Prema najnovijem istraživanju tvrtke Canalys, globalno tržište pametnih telefona doživjelo je oporavak u 2024. godini, zabilježivši rast od 7 posto u odnosu na prethodnu godinu. Isporuke su dosegnule 1,22 milijarde jedinica, što označava kraj dvogodišnjeg razdoblja pada prodaje.
Apple na vodećoj poziciji
Apple je zadržao vodeću poziciju unatoč blagom padu isporuka od 1 posto, dosegnuvši 225,9 milijuna prodanih iPhonea. Stabilna prodaja u Sjevernoj Americi i Europi, zajedno s ekspanzijom na nova tržišta, održala je njegovu dominaciju. Samsung je ostao drugi, s isporukama od 222,9 milijuna jedinica, također uz blagi pad.
Xiaomi bilježi rast
S druge strane, Xiaomi je ostvario impresivan rast od 15 posto, prodavši 168,6 milijuna pametnih telefona. Njegov uspjeh temelji se na jačanju prisutnosti u kontinentalnoj Kini i proboju na nova tržišta. Transsion je prvi put ušao u top pet, zabilježivši rast od 15 posto i isporučujući 106,7 milijuna jedinica. Ova tvrtka, osnovana 2006., ostvarila je uspjeh prvenstveno u Africi, a sada se širi na Bliski istok, Latinsku Ameriku i Indiju.
OPPO (uključujući OnePlus) zaokružio je top pet s 103,6 milijuna isporuka, ostvarivši rast od 3 posto. Tržište pametnih telefona u 2024. godini pokazalo je znakove oporavka zahvaljujući ciklusu zamjene starijih uređaja i agresivnim strategijama sniženja cijena.
Analitičar Runar Bjørhovde naglašava da su proizvođači balansirali između povećanja obujma prodaje i održavanja profitabilnosti. Mnogi su optimizirali proizvodne troškove kako bi ublažili pritisak na marže, prenosi Poslovni. Potražnja za premium modelima rasla je u razvijenim regijama, dok su tržišta u razvoju postala ključni pokretači rasta.
Appleov iPhone 16 Pro i Pro Max ostvarili su 11-postotni rast prodaje, dok je Samsung imao najviše isporuka svoje Galaxy S serije od 2019. godine. Očekuje se da će serija Galaxy S25, s naprednim AI funkcijama, dodatno povećati prodaju.
Iako su tržišta u razvoju bila ključni pokretači rasta, njihov zamah usporava zbog zasićenja. Proizvođači sada traže ravnotežu između kratkoročnih financijskih ciljeva i dugoročnog rasta.
Pojedini izazovi, poput ekonomskih nestabilnosti i mogućih carinskih nameta SAD-a, donose neizvjesnost. No, subvencijski programi u Kini i novi modeli financiranja pružaju prilike za rast.
U 2025. godini, proizvođači će se fokusirati na povećanje prosječne prodajne cijene i jačanje profitabilnosti. Ključ uspjeha bit će upravljanje izazovima, istovremeno iskorištavajući nove prilike u industriji.