Irska niskotarifna zrakoplovna kompanija Ryanair ponovo apelira na ograničavanje prodaje alkohola u zračnim lukama. Ova inicijativa dolazi nakon nekoliko skupih incidenata povezanih s putnicima pod utjecajem alkohola. Ryanair smatra da bi ograničenje na dva alkoholna pića značajno smanjilo rizik od problema.
Tvrtka je posebno istaknula incident iz travnja 2024., koji ih je koštao više od 15.000 eura. “Sigurnost i pristojno ponašanje putnika u zrakoplovima trebali bi biti prioritet,” navodi Ryanair. Kako javlja Biznis, ova inicijativa također ima za cilj zaštitu kabinskog osoblja od neugodnih situacija tijekom letova.
Poremećaji tijekom letova značajno su porasli tijekom pandemije i ostaju česti. Zrakoplovne tvrtke i stjuardese u Europi i SAD-u pozivaju na stroža pravila o konzumaciji alkohola. Međutim, zračne luke i pubovi unutar njih pružaju otpor zbog financijskih razloga. Prodaja alkohola u pubovima i duty free trgovinama donosi značajan prihod zračnim lukama.
Problematični putnici su najveći izazov
Na letovima prema popularnim destinacijama za zabavu, poput Ibize, problemi su posebno izraženi. Ryanair je uveo ograničenja na prodaju alkohola u avionima kako bi smanjio mogućnost incidenata. Problematični putnici predstavljaju najveći izazov za kabinsko osoblje, posebno na rutama prema poznatim turističkim odredištima.
Američka savezna uprava za zrakoplovstvo zabilježila je 915 slučajeva neposlušnih putnika u prvih šest mjeseci 2024. Među tim slučajevima, 106 ih je bilo povezano s alkoholiziranošću putnika. Statistika ukazuje na povećanje incidenata u zrakoplovima tijekom proteklih godina.
Prema podacima Međunarodnog udruženja zračnog prometa, 2023. godine zabilježen je jedan incident na svakih 480 letova. Usporedbe radi, 2022. godine bio je jedan incident na svakih 568 letova. Ovi podaci potvrđuju rastući problem nedoličnog ponašanja putnika u zračnom prometu.
Ryanair ističe da je potrebno uvesti stroža pravila kako bi se osigurala sigurnost tijekom letova. Ograničenje prodaje alkohola u zračnim lukama moglo bi smanjiti broj incidenata i poboljšati sigurnost. Kampanja za stroža pravila konzumacije alkohola suočava se s izazovima, no kompanija ostaje odlučna u svojim zahtjevima.