Električni leteći automobil s dva sjedala Alef Model A koji razvija američka kompanija Alef Aeronautics dosegnuo je 2850 prednarudžbi.
Razvojna kompanija sa sjedištem u San Mateu u Kaliforniji koju podupire Muskov SpaceX kupcima planira naplatiti 300 tisuća dolara za Model A. Jednostavnom računicom, zbog 2.850 prednarudžbi ukupno mogli bi zaraditi više od 850 milijuna dolara.
Kupci leteći Model A mogu prednaručiti putem interneta. Uz polog od 150 dolara koji mogu povući u bilo kojem trenutku, prenosi Poslovni. Financa je o modelu A pisala još prošle godine.
Imamo nešto više od 2.850 prednarudžbi, što Model A čini najprodavanijim letećim vozilom u povijesti. Ovime premašuje ukupnu prodaju Boeinga, Airbusa, Joby Aviationa i većine eVTOL-ova (električnih vozila za vertikalno uzlijetanje i slijetanje).
Jim Dukhovny, izvršni direktor Alef Aeronautics
Alef Aeronautics jedna je od nekoliko razvojnih tvrtki koje leteći automobil pokušavaju pretvoriti u stvarnost.
Na tome radi i Lilium, njemački start-up koji razvija leteći taksi, kao i kineska kompanija Joby Aviation. Prošle godine, južnokorejska telekomunikacijska kompanija SKTelecom rekla za CNBC da planira pokrenuti uslugu letećeg taksija u partnerstvu s Joby Aviationom 2025. godine. Većina igrača na tržištu trenutno gradi modele koji nalikuju mlažnjaku. Dolaze s pričvršćenim krilima ili s velikim rotorima poput helikoptera.
Alefov Model A, predstavljen na Mobile World Congressu, nalikuje stvarnom automobilu s mrežastom školjkom koja štiti unutarnje rotore. Oni omogućuju strujanje zraka kroz vozilo.
Kako funkcionira električni leteći automobil
Dukhovny ga naziva “prvim letećim automobilom u povijesti” jer se izgledom razlikuje od konkurencije koja razvija vozila nalik dronu.
Model A u glavnom je predviđen za vožnju po cesti, no u zraku će moći postići više od 160 kilometara na sat. Za vožnju po cesti, koristi četiri mala motora u svakom od kotača, a vozit će se slično normalnom električnom automobilu. Osam propelera u prednjem i stražnjem dijelu automobila, koji se neovisno vrte različitim brzinama, omogućuju mu let u bilo kojem smjeru.
Pri uzletu, Alef Model A okreće se na bok tako da vozač može nastaviti vožnju okrenut prema naprijed. Tako praktički postaje dvokrilac s prednjom i stražnjom stranom vozila koja mu služe kao krila. Teži više od 385 kilograma što ga kvalificira kao ultralako vozilo.
Pojavit će se na tržištu krajem sljedeće godine
Prošle godine, Savezna uprava za zrakoplovstvo dodijelila je Alefu posebnu potvrdu o plovidbenosti i dopustila mu let u ograničene svrhe. Alef tek treba dobiti dodatno odobrenje za uporabu u prometu. “Ako sve bude kako treba, do kraja 2025. planiramo pokrenuti proizvodnju prvog”, rekao je Dukhovny.
Ipak, Dukhovny je priznao da, unatoč velikom broju prednarudžbi, njegova kompanija neće moći odmah zadovoljiti potražnju. “Ludo je proizvesti 2850 vozila. Počet ćemo polako”, rekao je izvršni direktor Alefa. Alef zasebno radi i na limuzini za četiri osobe, Modelu Z, koji bi trebao biti lansiran do 2035. godine po cijeni od 35 tisuća dolara, što odgovara cijeni jeftinijih električnih vozila.