Ponedjeljak, 24 ožujka, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Teorija mrtvog konja – kako funkcionira

Globalno se svijet suočava s makroekonomskim izazovima koji iz dana u dan kompiciraju , već kompleksnu geopolitičku situaciju. Donosimo priču koja bi nas mogla nasimijati… čak i ako je to na naš vlastiti račun… ili na račun naše vlastite organizacije. Tko zna? Možda čak i naučimo nešto o sebi. “Teorija mrtvog konja” bi mogla pomoću u tome.

Plemenska mudrost američkih Dakota Indijanaca — koja se prenosi s koljena na koljeno — kaže da kada otkrijete da jašete na mrtvom konju, najbolja je strategija sjahati.

Nekako zvuči očito! No, začudo, češće se ignorira nego poštuje u stvarnom životu. “Mrtav konj” označava posao, projekt, ideju… koja je propala i nije ju moguće oživjeti. Logična strategija bi je bilo napustiti, odnosno “sjahati” sa nje, ali se često dešava da se pokušavaju upravo suprotne strategije.

Teorija mrtvog konja – alternativne strategije

Evo “kreativnih” načina na koje ljudi i organizacije rješavaju problem mrtvog konja:

  • Kupovina jačeg biča.
  • Mijenjanje jahača.
  • Prijetnja konju otkazom.
  • Imenovanje komisije za proučavanje konja.
  • Izjavama tipa: “Ovako smo uvijek jahali ovog konja.”
  • Dogovaranje posjeta drugim zemljama radi uvida u to kako drugi jašu mrtve konje.
  • Razvijanje programa edukacije kako bismo poboljšali svoje sposobnosti jahanja.
  • Podsjećanje da i druge organizacije jašu istu vrstu konja.
  • Zaključivanje da su jahači koji sjašu s mrtvih konja lijeni, nemaju inicijative ni ambicije – te ih zatim ih zamijenimo.
  • Spuštanje standarda kako bi se mogli uključiti i mrtvi konji.
  • Preklasificiranje mrtvog konja kao “živog, ali oštećenog”.
  • Angažiranje vanjskog konzultanta za savjet o tome kako bolje jahati konja.
  • Uprezanje nekoliko mrtvih konja zajedno za povećanje brzine.
  • Hrabro izjavljivanje: “Ovaj konj nije mrtav, nego živ!”
  • Pružanje dodatnog financiranja i/ili obuke za povećanje performansi mrtvog konja.
  • Jahanje mrtvog konja “izvan kutije” (“out of box”)
  • Nabavljanje nove ili osvježene web stranice mrtvom konju.
  • Ubijanje svih ostalih konja tako da se onaj mrtvi ne ističe.
  • Zauzimanje pozitivnog gledišta – izjavljivanje da se mrtvi konj ne mora hraniti, jeftiniji je, ima manje režijskih troškova i stoga znatno više pridonosi profitu organizacije nego neki drugi konji.
  • Prepisivanje zahtjeva očekivanih performansi za sve ostale konje.
  • Unapređenje mrtvog konja na supervizorsku poziciju ili zapošljavanje drugog konja.
  • Imenovanje mrtvog konja “promjenom paradigme” i nastavljanje s jahanjem.
  • Jahanje mrtvog konja “pametnije”
  • Prisjećanje svih lijepih trenutaka koje smo proveli dok smo jahali tog konja.
  • Prepoznajete li “mrtve konje” u svom poslovnom ili privatnom okruženju, i koju strategiju primjenjujete?

    Autor: Uredništvo financa.ba

    Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravnu vezu na članak.

    Prijavite se na naš Newsletter

    Popularno