Organizacije troše značajna sredstva na korporativne vrijednosti i izjave o misiji. Ali čak i najinspirativnije od njih – od Volvove predanosti sigurnosti do Facebookove želje za povezivanjem ljudi – imaju tendenciju da izblijede tijekom dnevne užurbanosti radnog dana.
Ono što radnici zaista trebaju, da bi se osjećali uključeni i zadovoljni svojim poslom, unutarnji je osjećaj svrhe. Kao što je Deloitte otkrio u studiji iz 2016., ljudi se osjećaju lojalnim tvrtkama koje podržavaju njihovu karijeru i životne ambicije – drugim riječima, ono što im je značajno. I, iako se to istraživanje usredotočilo na milenijalce to je uobičajen stav među generacijama. Bez obzira na nečiju razinu, djelatnost ili karijeru, svi trebamo pronaći osobni smisao onoga što radimo.
Lideri jednostavnim razgovorom mogu potaknuti ovaj unutarnji osjećaj svrhe – ono što je trenutno važno, u životu i karijeri svakog pojedinca. Jedna od tehnika je teorija identifikacije radnje, koja tvrdi da postoje mnoge razine opisa za svaku radnju.
Redovita pitanja usko vezana za pet područja istraživanja još su jedan način da se pomogne zaposlenicima da istraže i prozovu svoju unutarnju svrhu. Lideri mogu pitati:
U čemu ste dobri?
Koje radne aktivnosti zahtijevaju manje napora? Što poduzimate jer vjerujete da ste najbolja osoba za to? Po čemu ste bili zapaženi tijekom karijere? Ideja je pomoći ljudima da prepoznaju svoje snage i otuda otvore mogućnosti.
U čemu uživate?
Što se veselite raditi u tipičnom radnom tjednu? Što je to što vam daje energiju kada ga vidite u svom kalendaru? Kad biste mogli oblikovati svoj posao bez ograničenja, kako biste provodili svoje vrijeme? Ova pitanja pomažu ljudima da pronađu ili ponovno otkriju ono što vole na poslu.
Što je to što vam se čini najkorisnijim?
Na koje rezultate rada ste najviše ponosni? Koji su vaši zadaci najkritičniji za tim ili organizaciju? Koji su vam najvažniji životni prioriteti i kako se u to uklapa vaš posao? Ova linija ispitivanja naglašava inherentnu vrijednost određenog rada.
Što vas vodi prema naprijed?
Što je to što učite a što ćete koristiti u budućnosti? Kakve daljnje korake zamišljate za sebe? Kako vas vaš današnji posao približava onome što želite za sebe? Ovdje je cilj pokazati kako im današnji rad pomaže napredovati prema budućim ciljevima.
Kako se odnosite prema drugima?
Kakvi odnosi s kolegama su za vas najbolji? Kako bi izgledao ured u kojem sjede vama omiljenim ljudi? Kako vaš posao unapređuje vaše obiteljske i društvene veze? Ova pitanja potiču ljude na razmišljanje i njegovanje odnosa koji posao čine smislenijim.
Nije lako voditi druge prema svrsi, ali ove strategije mogu vam pomoći.
Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)