Petak, 18 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Telefonski broj je osnovni zaštitni znak digitalnog identiteta

Prema izvješću „Digital 2024 Global Overview Report“ koji je pripremila kompanija Kepios, broj jedinstvenih mobilnih pretplatnika širom svijeta je dostigao 5,65 milijardi. U narednom periodu se očekuje trend rasta u godinama koje dolaze. Ovaj podatak pokazuje da većina svjetske populacije ima barem jedan telefonski broj.

Broj mobilnog telefona je evoluirao u važan faktor za osobnu identifikaciju, gotovo u potpunosti potiskujući tradicionalne identifikacijske dokumente (npr. osobna karta). Posebno prilikom prijavljivanja na online usluge, od društvenih mreža do bankarskih aplikacija. Telefonske kartice sa pripadajućim brojem su toliko integrirane u digitalne identitete korisnika da gubitak mogućnosti kontrole nad njima otvara vrata neovlaštenom pristupu važnim osobnim i financijskim podacima. Zbog toga, zaštita telefonskih priključaka postaje ključna za očuvanje digitalnog blagostanja korisnika. Stručnjaci kompanije Kaspersky dijele nekoliko korisnih saveta po tom pitanju.

Što nakon gubitka telefona i SIM kartice

Gubitak ili krađa telefona zajedno sa SIM karticom donosi veliki stres. Ne samo zbog gubitka osobnog uređaja, nego predstavlja rizik po digitalnu sigurnost korisnika. Pošto se SIM kartice mogu lako prebaciti na drugi telefon, odsustvo PIN zaštite čini osoobne profile povezane sa tim brojem telefona podložnim neovlaštenom pristupu.

U ovakvim slučajevima, prvi korak bi trebalo biti kontaktiranje mobilnog operatora kao pružatelja usluge. Isti zahtjeva blokadu SIM kartice. Nakon što se SIM kartica u izgubljenom uređaju deaktivira, opasnost od njene zlouporabe više ne postoji. Sljedeći korak nakon blokiranja je preuzimanje nove SIM kartice sa istim telefonskim brojem.

Za korisnike e-SIM kartice, proces uključuje kontaktiranje pružatelja usluge sa zahtjevom za deaktivaciju SIM kartice na izgubljenom uređaju. nakon toga i podešavanje na novom uređaju. Ove proaktivne mjere pomažu da se minimizira uticaj gubitka i efikasno štite osobni podaci.

Telefonski broj – sigurno upravljanje promjenama

Kada se pojavi potreba za prelaskom na novi broj, bilo zbog upornih neželjenih poziva, prevarantskih poziva ili neželjene pažnje, ključno je promišljeno upravljati tim procesom. Postojeći broj telefona se vjerojatno koristi kao korisničko ime ili opcija za opooravak profila za različite važne usluge. Ovo uključuje društvene mreže i bankarske aplikacije.

Mobilni operateri često već nakon 90 dana ponovo vraćaju brojeve u upotrebu. Stare brojeve dodjeljuju novim korisnicima. Ako nalozi povezani sa određenim brojem nisu prenijeti, novi vlasnik bi potencijalno mogao da im pristupi, dovodeći osobne podatke u opasnost.

Preporučuje se da ne brzate tijekom ovog procesa. Najsigurnija opcija je da za početak osigurate novi broj. jedno vrijeme bi bilo dobro da stari broj ostane aktovan. Ovaj period preklapanja je od bitnog značaja za neosjetno razdvajanje naloga od prethodnog broja. Korištenje menadžera lozinki može biti od velike koristi tijekom ove faze. Može pomoći da se identificirate usluge koje koriste broj kao akreditiv za prijavu. Pored toga, pregled povijesti dolaznih SMS poruka za kodove za potvrdu može dati naznake o tome koje usluge trebate ažurirati.

Preuzimanje SIM kartice

Prijevare sa preuzimanjem SIM kartice počinju kada prevaranti prikupe dovoljno osobnih podataka potrebnih za lažno predstavljanje. Ove podatke često dobijaju putem fishinga, tj. slanjem lažnih mailova koji izgledaju kao oni od mobilnih operatera. U njima traže osobne podatke na lažnim web stranicama, ili putem wishinga. Radi se pozivima u kojima se predstavljaju kao predstavnici mobilnih operatera i obmanjuju korisnike da otkriju osjetljive informacije.

Kada prikupe ime, adresu i broj osobne karte, prevaranti mogu da natjeraju mobilnog operatera da promeni broj telefona na novu SIM karticu koju kontroliraju. Ovo im omogućava da presretnu sve poruke poslane tom broju, poput jednokratnih lozinki. Ovo omogućava prevarantima pristup financijskim i osobnim računima. Žrtve obično ne shvate da su prevarene. Svjesni svoje situacijepostaju kada izgube uslugu mobilnog operatera ili primjete čudne aktivnosti na svojim računima.

Da biste se zaštitili od ovih prevara, preporučuje se da budete oprezni sa mailovima i pozivima koji zahtjevaju osobne podatke ili potiču brzu akciju. Provjerite svaku sumnjivu komunikaciju tako što ćete direktno kontaktirati pružatelja usluge preko službenih kanala.

Ako se sumnja na preuzimanje SIM kartice, odmah kontaktirajte operatera da biste osiguralii profil i pratite izvode sa računa zbog neovlaštenih transakcija. Dodavanje jedinstvenog PIN koda ili lozinke za promjene naloga kod mobilnog operatera također poboljšava zaštitu. Primjena sveobuhvatnih rješenja za cyber sigurnost pomaže u zaštiti od interakcije sa web sajtovima koji imaju za cilj pribavljanje osjetljivih podataka korisnika.

„U današnjem međusobno povezanom svijetu telefonski brojevi su postali jedan od najvažnijih osobnih identifikatora, poput digitalnog otiska prsta. Veoma je važno pristupiti sigurnosti telefonskih brojeva sa najvećom pažnjom. Ako prepoznamo rizike zlouporabe i potencijalne probleme, možemo se zaštititi od značajnih budućih nevolja i gubitaka. Štaviše, oprez u kombinaciji sa suvremenim rješenjima za cyber sigurnost čini čvrstu obranu od različitih prijetnji“, komentariše Ana Larkina, stručnjak za analizu web sadržaja u kompaniji Kaspersky.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno