Xiaomi je u nedjelju lansirao svoj najnoviji vodeći pametni telefon. Nastavio je tako s prodorom na teren uređaja više klase dok nastoji izazvati Samsung, tržišnog lidera.
Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Ultra najnoviji su par pametnih telefona kineskog tehnološkog diva s najnovijim čipovima i pojačanim kamerama. Predstavljeni su na Mobile World Congressu u Barceloni.
Xiaomi 15 počinje cijenom od 999 eura (1047 USD), a Xiaomi 15 Ultra cijenom od 1499 eura (1571 USD).
Oba uređaja pokreće Qualcomm Snapdragon 8 Elite Mobile Platform, jedan od najnovijih procesora. Model 15 Ultra također dolazi s kamerom viših specifikacija i većim zaslonom.
“Xiaomi je bio iznimno uspješan u izgradnji svoje robne marke s pristupačnom tehnologijom, ali sada se kreće prema gore u lancu vrijednosti jer sve više prelazi na vrhunske uređaje i to je dobro prilagođeno europskom tržištu gdje vidimo imućnu publiku”, rekao je Ben Wood, glavni analitičar u CCS Insightu, za CNBC.
U 2024. godini globalna isporuka Xiaomi pametnih telefona porasla je 15,4% na godišnjoj razini. Nadmašila je konkurente uključujući Samsung i Apple, prema International Data Corporation. Svjetski tržišni udio tvrtke porastao je na 13,6% s 12,5% u 2023.
Xiaomi je započeo 2010. godine s prodajom pametnih telefona niske do srednje cijene po vrlo niskim cijenama. Od tada se proširio u inozemstvo, stavljajući veliki naglasak na svoje europsko uporište. Xiaomi je također izgradio portfelj povezanih uređaja od televizora do pametnih satova.
Tržište automobila
Prošle godine, posao su proširili u prostor električnih vozila sa SU7, nastojeći se diverzificirati izvan potrošačke elektronike. Čak su automobil dovezli na Mobile World Congress 2024., izlažući vozilo na velikom štandu tvrtke i stvarajući pomutnju.
Francisco Jeronimo, potpredsjednik za podatke i analitiku u IDC-u, rekao je da je EV dao poticaj Xiaomijevom brendu.
“Koriste automobil kao polugu za nadogradnju svog brenda, što mislim da je pametna ideja”, rekao je Jeronimo.
“S automobilom će privući mnogo pažnje čak i ako neće biti dostupan u Europi, ali to je takva vrsta inovacije. A potrošači razumiju da brend koji može napraviti automobil također može nastaviti proizvoditi vrlo dobre telefone.”
Nedavni oporavak u poslovanju s pametnim telefonima, u kombinaciji s dosadašnjim uspjehom električnih vozila, pomogao je potaknuti porast Xiaomijevih dionica od gotovo 300% u posljednjih 12 mjeseci.
Dionice Xiaomija, koje su izlistane u Hong Kongu, ovog su tjedna dosegle rekordnu vrijednost. Tvrtka se nada da će nastaviti u tom smjeru s najnovijim pametnim telefonima i lansiranjem SU7 Ultra, verzije svog električnog automobila visokih performansi.
Ipak, tvrtka se suočava s velikim izazovom u području pametnih telefona pokušavajući oduzeti stalni udio od Samsunga. Za petama su mu drugi kineski brendovi poput Oppoa.
“Problem je u tome što je premium prostor sada nevjerojatno prenatrpan, i iako svi proizvođači Android telefona žele preuzeti udio od Applea, stvarnost je da ako želite rasti u Androidu, morate to uzeti od drugog Android igrača. To za Xiaomi znači da moraju smanjiti Samsungov udio”, rekao je Wood iz CCS Insighta.
“Ali nažalost, imate još 2 velika kineska igrača Oppo i Honor koji su vrlo gladni za povećanjem udjela.”