Generalni direktor kompanije Stellantis Carlos Tavares podnio je ostavku nakon pada profita i slabljenja prodaje u SAD. Ovo je dovelo do odluke da kompaniju vodi privremeni odbor na čijem će čelu biti predsjednik uprave John Elkann.
Novi generalni direktor bit će imenovan u prvoj polovini 2025. godine, saopćila je kompanija, a prenosi Bloomberg.
Tavares trebao ostati do kraja mandata
Tavares napušta funkciju ranije nego što se očekivalo zbog neslaganja oko budućnosti kompanije sa odborom i dijelom dioničara. Stellantis je, međutim, potvrdio da ostaje pri financijskim projekcijama za ovu godinu. Financa.ba je već pisala da je John Elkann započeo proces pronalaženja Tavaresovog naslednika. Dosadašnji generalni direktor kasnije je izjavio da će ostati na funkciji do kraja svog mandata početkom 2026. godine.
Carlos Tavares je jedan od lidera automobilske industrije koji su pod pritiskom zbog izazova na tržištu, uključujući usporavanje ekonomije u Kini, slabu potražnju za električnim vozilima u Europi i prijetnju carina uslijed povratka Donald Trump-a na čelo SAD. Također, informacije koje su se mogle čuti tijekom vikenda, od ljudi upoznatih sa situacijom, ukazuju da i financijski direktor kompanije Nissan, Stephen Ma, planira podnijeti ostavku.
Tavares, poznat po svojoj sposobnosti da smanji troškove, pokušavao je stabilizirati kompaniju. Podsjećamo, Stellantis je u rujnu smanjio očekivanja profita i gotovinskog toka zbog niza problema, uključujući zastarijele modele i nagomilane zalihe u SAD. Dionice Stellantisa pale su za 38 posto u posljednjih 12 mjeseci, navodi Bloomberg.
Trendovi nisu išli u Tavaresovu korist
Investitori, prodavatelji i sindikati kritizirali su Tavaresa zbog pada prodaje, zastarijelog asortimana vozila u SAD i problema sa zalihama. Ovo je rezultiralo upozorenjem o padu profita u rujnu. Dok je Tavares pokušao da provede promijene i zamijeni ključne izvršne direktore, tržišni udeo nastavio je da pada na ključnim tržištima poput Francuske. Ovo je izazvalo zabrinutost za dugoročne izglede kompanije.
Carlos Tavares je ranije zadobio povjerenje investitora svojim veštinama prikazanim u Renault-u, gde je uspješno preokrenuo situaciju u kompaniji.
Međutim, u Stellantisu je suočen sa kritikama sindikata zbog pretjeranih rezova troškova koji su uticali na kvalitet i kašnjenja u proizvodnji novih modela. U Sjedinjenim Američkim Državama dileri su ga optužili da je naštetio brendovima kao što su Jeep, Dodge, Ram i Chrysler.