Kartaške igre oduvijek su neiscrpan izvor zabave i smijeha. Kišni vikendi su idealna prilika da uz dobro društvo i karte odmorite od napornog radnog tjedna. Danas vam donosimo top 3 prijedloga kartaških igara kojima možete skratiti vrijeme i izvrsno se zabaviti.
Poker
Za poker se koristi standardan špil od 52 karte, ali neke poker igre zahtijevaju manji ili veći broj karata. Ovo je bez ikakve sumnje najpopularnija kartaška igra na svijetu, a pravila pokera znaju mnogi. Ujedno je i jedna od najstarijih, a kroz njezinu povijest razvilo se zaista mnogo različitih varijacija i verzija pokera, no ona koja je daleko iznad svih je Texas Hold ‘Em poker.
Poker mogu igrati minimalno dva igrača te se taj način igranja naziva “Heads Up”. Ipak, idelana je ukoliko igri pristupe minimalno četiri igrača ili čak i više. Poker pravila ne određuju strogo koliko igrača maksimalno može igrati, ali danas se niti u jednom casinu, bilo da se radi o onom klasičnom ili online casinu, ne može naći stol za kojim može igrati više od devet ili deset igrača pa ćemo reći da je to prihvatljivi maksimum broja igrača danas.
Svaki će igrač dobiti dvije karte. Pravila pokera kažu da te karte smije vidjeti samo on i riječ je o njegovim osobnim kartama. Međutim, tijekom igranja će se na sredini stola otvarati i takozvane “community”, odnosno zajedničke karte koje će svi igrači moći vidjeti. Ukupno će se kroz jedno dijeljenje izvući pet zajedničkih karata, a igrač može na bilo koji način kombinirati tih sedam karata (dvije svoje i pet zajedničkih) kako bi došao do najjače moguće kombinacije od pet karata.
Kombinacije karata u pokeru:
Remi
Remi je popularna kartaška igra na prostoru Balkana a u raznim varijantama se igra širom svijeta. Verzija remija koja se igra na našim prostorima je takozvana Remi 51 verzija a nazvana je tako jer je neophodo prikupiti zbroj karata od 51 ili više da biste se otvorili. U svim varijantama igre pa tako i u ovoj, cilj je osloboditi se svih karata koje imate u ruci prije ostalih igrača.
Remi nije jednostavna igra ali jednom kada shvatite pravila uživat ćete u igri. Remi se igra sa 2 standardna špila od 52 karte + 4 džokera. Remi ukupno može igrati od 2 do 6 igrača. Nasumično se odabere igrač koji će prvi dijeliti. Igrač prije mora presječi špil karata a djelitelj kreće dijeliti karte igraču ispred sebe. Djeljitelj u prvom krugu dijeljenja igraču ispred sebe podjeli tri karte a ostalim igračima po dvije.
Pravila
Poslije prvog kruga dijeljenja dijeli se svima po dvije karte i sve tako dok igrač ispred djelitelja ne dobije 15 karata, a ostali igrači po 14 karata.
Ukoliko igrač koji siječe izvuče džokera, može ga zadržati sebi i izvlači sljedeću kartu koju stavlja na stol licem okrenutu na gore. Ukoliko igrač koji siječe izvuče džokera i uzme ga onda se njemu dijeli manje karata kako bi na kraju opet imao 14 karata kada se djeljenje završi. Prvi igra igrač koji ima 15 karata, odnosno igrač ispred igrača koji je u ovom krugu djelio karte. Kada se partija završi, djelit će igrač koji je u ovoj partiji igrao prvi i tako u krug svi budu djelitelji kada na njih dođe red. Remi se obično igra onoliko partija koliko ima igrača da svi budu djelitelji jednom ili u dužoj varijanti da svi dijele po dva ili više puta. Recimo, ako igra 4 igrača i odredi se da svi dijele po 4 puta onda će ukupno biti 16 partija.
Cilj
Cilj igre je osloboditi se svih karata koje imate u ruci. Igrač koji prvi igra počinje sa 15 karata i mora izbaciti jednu kartu koja mu ne treba. Nakon toga, pravilo je da svaki igrač mora povući jednu kartu i izbaciti jednu koja mu ne treba. Kao što rekosmo, cilj igre je da se oslobodite svih karata koje imate u ruci a da biste se oslobađali karata prvo se morate otvoriti.
Otvaranje
Otvaranje se vrši tako što na stol ispred sebe izlažete složene validne grupe karata licem na gore a čiji zbroj mora biti 51 ili veći. Karte 10, 12, 13, 14 i asevi se računaju kao 10 bodova a ostale karte u njihovoj vrijednosti. Validna grupa karata pri izlaganju mora imati najmanje 3 karte.
Tipovi otvaranja
Grupu mogu činiti karte istog broja ali različitih znakova (na primjer 10♦10♣ 10♥). Takva grupa ne može imati dvije karte sa istim znakom pa takva grupa može imati 3 ili maksimalno 4 karte. Kompleti su grupe karata istog broja ali različitih znakova. Komplet od 4 karte se zove zatvoreni komplet karata i na njega se više ne mogu dodavati karte.
Drugi tip grupe je rastući niz karata istog znaka. Na primjer 1♣ 2♣ 3♣ 4♣ ili 13♥ 14♥ 1♥. I ova grupa mora imati najmanje 3 karte a nema ograničinja koliko karata može imati. Ovakve uzlazne ili rastuće grupe mogu početi sa kecom i završavaju se kecom. Jedino pravilo vezano za nizove je to da poslije 1 ne može doći 2 ukoliko je prije jedinice bio kralj. Na primjer, nizovi Q♥ K♥ 1♥ i 1♥ 1♥ 1♥ su validni ali niz Q♥ K♥ 1♥ 2♥nije validan.
