Nakon Covida-19, ustalili smo se u usporenom gospodarstvu. Kao rezultat toga, nakon dvije godine užarenog tržišta rada, zapošljavanje je počelo hladiti. Zapravo, istraživanje Vistagea zabilježilo je stalni pad u broju tvrtki koje planiraju povećati broj zaposlenih tijekom sljedeće godine. Održavanje angažmana djelatnika postalo je još važnije.
Iako zapošljavanje može usporiti, ključno je za vlasnike tvrtki da daju prioritet zadržavanju djelatnika. Bitno je da uspore visoku brzinu kretanja radne snage – koja se pokazala otpornom čak i usred ekonomske neizvjesnosti. Ali i da se proaktivno pripreme za sljedeći ciklus rasta, u kojem će se ludnica za zapošljavanjem ponovno će se razbuktati punom snagom.
Kako bi donijeli uspješnu strategiju zadržavanja radne snage, vođe moraju voditi računa o angažmanu zaposlenika – stupnju do kojeg su zaposlenici predani svom poslu. Evo pet učinkovitih načina na koje izvršni direktori mogu poboljšati razinu angažmana zaposlenika:
1. Jasna svrha je motor povećanja angažmana
Kako biste povećali angažman zaposlenika, važno je najprije razumjeti rastuće želje zaposlenika. Današnji radnici žele osjećati da se njihov rad cijeni interno i u cijelom svijetu. Današnji zaposlenici žele se osjećati dijelom nečeg većeg od njih samih. Da bi to učinili, morat će znati i razumjeti viziju vaše tvrtke i uskladiti se s njezinom sveobuhvatnom misijom. Klasa zaposlenih Gen-Z u usponu, koja će uskoro činiti većinu radnih mjesta, posebno je motivirana radom usmjerenim na svrhu. Kao rezultat toga, poslodavci moraju osigurati da je svaki zaposlenik, od višeg rukovoditelja do pripravnika, usklađen s ciljevima organizacije i razumije kako njihovi dnevni rezultati utječu izvan radnog vremena tvrtke.
2. Mjerenje angažmana
Kao vođa, morat ćete odrediti najbolji način za kvantificiranje i bilježenje razina angažmana zaposlenika, tj. redovite ankete o pulsu ili metrike produktivnosti. Angažman treba redovito mjeriti kako biste u stvarnom vremenu razumjeli zabrinutosti, povratne informacije, interese i razine predanosti zaposlenika. Ključ za uspješno mjerenje angažmana zaposlenika je korištenje otvorenih pitanja koja omogućuju zaposlenicima da daju istinsku povratnu informaciju.
3. Djelovanje prema rezultatima
Kad izvršni direktori uspostave standardizirani sustav za mjerenje povratnih informacija, ključno je djelovati. Ovi bi podaci trebali informirati o tome kako poslodavci oblikuju i razvijaju iskustvo svojih zaposlenika. Budući da znamo da oni igraju važnu ulogu u angažmanu. To znači sagledavanje kulture tvrtke i njenog radnog okruženja, što uključuje fizički uredski prostor kao i tehnologiju i alate kojima zaposlenici imaju pristup. Ako zaposlenici nemaju resurse potrebne za uspjeh na poslu, počet će gubiti motivaciju.
4. Obuka menadžera
Čak i ako porast hibridnog rada nije doveo do tihog odustajanja, otežao je menadžerima i šefovima da prepoznaju tko je, a tko nije predan svom poslu. Problemi s angažmanom mogu se proširiti poput šumskog požara, budući da zaposlenici s nedostatkom angažmana ili lošim učinkom često nepravedno opterećuju svoje kolege. Stvarajući takockontinuirano izgaranje u cijeloj organizaciji. Menadžeri moraju jasno razumjeti kako prepoznati angažman na terenu.
Tvrtke koje koriste hibridne ili udaljene modele zahtijevaju potpuno novi skup kompetencija. Pružanje dosljedne obuke za menadžere u cijeloj organizaciji pomoći će da se problem zaustavi na svom putu. Jedan od najvažnijih pokretača iskustva zaposlenika je iskustvo šefa. Kao što poslovica kaže, ljudi ne daju otkaz na lošim poslovima, oni daju otkaz lošim šefovima. Ulaganje u učenje menadžmenta i osiguravanje da su šefovi u skladu sa sveobuhvatnom kulturom može poboljšati iskustvo zaposlenika 10 puta.
5. Intervjui za ostanak
Umjesto čekanja na izlazne intervjue kada je prekasno za poboljšanje problema angažmana, voditelji mogu proaktivno provoditi tromjesečne ili dvogodišnje intervjue za ostanak. To su dvosmjerne rasprave u kojima zaposlenici i šefovi vode razgovore u stilu intervjua, s ciljem da utvrde bi li ponovno odabrali raditi zajedno, kao i da utvrde što im je potrebno da zajedno krenu naprijed.
Čak i u zatišjima pri zapošljavanju, izvršni direktori mogu iskoristiti angažman zaposlenika kako bi povećali produktivnost, podržali zadržavanje, usporili odlazak radne snage i proaktivno se pripremili za sljedeći ciklus rasta. Bez obzira na gospodarsku situaciju, angažiranost zaposlenika uvijek je vrijedna investicija, budući da se pokazalo da organizacije s visokom razinom angažiranosti imaju bolje rezultate.
Izvor: Inc ; Prijevod i prilagodba: financa.ba