu putanju. Manje je registriranih automobila za 6,1 posto, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Europskoj auto-industriji se žuri, cilj je smanjiti uvoz i prodaju kineskih automobila na svom tržištu, što je razlog dodatnih carina. Drugi cilj je vlastitu proizvodnju usmjeriti prema električnim vozilima jer 2035. godina nije toliko daleko koliko se čini. Podsjetimo, ovo je krajnji rok kada bi kompanije trebale prestati proizvoditi vozila na fosilna goriva – benzin i dizel.
Španjolci imaju pozitivan trend
Negativne rezultate registracije novih automobila bilježe tri od četiri glavna tržišta u regiji: Francuska (11 posto), Italija (11 posto) i Njemačka (7 posto). S druge strane, Španjolska izvlači situaciju da ne bude sve tako crno, sa rastom od 6 posto.
U prvih devet mjeseci ove godine registracija novih automobila je, usprkos svemu, uspijela da ostane na stabilnom nivou – prešla je 0,6 posto i dostigla skoro osam milijuna jedinica.
Španjolska i tu ima pozitivan rezultat sa 5 posto novoregistrovanih automobila. Zatim slijedi Italija sa 2 posto, dok su francusko i njemačko tržište automobila zabilježili pad od 2 posto.
Registracije električnih automobila porasle su za 10 posto, na 139.702 jedinice u rujnu 2024. Međutim, od početka godine do danas opseg prodaje je i dalje bio 6 posto manji nego u istom periodu prošle godine. Ukupni tržišni udio je pao na 13 posto sa 14 posto. Potaknut je značajnim padom u Njemačkoj od čak 29 posto.
Automobilski giganti u problemima
Registracije plug-in hibridnih automobila zabilježile su pad 22 posto u rujnu, i to na svim glavnim tržištima. U rujnu su plug-in hibridi činili 6,8 posto tržišta automobila, što je pad prodaje u odnosu na 8,2 posto prošle godine, sa 54.889 prodanih jedinica.
Registracije hibridnih električnih vozila porasle su u rujnu za 12,5 posto. Tržišni udio sada iznosi 33 posto, u odnosu na 27 posto u rujnu 2023. godine, nadmašujući benzince.
Naime, u rujnu je prodaja automobila na benzin pala za 18 posto, pri čemu su sva četiri ključna tržišta zabilježila dvoznamenkasti pad: Francuska (32 posto), Italija (23 posto), Njemačka (15 posto) i Španjolska (11 posto). Benzinski automobili sada predstavljaju 30 posto tržišta, što je pad sa 34 posto u istom mjesecu prošle godine.
Tržište dizel automobila zabilježilo je pad od 24 posto, što je rezultiralo udijelom od 10 posto na tržištu prošlog rujna. Sve u svemu, pad je zabilježen na dvije trećine tržišta EU.
Kako će na na prodaju uticati nove mjere EU, ali i krize u auto-gigantima poput Volkswagena i BMW-a – koji bilježe pad operativne dobiti za 61 posto u trećem kvartalu. Sve će nam pokazati kraj godine, odnosno posljednji kvartal.
Kina je lider u prodaji e-automobila
Prodaja električnih automobila oborila je rekord u listopadu sa 1,7 milijuna prodatih jedinica, potaknuta velikom potražnjom u Kini, saopćila je kuća Rho Motion zadužena za istraživanje tržišta sa sjedištem u Velikoj Britaniji.
Prodaja je porasla za 35 posto na godišnjem nivou. Tri posto na mjesečnom nivou, pokazali su podaci Rho Motion.
Kinesko tržište električnih automobila činilo je najveći dio prodaje prošlog mjeseca sa 1,2 milijuna prodanih jedinica, bilježit će rekordni mjesečni rast od šest posto, uz rast od više od 50 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Velika Britanija, EU i države Europskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA) – Island, Lihtenstajn, Norveška i Švvicarska, zajedno su registrirale nešto više od 260.000 prodanih električnih vozila u listopadu, sa godišnjim rastom od jedan posto.