Muskova platforma X, nekada poznata kao Twitter ove godine očekuje prihode od oglašavanja u visini od 2,5 milijardi dolara. To je značajan pad u odnosu na prethodne godine.
X je ostvario malo više od 600 milijuna dolara prihoda od oglašavanja u svakom od prva tri kvartala ove godine. I očekuje slične rezultate u trenutnom razdoblju, prema osobi upućenoj u brojke. To je znatno manje u usporedbi s preko milijardu dolara po kvartalu u 2022. godini.
Oglašavanje trenutačno čini između 70% i 75% ukupnih prihoda X-a. To bi impliciralo ukupne prihode u 2023. od otprilike 3,4 milijarde dolara. Uključujući prihode od pretplata i ugovora o licenciranju podataka.
Neslužbeni podaci o prodaji naglašavaju nezadovoljstvo oglašivača s načinom na koji X postupa s moderacijom sadržaja pod vlasništvom Muska. A mnogi tvrde da platforma potiče antisemitske i druge ekstremne stavove.
Ovo predstavlja nepotpun pogled na naše poslovanje, budući da izvori na koje se oslanjate za informacije ne pružaju točne i sveobuhvatne pojedinosti. X je razvijajući novi globalni posao s više izvora prihoda. Nismo više Twitter i ne mjerimo se starim Twitter metrikama – kako u prihodima, tako i u korisničkim metrikama.
Joe Benarroch, šef poslovnih operacija za X
Tvrtka je prestala izvještavati o javnim financijskim podacima nakon što je Musk preuzeo kontrolu u listopadu 2022.
Muskovim dolaskom kola krenula nizbrdo
X se povijesno oslanjao na oglašavanje za većinu svojih prihoda. Ali taj posao opada od Muskovog preuzimanja. Musk je potvrdio značajan pad prodaje. U ožujku je tako javno rekao da su prihodi od oglasa “otprilike 50% manji”. U rujnu je Musk također potvrdio da su prihodi od oglašavanja u Sjedinjenim Američkim Državama manji za čak 60%. Pad pripisuje aktivistima koji potiču oglašivače da obustave trošenje na usluzi, prenosi PoslovniPuls.
Tvrtka također zarađuje od svoje pretplatničke usluge, X Premium, i od ugovora o licenciranju podataka. Procjenjuje se kako X ima prihod od pretplate manje od 120 milijuna dolara godišnje. Prije dvije godine, X (tada Twitter) generirao je 572 milijuna dolara prihoda od ugovora o licenciranju podataka.
X nije bio profitabilan kad ga je Musk preuzeo, ali tvrtka je izvijestila o više od 5 milijardi dolara prihoda godinu dana prije nego što ju je Musk stekao. Početkom 2021., izvršni direktori Twittera predvođeni tadašnjim izvršnim direktorom Jackom Dorseyem postavili su javni cilj da dosegnu prihode od 7,5 milijardi dolara do kraja 2023. godine.
Musk je prethodno rekao zaposlenicima i investitorima kako je cilj kompanije da prihodi od pretplate čine polovicu ukupnog poslovanja tvrtke, ali čini se kako trenutno imaju tek malo više od milijun pretplatnika.