Tekuća 2023. godina započela je poslovnim obećanjima i optimizmom. Trend se nastavio i u trećem kvartalu. Podvučena crta pokazuje porast broja otvorenih obrta, a djelatnosti su različite – od usluga “kućnog majstora” do ugostiteljstva i zabave.
Ne analizirajući dalje razloge povećanog broja novih pravnih subjekata u Europi i Americi (uz napomenu da se radi o očekivanom postcovidnom simptomu), američki centar za ekonomske analize Yelp iznio je podatke na ime šestomjesečnog presjeka. Poslovni procvat je očit.
Poslovni procvat u 2023.
Što govore podaci za prvu polovicu 2023.?
Ukratko, ova će godina ostati zabilježena kao godina rasta broja tvrtki. U odnosu na prethodne četiri, 2023. godina bilježi rast od 15%, a u odnosu na isto razdoblje 2022. broj novih pravnih osoba veći je za čak 25%. Usporedi li se ova godina s 2019., Yelp je objavio da je porast vrtoglav – 46%.
Što se tiče djelatnosti koje su prijavile novootvorene tvrtke, uvjerljivo prednjače turizam i putovanja (porast od 39%). Slijede ‘kućne’ usluge – od uređenja interijera, do usluga održavanja, popravaka i ‘kućnih’ usluga (37%). .
Zanimljiv je i porast broja tvrtki registriranih za autoservise (27%), kao i organizaciju raznih događanja i okupljanja bez obzira na prigodu (27%).
Poslovi koji se temelje na hrani, proizvodnji i distribuciji prehrambenih proizvoda, uključujući i ugostiteljsku ponudu, također bilježe rast od oko 18 posto. Trend ‘aktivnog’ i zdravog života se nastavlja, kao i porast potreba za ‘beauty’ uslugama (13%).
Porastao je broj novih trgovačkih centara, barova i noćnih klubova (9% više). Što se umjetnosti i umjetnika tiče, i tu ima više posla, ali samo za jedan posto u odnosu na prošlu godinu (ako govorimo o trgovini, ponudi i potražnji).
Gdje započeti posao?
O ovoj slici porasta broja novih pravnih subjekata korisno je osloniti se na podatke koje je, primjerice, javnosti iznio Britanac Bradford Jacobs o preporuci u kojim je europskim zemljama najbolje otvarati tvrtku i pokrenuti posao ove godine.
Kriteriji su na prvom mjestu zahtjev za osnivanje, zatim prvi poslovni koraci i Indeks lakoće poslovanja.
Litva je prva preporuka za pokretanje novog posla, smatraju analitičari Bradford Jacobsa. Nalazi se na 11. mjestu u svijetu prema indeksu lakoće poslovanja. Ovdje nije potrebno minimalno ulaganje za pokretanje posla. No treba znati da država favorizira djelatnosti koje pokrivaju biotehnologiju, nanotehnologiju, IT, elektroniku, lasersku tehnologiju.
Švedska je i ove godine dobar izbor za osnivanje pravne osobe. Analitičari kažu da je švedsko poslovno okruženje povoljno. Potreban je minimalni kapital (oko 200 tisuća SEK ili oko 17 tisuća eura). Potrebno je i poznavanje engleskog ili švedskog jezika, kaže Bradford Jacobs.
Posao iz Njemačke u Rumunjsku
Kao jedno od vodećih gospodarstava u Europi, Njemačka se preporučuje za pokretanje posla. Institucije nemaju posebne zahtjeve za minimalnim ulaganjem – preporučuje se da imate dokaz o sredstvima koja posjedujete. Bradford Jacobs također napominje da poduzetnici moraju predstaviti solidan poslovni plan s projekcijama i pretpostavkama koje predviđaju profitabilno poslovanje. Njemačka je dobra lokacija za poslovne pothvate, savjetuju poslovni analitičari.
Belgija nudi poslovnu atmosferu u kojoj biste za početak trebali imati kapacitet uložiti 350 do 500 tisuća eura u prvih pet godina poslovanja. Atraktivna je lokacija za širenje poslovanja.
Mađarska se ove godine našla na listi preporučenih zemalja za pokretanje posla. Ovdje treba spomenuti naknade koje se traže od osnivača i na koje trebaju računati. Niži operativni troškovi i povoljan porezni sustav čine Mađarsku atraktivnim poslovnim okruženjem za početak.
Latvija i Rumunjska dvije su druge europske opcije koje treba razmotriti. Latvija ima dobar strateški položaj i dobro razvijenu infrastrukturu, što je plus za pokretanje posla. Povoljni su i uvjeti za osnivanje poduzeća, kao u Rumunjskoj. U Rumunjskoj računajte na potrebno zapošljavanje radnika i minimalno početno ulaganje od 150 tisuća eura. Inače, Bradford Jacobs našeg susjeda ocjenjuje kao ‘rastuće tržište za poduzetnike’.
Izvor: bonitet