Grupe trebaju u zbroju iznositi minimalno 51
As ne ide poslije desetke već poslije kralja a posijle deseteke u nizu ide žandar. Poslije kralja i asa ne možete staviti dvojku. Džokeri mogu zamjeniti bilo koju kartu u grupama. Vrijednost im se računa ovisno koju kartu mjenjaju u toj grupi. Pri otvaranju, grupa može imati samo jednog džokera. Da biste se otvorili zbroj izloženih karata u grupama mora biti 51 ili veći.
Npr. dvije grupe koje imaju zbroj točno 51 i sa kojima biste se mogli otvoriti: 6♠ 7♠ 8♠ i 10♦ 10♣ 10♥. U našoj igri postoji prostor za izlaganje koji se nalazi na sredini stola i svi igrači svoje grupe izlažu tamo. Prije otvaranja morate uzeti jednu kartu sa vrha špila i nakon otvaranja morate izbaciti jednu kartu na gomilu bačenih karata. Nakon što ste se otvorili (izbacili grupe čiji je zbroj 51 ili veći) dobijate mogućnost da svoje karte dodajete na izložene grupe drugih igrača koji su se otvorili. Na primjer ako je neko izbacio grupu 3♠ 4♠ 5♠ a vi imate 2♠ ili 6♠ možete tu kartu dodati na tu grupu i tako se oslobađate još jedne karte. Zapamtite, cilj igre je da izbacite sve svoje karte.
Kako uzeti džokera
Ako neka grupa sadrži džokera a vi imate kartu koju taj džoker menja onda možete zamijeniti svoju kartu za džokera a njega iskoristiti da napravite neku novu grupu koju ćete izbaciti. Nakon otvaranja uvijek možete izbaciti još neku grupu kada je napravite. Kada dođe red na vas da igrate morate pokupiti jednu kartu. Kartu možete uzeti sa gomile preostalih karta koje su okrenute licem na dole ili sa gomile bačenih karta koje igrači bacaju. Postoji par pravila vezanih za uzimanje karte sa gomile bačenih karta.
Koje karte možete uzeti
U vašem prvom krugu možete slobodno uzeti kartu odatle ukoliko vam odgovara. U svakom sljedećem krugu ukoliko uzmete kartu odavde morate se otvoriti. I treće pravilo je da nakon što se otvorite možete slobodno uzimati kartu sa bilo koje gomile. Da biste završili igru morate posljednju kartu koju imate izbaciti na gomilu bačenih karata. Posljednju kartu koju imate u ruci ne možete dodati na nečiju grupu.
Handiranje
Handiranjem se naziva pobjeda igrača ukoliko odjednom izbaci sve grupe karata na stol i zatvori s jednom preostalom kartom. Da bi igrač handirao nije bitno s koje gomile je uzeo kartu. Ukoliko igrač želi handirati onda ne smije tijekom otvaranja neku od svojih karata dodati na izloženu grupu nekog drugog igrača.
Tabla ili tablić
Popularna kartaška igra na području Bosne i Hercegovine. Lako se uči, iako su pravila igranja nešto teža.
Špil broji 52 karte. Karte su pravilno raspoređene u boje – crvenu i crnu, od kojih 4 vrste: pik (♠), herc (♥), karo (♦) i tref (♣).
Svaka se vrsta sastoji od 13 karata; od 1 do 10, dečko, dama i kralj. Sve desetke, osim desetke karo koja nosi dva, nose po jedan bod. As nosi jedan bod, a u isto vrijeme predstavlja broj 1 i 11. Dečko predstavlja 12, dama 13, a kralj broj 14, te svaki od njih nosi jedan bod. Iznimno, dvojka tref nosi jedan bod.
Pravila igranja
Na samom početku igre onaj koji je izmiješao špil dijeli karte. Svatko treba imati 6 karata, djelitelj prvo ostalima podijeli 3, a zatim i sebi. Postupak se ponavlja. Za to vrijeme netko od igrača siječe špil i uzima 4 karte koje licima okrenutim prema gore stavlja na stol. Obično djelitelj javno pokaže zadnju kartu u špilu koju će dobiti on u posljednjem dijeljenju karata.
Cilj igre je prikupiti što više bodova i tabli. Tabla se piše ako igrač svojom kartom pokupi ostale karte na stolu te iznosi 1 bod. Ukupno je 22 boda u kartama, a najčešće i 25 boda jer se za onog igrača koji ima najviše karata pišu 3 boda.
Ako se igra u dvoje, igrač koji nije dijelio karte igra prvi. On može baciti bilo koju od svojih karata, a cilj mu je svojom kartom npr. desetkom pokupiti sve karte na stolu koje zbrajanjem daju 10 i pravilo je da ako su na stolu npr. dvije petice i dvije desetke, on uzima obje petice (5+5=10), ali i preostale desetke (10+0=10) te se u tom slučaju njemu piše tabla.
Kad se igra u dvoje, najčešće je potrebno 6 do 7 rundi igre da bi se proglasio pobjednik.
Utjecaj sreće je velik, pa se on pokušava smanjiti namjernim postavljanjem špila u približnom uzorku punat-nepunat-punat. Kada se to napravi, špil se dodatno promiješa da bi se spriječila mogućnost varanja.