Nakon što je postigao dogovor s investicionom kompanijom 3G Capital, američki proizvođač obuće Skechers je najavio da će se povući s javnog tržišta i postati privatna kompanija.
Kompanija je objavila da će investicijska kompanija 3G Capital kupiti Skechers za 9,4 milijarde dolara. Pri tome će 3G platiti 63 dolara po dionici, što je 30 posto više od tržišne cijene akcija.
“Skechers ulazi u svoje sljedeće poglavlje u partnerstvu s 3G Capital, globalnim investicijskim fondom s dokazanim iskustvom”, rekao je izvršni direktor Robert Greenberg.
Odmah nakon što je vijest objavljena, dionice Skechersa su skočile za 25 posto. Skechers, sa sjedištem u Južnoj Kaliforniji i 5.300 trgovina u SAD, treći je najveći proizvođač obuće na svijetu. Analitičari smatraju da je trgovinski rat, naime carine od 145 posto na kineski uvoz i minimalna stopa od 10 posto na uvoz iz drugih zemalja, u velikoj mjeri uticao na odluku kompanije Skechers da postane privatna kompanija.
“Tijekom proteklih nekoliko mjeseci, dionice Skechers su pale za 26 posto zbog strahova od utjecaja carina na poslovanje kompanije. To je učinilo Skechers atraktivnom metom za 3G Capital”, objasnio je Neil Saunders, analitičar u GlobalData Retail-u.
Tržišna vrijednost Sketchers-a niža nego na početku godine
Naime, usprkos premiji koju 3G plaća za dionice, tržišna vrijednost i dalje niža nego na početku godine. Analitičari smatraju da bi i druge kompanije koje se bore s poslovanjem mogle razmotriti povlačenje s javnog tržišta u ovim nestabilnim vremenima. Skechers proizvodi svu obuću koju prodaje u SAD u inostranstvu, a oko 40 procenata dolazi iz Kine.
Skechers, Nike, Under Armor i drugi giganti u proizvodnji sportske obuće poslali su prošli tjedan pismo Donaldu Trump-u, američkom predsjedniku, tražeći izuzeće od carina za industriju obuće. Upozorili su da bi uvozne tarife mogle uništiti stotine kompanija. Pored toga eliminirati desetine tisuća radnih mjesta i povećati cijene za potrošače.
“Američka industrija obuće i porodice suočavaju se s egzistencijalnom prijetnjom zbog takvog rasta troškova”, napisali su. “Ovo je vanredna situacija koja zahtjeva brzu akciju i pažnju”.
Osnivač i izvršni direktor kompanije Skechers, Robert Greenberg, zajedno sa svojim sinom Michael-om i ostatkom menadžerskog tima, nastavit će da vodi kompaniju nakon akvizicije. Sjedište kompanije će ostati u Manhattan Beach, u Kaliforniji. Kompanija je 2024. godine ostvario rekordne prihode od 9 milijardi dolara, s neto profitom od 640 milijuna dolara.
Očekuje se da će akvizicija od strane kompanije 3G Capital, poznate po svojim investicijama u kompanije kao što su Kraft Heinz i Anheuser-Busch InBev, biti završena u trećem kvartalu 2025. godine, uz odobrenje regulatornih organa.
Očekuje se da će osnivač i dugogodišnji izvršni direktor kompanije Skechers, Robert Greenberg, koji ima 85 godina, zaraditi više od milijardu dolara. Obitelj Greenberg upravlja udjelom koji kontrolira kompaniju preko svoje fondacije. On i ostali članovi upravnog odbora, uključujući njegovog sina Michael-a Greenberga, složili su se da ostanu na čelu kompanije. Također će uložiti u novoformiranu privatnu kompaniju.
Ulazak u segment sportske opreme
Kompanija je na dobrom putu da ostvari prihod od 10 milijardi dolara do 2026. godine. Greenberg je vodio kompaniju od njenog osnivanja 1992. godine.
Posljednjih godina, Skechers se upustio u proizvodnju sportske obuće. Sponzorirao je poznate sportiste kao što su NBA zvijezda Joel Embiid i napadač Bayern-a Harry Kane.
Međutim, Wall Street Journal napominje da Wall Street nije uvijek imao visoko mišljenje o Skechers. Kompanija nije bila “glamurozna”, kažu investicijski savjetnici. Vrijednost njegovih dionica i dalje značajno zaostaje za mnogo manjim brendovima poput On ili Hoka. Glavni operativni direktor David Wainberg je u siječnju rekao da Wall Street ionako ne obraća pažnju na brendove obuće. Izuzetak je ukoliko su izuzetno sportski orijentirani.
Povijest najvećih poslova u industriji obuće pokazuje koliko je značajna prodaja Skechers. Adidas je kupio Reebok 2006. godine za 3,8 milijardi dolara. U to vijeme je to bio revolucionaran potez, iako se akvizicija kasnije nije pokazala posebno uspješnom. Korporacija VF je 2011. godine kupila Timberland za 2,3 milijarde dolara, ojačavajući svoj portfolio sportske i ležerne obuće.
S druge strane, Nike, lider na tržištu vrijedan više od 150 milijardi dolara, nikada nije prodan niti akviziran. U tom kontekstu, akvizicija Skechers od strane 3G Capital-a za 9,4 milijarde dolara daleko nadmašuje bilo koju prethodnu akviziciju brendova obuće.
Tako Skechers ulazi među najveće transakcije ikada u ovom sektoru, a kada se promatra isključivo ležerna i sportska obuća, ovo preuzimanje se može smatrati najvećom privatizacijom brenda patika u povijesti.