Elon Musk je rekao da će X, njegova platforma društvenih medija ranije poznata kao Twitter, pokrenuti dvije nove razine premium pretplata.
Jedan je niže cijene sa svim značajkama, ali bez smanjenja oglasa. A drugi je skuplji, ali nema oglasa.
Ovo dolazi nakon što je tvrtka počela novim korisnicima naplaćivati 1 dolar na Novom Zelandu i Filipinima za pristup platformi.
Elon Musk nije dao više detalja o novim pretplatničkim planovima.
Novi korisnici koji odustanu od pretplate moći će odabrati “samo za čitanje”. To uključuje čitanje postova, gledanje videa i praćenje računa, objavila je tvrtka na svojoj web stranici.
Nije jasno hoće li biti besplatnih opcija.
Musk je dugo govorio da njegovo rješenje za uklanjanje botova i lažnih računa na platformi društvenih medija zahtjeva naplatu usluge.
Otkako je preuzeo tvrtku u listopadu prošle godine, nastojao je potaknuti korisnike da plate za poboljšanu uslugu. Ta usluga se sada zove X Premium. Neki korisnici sada odlučuju žele li platiti 8 USD mjesečno za uslugu „plave kvačice“.
Njegova metoda pretplate “Not A Bot” ima za cilj smanjiti neželjenu poštu, manipulaciju platformom i aktivnost botova. Također je, ponudama popusta, pokušao natrag pridobiti oglašivače, piše BBC.
Muskove brze promjene, uključujući masovna otpuštanja i raspuštanje timova za moderiranje sadržaja, dovele su do toga da su oglašivači zaustavili oglašavanje na ovoj usluzi. Priznao je da je platforma pretrpjela udar na prihode i okrivio aktiviste za pritisak na oglašivače.
Šire pitanje
Druge velike tehnološke tvrtke također su eksperimentirale s kombinacijom planova koji podržavaju oglase i planova pretplate.
Dok Alphabetov YouTube ima plaćenu i besplatnu verziju – onu s oglasima, Netflixovi planovi s oglasima također se naplaćuju, iako po nižoj cijeni.
YouTube, koji je poput X-a ispunjen sadržajem korisnika, dijeli dio svojih prihoda od pretplata s kreatorima.
X, koji također dijeli dio svojih prihoda od oglasa s kreatorima sadržaja, nije otkrio hoće li kreatori sadržaja biti plaćeni u modelima pretplate bez reklama.
Unatoč pokušajima Elona Muska da generira prihod na X-u, dok se tvrtka suočavala s kritikama zbog slabog moderiranja sadržaja, oglašivači se nisu vraćali zbog zabrinutosti da bi se njihovi oglasi mogli pojaviti pored neprikladnog sadržaja.
Prošlog je tjedna Europska komisija pokrenula istragu o X-u kako bi utvrdila pridržava li se novih tehnoloških pravila o ilegalnom i štetnom sadržaju nakon širenja dezinformacija na njegovoj platformi nakon Hamasovog napada na Izrael.