Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

5 znakova da se novi zaposlenik neće snaći u vašoj tvrtki

Prvih 90 dana zaposlenja obično je period koji će pokazati hoće li se novi zaposlenik dugoročno zadržati u nekoj tvrtki. Studije pokazuju da je trošak zapošljavanja i obuke ljudi od 1,25 do 1,4 puta veći od njihove godišnje plaće. Kvalitetno zapošljavanje vrlo je važno za financijsku stabilnost poduzeća, piše Inc. Ništa više ne oduzima vrijeme, novac i resurse tvrtke od zapošljavanja pogrešne osobe.

Zašto većina ljudi ne uspijeva na novom poslu? I to ne zbog nedostatka iskustva.

Ljudi često pretpostavljaju kada novi zaposlenik ne uspije da ta osoba ne može obaviti posao, tj. da nema odgovarajući set vještina. No, to obično više ima veze s osobnošću te osobe i samim pristupom poslu. Ukoliko se vi ne uklapate u kulturu tvrtke, to otežava rad s vama onim zaposlenicima koji se uklapaju. Oni ne cijene rad s nekim kome ne vjeruju i koga ne poštuju. To dovodi do problema s produktivnošću timskog rada koji zatim dovodi do problema s produktivnošću.

Na kraju, šef mora odlučiti koji zaposlenik šteti povezanosti tima. Najslabija karika odlazi. S obzirom na to da se u postojeći tim često dovode novi ljudi koji dobro surađuju, možete vidjeti zašto je  važno brzo odlučiti je li novi zaposlenik sposoban uklopiti se u tim. Ako ne, nema smisla prisiljavati sve da rade s tom osobom. Pametnije je otpustiti tu osobu i potražiti nekoga tko će se bolje uklopiti.

Ovih pet stavova znakovi su upozorenja da novi zaposlenik neće dugo potrajati.

“Ja mogu sve”  

Kad novi zaposlenici uskoče i tvrde da su majstori za sve poslove, šalju poruku da misle da su bolji od ostatka tima. Da, samopouzdanje je važno, ali osoba koja tvrdi da može sve čini se kao „prodavač zmijskog ulja“. Zaposlenicima je bolje da znaju svoju usku stručnost i da je se drže. Zapamtite, svatko u timu ima svoju specijalnost. U prvih 90 dana novozaposleni bi trebali provesti vrijeme shvaćajući što svaka osoba donosi timu kako bi svoje snage mogli iskoristiti i ponuditi ih timu da uspije.

“Moraš raditi prema mojim potrebama”

Novi zaposlenici koji glasno izražavaju svoja ograničenja oko onoga što mogu učiniti i kada to mogu učiniti odmah bivaju označeni kao “vrlo zahtjevni”. Novozaposleni bi se trebali usredotočiti na učenje načina na koje njihov rad može olakšati posao kolegama iz tima. Što više vrijednosti netko pruži timu, prije će se na tu osobu gledati kao na jako važnog doprinositelja.

“Razgovaram samo s ljudima koji su važni”

Novi zaposlenici koji se uzbuđuju samo kada razgovaraju s ljudima za koje misle da imaju “utjecaj” u tvrtki nisu timski igrači. Oni su oportunisti. Kada novozaposleni ne pokazuju nikakav interes da upoznaju portira ili nekoga u drugom odjelu, ne vide vrijednost u poštovanju doprinosa svakog člana tima. Novozaposleni bi se trebali usredotočiti na sklapanje prijateljstva sa svima koje sretnu u tvrtki, jer nikad ne znate od koga ćete u organizaciji morati tražiti pomoć.

“Uvijek tražim sljedeću veliku stvar”

Novi zaposlenici koji već govore o unapređenju i preuzimanju veće uloge pokazuju narcisoidne sklonosti. „Ja i samo ja“ pristup karijeri implicira da će učiniti sve kako bi postigli svoj cilj i pregazili svakoga tko im se nađe na putu. Novozaposleni bi se trebali usredotočiti na stjecanje vještina na svom novom poslu s namjerom da nadmaše očekivanja. Dosljedno dobro obavljanje posla najbolji je način da steknete povjerenje i poštovanje koji mogu dovesti do budućeg unapređenja.

“Mogu obaviti posao, ali ne očekujte da ću se previše naprezati”

Novozaposleni koji ulažu samo minimalan trud pokazuju nedostatak predanosti izgradnji obostrano korisnog odnosa s poslodavcem. Sve nove veze zahtijevaju dodatni napor kako bi se stvorio dobar odnos. Kada se čini da novozaposlene nije briga je li poslodavac zadovoljan njihovim učinkom na samom početku, možete samo očekivati da će se njihova predanost poslu s vremenom smanjiti. Na njih se također ne možete osloniti u trenucima kada je iznenada potrebna dodatna pomoć da se obavi posao. Novozaposleni trebaju biti usredotočeni ne samo na ispunjavanje očekivanja poslodavca, već i na pronalaženje načina da ih nadmaše. To ne znači provođenje dodatnog vremena u uredu, već pronalaženje načina za poboljšanje njihove produktivnosti kako bi imali dodatnog vremena i energije da ulože više od očekivanog.

Ako zapošljavate, pažljivo pratite novozaposlene u potrazi za gore navedenim znakovima upozorenja i smanjite gubitke na vrijeme. A ako ste novi zaposlenik, budite proaktivni i potražite pomoć u upravljanju svojim iskustvom uvođenja kako biste bili sigurni da ćete dobro raditi u prvih 90 dana. U protivnom biste mogli tražiti drugi posao prije nego što ste planirali.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno