Kako ćete doista znati odgovaraju li vještine vođe poslovnom krajoliku koji se neprestano mijenja u današnjem svijetu? Pa, prema istraživanjima i najboljoj praksi, često ih se naziva vođama slugama.
Kako god odlučili nazvati vođe koji motiviraju i nadahnjuju druge da idu više od svega, jedno je sigurno: njihovi postupci i ponašanja proizlaze iz njihovog karaktera i integriteta.
Takve vođe ne žele pažnju; usmjeravaju svjetla reflektora na svoje zaposlenike i dijele svoju moć kako bi pomogli ljudima pod svojom skrbi.
Da budemo praktičniji, evo tri najčešća ponašanja takvih vođa.
1. Pokazuju nesebičnost
Kad se našu u privilegiranoj ulozi vođe, najbolji shvaćaju da je vodstvo zadovoljavanje potreba ljudi. S druge strane, protive se prastarom protokolu većine stilova upravljanja odozgo prema dolje, naredbi i kontrole: stavljanje profita ispred ljudi.
U kulturama vodstva odozdo prema gore, takvi lideri pokazuju nesebičnost na djelu stavljajući interese sljedbenika ispred svojih. To nije mali podvig, ali dovodi do konkurentske prednosti bez presedana.
Postoji nekoliko načina na koje vođe mogu pokazati nesebičnost na djelu. Uključujući davanje svog vremena, energije, mudrosti i znanja drugima; i ulaganje u rast ljudi kako bi bili bolji (što lidera čini boljim).
2. Stvaraju prilike da ljudi osjete smisao
Mnoga istraživanja sugeriraju da kada osoba pronađe svrhu u svom poslu, to neće samo poboljšati sreću te osobe, već će povećati i njihovu produktivnost. Jedan od načina da to učinite jeste dati zaposlenicima priliku da se povežu i upoznaju ljude za koje rade.
U dobro poznatoj studiji koju je citirao profesor s Whartona Adam Grant u svom temeljnom bestseleru, Daj i uzmi, tri odvojene skupine zaposlenika u pozivnom centru za prikupljanje sredstava na sveučilištu imale su zadatak nazvati donatore i tražiti priloge. Jedna od grupa čitala je osobne priče stipendista o tome kako su im te stipendije promijenile život. Ova je skupina povećala svoje prikupljanje sredstava za 143 posto u usporedbi s ostalim skupinama koje su samo upućivale pozive kao dio svojih dužnosti.
Evo poente: kada su ti isti prikupljači sredstava dobili priliku upoznati primatelja stipendije i postaviti mu pitanja osobno u trajanju od samo pet minuta, njihovo prikupljanje sredstava poraslo je za više od 400 posto! Grantov zaključak? Susret zaposlenika s ljudima kojima pomažu najveći je motivator, čak i ako je ograničen na nekoliko minuta.
Poslodavci imaju jasnu, konkurentsku prednost kada svojim ljudima mogu omogućiti pristup klijentima, tako da mogu iz prve ruke vidjeti ljudski utjecaj koji njihov rad ima.
Lideri trebaju surađivati sa svojim zaposlenicima na osmišljavanju posla koji sa sobom donosi svrhu. Kada zaposlenici osjećaju da čine razliku u svijetu kroz posao koji rade, taj osjećaj svrhe povećava njihovu motivaciju za rad.
3. Služe svojim zaposlenicima
Kako biste ozbiljno podigli svoj utjecaj kao vođa, morate zapamtiti da se vodstvo sastoji od služenja i poboljšanja onih oko vas. Da biste procijenili gdje se nalazite, zapitajte se: Što radim svaki dan da poboljšam život zaposlenika? Ako je vaša želja staviti druge u poziciju da budu najbolji, na dobrom ste putu da postanete izniman vođa.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)