Generacija Z se sve više pokazuje kao poduzetnička generacija, pri čemu većina želi pokrenuti vlastiti posao. Ipak, jedan stručnjak upozorava da to možda neće biti tako jednostavno kao što oni misle.
Otprilike 75% generacije Z — generacije rođene između 1996. i 2012. — ima ambicije “biti sam svoj šef”. Oni nemaju namjeru raditi posao od 8 do 16 do kraja karijere. Istraživanje je provedeno na 2000 Britanaca.
Dodatno, 77% je uvjereno u svoju sposobnost pokretanja i vođenja uspješnog poslovanja — a 39% kaže da im za to treba samo pametni telefon.
Nasuprot tome, nešto više od trećine Gen X i Boomers-a reklo je da je u mladosti bilo manje prilika za pokretanje vlastitog posla zbog pritiska da slijede tradicionalno obrazovanje i karijere. Gen X su oni rođeni između 1965. i 1980., dok su baby boomeri rođeni nakon Drugog svjetskog rata, između 1946. i 1964. godine.
“Generacija Z se pokazala najpoduzetnijom generacijom dosad, i to nije slučajnost”, rekao je u anketi Sam Jones, zvijezda Dragon’s Den i osnivač Gener8. “Za razliku od prethodnih generacija, odrasli su potpuno uronjeni u digitalno doba. Gdje su informacije, alati i globalne veze udaljeni samo jednim klikom.”
Ova izloženost dovela je do inovativnog načina razmišljanja, dodao je. “Oni nisu samo spremni započeti vlastite pothvate. Oni su u jedinstvenoj poziciji da nadmaše prethodne generacije u pretvaranju ideja u stvarnost.”
Poduzetnički duh generacije Z dobro je dokumentiran i vođen željom za autonomijom i slobodom. Uključujući više fleksibilnosti, bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života i postojanje svrhe.
U jednom TikTok videu, Alexis Firment, bivša učiteljica iz Ohia, požalila se kako ne može ranije otići s posla. Pa čak i ako je završila sve svoje zadatke za taj dan. Video je odjeknuo među mlađim gledateljima, a neki su u komentarima žalili na probleme “tretiranja kao djeteta” na poslu.
“Budući da su odrasli u digitalnom dobu i svjedočili ekonomskoj nestabilnosti, često su razočarani krutom strukturom i uočenim ograničenjima konvencionalnih radnih aranžmana”, rekao je Schawbel za CNBC Make It.
“Umjesto toga, poduzetništvo je privlačno generaciji Z jer nudi veću kontrolu nad njihovim radom i životom, prilike za inovacije i potencijal za iskorištavanje njihovih tehnoloških vještina. Također pruža platformu za rješavanje društvenih ili ekoloških pitanja do kojih im je stalo. Dok potencijalno nudi veće financijske nagrade i neovisnost,” dodao je.
Suočavanje sa stvarnosti
Ključna snaga generacije Z je to što im je digitala urođena. Oni brzo usvajaju nove tehnologije, u usporedbi sa starijim generacijama, prema Schawbelu.
“Njihovo urođeno razumijevanje digitalnih platformi, društvenih medija i novih tehnologija omogućuje im da se s lakoćom snalaze u online poslovnom krajoliku”, rekao je.
No istaknuo je da, iako je generacija Z tehnički potkovana i pametna, možda nije potpuno opremljena za vođenje vlastitog poslovanja.
„Spremnost generacije Z za izazove poduzetništva mješovita je slika. Iako posjeduju određene prednosti kao što su digitalna pamet i inovativno razmišljanje, mnogi mogu podcijeniti zahtjeve vođenja poslovanja,” rekao je.
“Dugo radno vrijeme, financijska nesigurnost i stalni pritisak održavanja profitabilnosti mogu biti zastrašujuće stvarnosti koje se sukobljavaju s njihovom željom za ravnotežom između poslovnog i privatnog života.”
Dok će neki poduzetnici generacije Z napredovati, drugi će se suočiti s “potencijalnom suočavanjem sa stvarnosti”. Budući da se poslovni zahtjevi sukobljavaju s njihovim životnim preferencijama, dodao je Schawbel.