Nakon višegodišnje gradnje i uloženih miliona poznat je novi vremenski okvir završetak najvećeg poslijeratnog projekta u Bosni i Hercegovini – Koridora 5C.
U razgovoru za Fenu pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija Jadranko Puljić ističe da je osigurano financiranje gradnje kompletne trase, a u najoptimističnijem scenariju Koridor bi trebalo da bude izgrađen 2028. godine.
Europski cestovni koridor proteže se od Budimpešte preko Osijeka, Sarajeva, Mostara do Luke Ploče na jadranskoj obali, a kroz Bosnu i Hercegovinu pruža se u dužini 330 kilometara.
Od tih 330 kilometara na Hercegovinu otpada 105 kilometara, od prevoja Ivan na sjeveru do Bijače na jugu. Upravo će se na hercegovačkom dijelu autoputa graditi neki od najzahtjevnijih građevina, među kojima i deset kilometara dug tunel Prenj čiji će završetak gradnje ujedno predstavljati i završetak bosanskohercegovačkog dijela Koridora.
“Od ukupno 105 kilometara Koridora 5C u Hercegovačko-neretvanskoj Županiji, ove godine očekujemo završetak novih 14 kilometara na dionicama Počitelj – Zvirovići i Buna – Kvanj. S obzirom na to da je ranije izgrađena dionica od Zvirovića do Bijače, to je nekih 30 kilometara autoputa u HNK, a krajem 2025. od Mostara do granice na Bijači imat ćemo 40 kilometara autoputa u funkciji i tada će se iz Mostara do granice dolaziti za nekih 20 minuta – kazao je Puljić.
Puljić je izjavio da pandemija koronavirusa i porast cijena građevinskog materijala neće bitno poremetiti dinamiku gradnje. “Izvođači radova moraju se pridržavati potpisanih ugovora” – napomenuo je.
Na hercegovačkom dijelu koridora trenutno se gradi dionica od Počitelja prema Zvirovićima, a na njoj most Počitelj, najduži most na ovoj saobraćajnici, dug jedan kilometara.
“Planirano vrijeme građenja bio je koncem ove godine, ali evidentna su neka kašnjenja uslijed geološke situacije na samom terenu, tako da će to biti prolongirano za početak iduće godine” – rekao je Puljić.
Sjeverno od Počitelja izgrađeno je 7,2 kilometra autoputa do Bune, koji još nisu pušteni u promet.
“Tenderska procedura je u toku za dionice Mostar jug do tunela Kvanj. To su dvije poddionice Mostar jug – Kvanj 9,2 kilometara i tunel Kvanj – Buna 5,4 kilometara. Finansiranje je osigurano sredstvima Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Krajem ove godine očekuje se potpisivanje ugovora s izvođačem, očekivani plan završetka te dionice je 2025.” – naglasio je Puljić.