Satya Nadella je bio vrlo aktualan te je govorio o trendu rada od kuće i takozvanom ‘hibridnom’ radu (kombinacija uredskog i rada od kuće). Očekivano, kao utjecajan čelnik s velikim iskustvom i na čelu jedne od vodećih svjetskih kompanija, Nadella je govorio kao odgovoran za tisuće zaposlenika, ali i kao znanstvenik i inženjer. Dakle, ono što je stavio u prvi plan su činjenice.
Ni za ni protiv rada od kuće
Podrška humanosti i suosjećajni pristup svakako je bio osnovni ton kojim se Nadella obraćao javnosti. Očekivano i pohvalno za čovjeka takvog ugleda i moći. No, prije svega je pohvalno njegovo oslanjanje na praksu, na činjenice. Nije se izjasnio ni ‘za’ ni ‘protiv’ rada od kuće. Umjesto toga, navodio je podatke, nije se držao nikakvih ustaljenih pravila i prepričavanja iz medija.
“Upravo smo objavili podatke koji se nazivaju Indeks trenda rada. Zapravo, to su rezultati jedne vrste istraživanja kao presjek stanja kupaca, područja, djelatnosti. I rekao bih da postoji nekoliko točaka koje su se istaknule kao važne. Prvu smo nazvali ‘produktivna paranoja”, rekao je Nadella.
Paranoja produktivnosti
Podaci koje navodi Nadella govore da se čak 85 posto zaposlenika smatra produktivnima. S druge strane, što se menadžerske populacije tiče, čak više od 85% njih procjenjuje da bi produktivnost mogla biti veća i da još ima prostora za rast.
Zatim, zaposlenici tvrde da su produktivniji kada rade od kuće, dok menadžeri nisu sigurni da je to tako.
“Dakle, ovo je paradoks. A da bi se paradoks prevladao, najbolje je osloboditi se ustaljenih pravila i dogmi i više se pozivati na činjenice. Moramo dopustiti činjenicama i podacima da nas vode naprijed.
Na primjer, Viva Plus ili Viva Goals su Microsoftov aplikacije koje vam mogu pružiti podatke s terena, koji će menadžerima i voditeljima donijeti vrijedne informacije o zaposlenicima. Ovo su korisni alati za održavanje odnosa između timova i zaposlenika u ravnoteži. Ovdje se radi o tome da se dođe do činjenica, a ne do argumentacije, dodao je Nadella.
Ljudi su tu za ljude
Još jedna stvar na koju se Nadella osvrće, a koja se iz spomenutog istraživanja pokazala važnom jest da ljudi dolaze na posao zbog drugih ljudi. Oni ne dolaze zbog nekog pravila ili politike.
„Ljudi dolaze jer žele kontakt i vezu s drugima. Zato kažem da svi mi, prije svega lideri, moramo ovladati novim ‘mekšim’ vještinama kako bismo svojim ljudima i suradnicima olakšali dolazak na posao“, rekao je direktor Microsofta.
Kao inženjer i čovjek očito okrenut znanosti, Nadella ne izjavljuje da je nešto ‘bolje’ ili lošije’, da je rad od kuće ‘bolji’ ili ‘lošiji’. Ipak, ovo je tema koja se bavi prilično neujednačenim fenomenom koji nije isti za sve. Dakle, ključna riječ je ‘ovisi’ – ovisi o osobi, ovisi o poslu, sektoru, ovisi o uvjetima, tvrtki, potrebama. Puno toga bi trebalo ovisiti o odluci poput ‘raditi od kuće’ ili ne.
Ozbiljan zadatatak
Bez obzira na to kakvi su suradnici – otvoreni i komunikativni, ili introvertirani i dobri u samostalnom radu, kakav god posao i mentalnu aktivnost zahtijevao – glavni cilj su rezultati, odnosno produktivnost,
I opet, produktivnost je posebna tema. Kako zaposlenik zna da je najproduktivniji ako radi od kuće? Kako je to izmjerio? Može se reći da postoji i ‘osjećaj’ i ‘dojam’ da je netko produktivan, a s druge strane postoji i stvarna produktivnost.
I ovdje Nadella zastupa mišljenje da je teško mjeriti produktivnost, što je svima cilj. I svakako je siguran da je vrlo težak voditeljski posao pokazati zaposlenicima da je moguće da su percepcija produktivnosti i realnosti dvije različite stvari.
Dakle pred svima je ozbiljan zadatak, ili tema za neku novu diskusiju ;rad od kuće da ili ne?
Izvor:bonitet.com