Prema globalnom istraživanju procedenom na više od 5700 putnika koje je naručila Expedia Group, prosječni putnik provede više od pet sati istražujući putovanje i pregledavajući 141 stranicu sadržaja.
Generativna umjetna inteligencija — tehnologija je koja pojednostavljuje taj proces i omogućuje tvrtkama da bolje prilagode preporuke specifičnim interesima putnika.
Kako bi to moglo izgledati? Nadamo se da umjetna inteligencija neće samo planirati itinerere, već će ki omunicirati s hotelima, izraditi proračune putovanja, čak funkcionirati i kao osobni pomoćnik na putovanjima. I u tom procesu iz temelja promijeniti način na koji tvrtke pristupaju putnicima, piše CNBC.
Tipično pretraživanje smještaja na Airbnbu, primjerice, daje rezultate koji ne uzimaju u obzir prošla pretraživanja. Možda imate desetljeće rezerviranja luksuznih, suvremenih smještaja iza sebe. Ali vjerojatno će vam se i dalje nuditi rustikalni, skromni najam ako odgovaraju filtrima koje ste postavili.
Ali to bi se uskoro moglo promijeniti.
Umjesto da vam postavljamo pitanja poput: ‘Kamo idete i kada idete?’, želimo izgraditi robustan profil o vama, naučiti što više o vama i postaviti vam dva veća i temeljnija pitanja: ‘Tko si i što želiš?’.
Brian Chesky izvršni direktor Airbnb-ja
Iako umjetna inteligencija koja pruža uvijek nedostižan cilj “personalizacije na razini” još nije tu, to je mogućnost pretraživanja golemih količina podataka, odgovaranja na pitanja postavljena prirodnim jezikom i “sjećanja” na prošla pitanja za nastavak razgovora. Baš kao što to ljudi rade.
Turističke kompanije koje koriste A.I.
U anketi koju je u travnju provela tvrtka za istraživanje tržišta National Research Group, 61% ispitanika reklo je da su spremni koristiti umjetnu inteligenciju za planiranje putovanja. Ali samo 6% je reklo da su je već koristili.
Nadalje, više od polovice ispitanika (51%) reklo je da ne vjeruje da će tehnologija zaštititi njihove osobne podatke. Dok je 33% reklo da se boji da bi mogla dati netočne rezultate.
Pa ipak, dok putnici još uvijek raspravljaju o sigurnosti i prednostima korištenja umjetne inteligencije za planiranje putovanja, mnoge velike turističke tvrtke već su uronile u tehnologiju.
- U veljači je putnička tvrtka Trip.com sa sjedištem u Singapuru pokrenula TripGen, chatbot unutar aplikacije koji pokreće OpenAI, proizvođač ChatGPT-a.
- U ožujku su Expedia i Kayak bili među prvom serijom dodataka koje je pokrenuo ChatGPT.
- U travnju je Expedia najavila pokretanje beta verzije AI chatbota iz ChatGPT-a.
- U svibnju se europska tvrtka za rezervacije putovanja eDreams Odigeo pridružila Google Cloudovom AI “Trusted Testers Programu”, a Airbnb je najavio planove za ugradnju GPT-4, OpenAI-jevog najnovijeg velikog jezičnog modela, u svoje sučelje.
Eksplozija ljetnih putovanja uz pomoć AI
Zatim je ljeto 2023. doživjelo navalu AI putnih tehnoloških najava.
U lipnju:
- Amazon Web Services najavio je ulaganje od 100 milijuna dolara u program za pomoć tvrtkama u korištenju generativne umjetne inteligencije. S RyanAirom i Lonely Planetom kao dvije od prve četiri uključene tvrtke.
- Booking.com je pokrenuo AI chatbot “Trip Planner” za svoje američke članove unutar aplikacije za odabir američkih članova svog programa vjernosti Genius.
- Priceline je pokrenuo platformu pod nazivom Trip Intelligence, koju vodi Googleov generativni AI chatbot pod nazivom “Penny”.
U srpnju:
- Tripadvisor je pokrenuo alat za izradu itinerera putovanja koji se temelji na webu i koristi AI pod nazivom Trips.
- Trip.com je izdao ažurirani chatbot nazvan TripGenie, koji odgovara na tekstualne i glasovne zahtjeve, prikazuje slike i karte te nudi poveznice za rezervacije.
- HomeToGo tvrtka za iznajmljivanje kuća za odmor pokrenula je AI funkciju pretraživanja unutar aplikacije pod nazivom “AI Mode” za korisnike u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu.
Sada više turističkih tvrtki ima ChatGPT dodatke. Uključujući GetYourGuide, Klook, Turo i Etihad Airways. I mnoštvo planera putovanja pokretanih umjetnom inteligencijom – od Roam Around (za opća putovanja), AdventureGenie (za rekreacijska vozila), Curiosio (za cestovna putovanja) – dodali su više mogućnosti rastućem tržištu planiranja putovanja uz pomoć umjetne inteligencije.
Osim planiranja putovanja
Planiranje putovanja trenutno je najvidljivija upotreba umjetne inteligencije u turističkoj industriji. Ali tvrtke već planiraju nove značajke.
Amy Wei, viša direktorica proizvoda u Trip.com rekla je da tvrtka razmatra razvoj virtualnog turističkog vodiča za svoj najnoviji AI proizvod, TripGenie.
Može pomoći u pružanju informacija, kao što je uvod u povijesne zgrade i predmete u muzeju. Vizija je stvoriti digitalnog suputnika koji može razumjeti putnika i razgovarati s njim te pružiti pomoć na svakom koraku putovanja.
Amy Wei
Skift, stranica s vijestima o putovanjima ističe da bi se umjetna inteligencija mogla koristiti za predviđanje kašnjenja letova. I za pomoć turističkim tvrtkama da odgovore na negativne online kritike.
Tvrtka procjenjuje da bi chatbotovi putničkoj industriji mogli donijeti vrijednost od 1,9 milijardi dolara. Na način da omoguće tvrtkama da posluju s manjim brojem zaposlenika korisničke službe, i da tako oslobode ljudima vrijeme da se mogu usredotočiti na složena pitanja. Chatbotovi ne moraju biti angažirani ili educirani, mogu govoriti više jezika i “nemaju krivulju učenja”, kako Skift ističe u izvješću pod naslovom “Generative AI’s Impact on Travel”.
Sveukupno, Skiftovo izvješće predviđa da bi generativna umjetna inteligencija za industriju putovanja mogla biti prilika vrijedna 28,5 milijardi dolara.