Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto carine za kineska električna vozila možda neće funkcionirati?

Kineski automobilski sektor sve više izaziva globalne proizvođače automobila ali i političare. Početkom 1980-ih kineska automobilska industrija jedva da je postojala. Danas zemlja ima kapacitet za proizvodnju oko 40 milijuna vozila godišnje — dovoljno za opskrbu pola svijeta.

Samo oko 25 milijuna automobila prodano je u zemlji 2023., prema Dunne Insights, tvrtki koja prati tržište automobila u Kini i drugim azijskim zemljama. Kako bi oslobodila višak, Kina sve više traži izvoz, CNBC. Poslali su automobile u više od 100 zemalja prošle godine, prema riječima izvršnog direktora Dunne Insightsa Michaela Dunnea.

Dunne i drugi upućeni kažu da je samo pitanje vremena kada će automobili kineskih marki stići u SAD. Nekoliko brendova, poput Volva i njegove podružnice Polestar, već su u vlasništvu kineske tvrtke Geely, iako su brendovi sa sjedištem u Švedskoj.

“Ja to zovem velika Godzilla”, rekao je Dunne. “Svijet nikada nije vidio automobilsku industriju ove veličine i ovih razmjera.”

Ankete pokazuju da bi velik udio američkih kupaca, osobito mlađih, rado kupio kineski automobil. Unatoč uobičajenim zabrinutostima za privatnost.

Ne dijele svi taj entuzijazam.

Predsjednik Joe Biden prošlog je mjeseca uveo stroge carine na kineska električna vozila. Efektivno je udvostručio katalošku cijenu, koja inače može biti niža od 11.500 dolara. Administracija kaže da su kineske tvrtke imale koristi od nepravedne potpore vlade, a kineski uvoz električnih vozila prijeti velikim ulaganjima Bidenove administracije u električna vozila.

Neki političari su otišli dalje. Senator Sherrod Brown, D-Ohio, rekao je na platformi X, “Carine nisu dovoljne. Moramo zabraniti kineska električna vozila u SAD-u. Točka.”

Izvršni direktor Tesle Elon Musk kritizirao je carine. Ali je ranije 2024. rekao da bi bez trgovinskih prepreka većinu zapadnih proizvođača automobila uništila kineska konkurencija.

No nekoliko ljudi iz autoindustrije sumnja da će carine moći dugo zadržati kineski uvoz. Neki kažu da mogu učiniti više štete nego koristi.

Bill Russo, bivši direktor Chryslera koji vodi konzultantsku tvrtku Automobility sa sjedištem u Šangaju, rekao je da novija povijest pokazuje ograničenja tarifa.

Trgovinski rat koji je započeo pod predsjednikom Donaldom Trumpom možda je bio usmjeren na Peking, ali je naštetio američkim proizvođačima automobila povećanjem cijene dijelova, rekao je Russo. Na kraju je možda također ubrzao globalizaciju kineskih tvrtki prisiljavajući ih da ulažu u druge zemlje koje bi im pomogle da izbjegnu carine.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno