Barbara Corcoran je desetljećima bila ikona poduzetništva, najviše kao trgovac nekretninama u New Yorku. No čak i sa 73 godine, još uvijek se oslanja na neke rano naučene lekcije.
Prije nego što je postala zvijezda biznisa sa nekretninama, Barbara Corcoran je prihvatila 1000 dolara od svog tadašnjeg dečka da napusti posao konobarice. Zajedno s njim je pokrenula svoj prvi posao s nekretninama. Vodila je svoju drugu tvrtku, Corcoran Group, 23 godine, napraviviši od nje u najveću grupu za nekretnine u New Yorku, prije nego što ju je 2001. prodala za 66 milijuna dolara. Danas, kada nije na pozornici ili ne savjetuje tvrtke u koje je uložila , ili upravlja vlastitim osobnim brendom, Barbara vodi svoj podcast, Business Unusual–i rado će dati neke korisne savjete budućim poduzetnicima.
1. Naviknite se na pad.
Danas mnogi roditelji štite svoju djecu od neuspjeha. U mojoj obitelji bilo je 10-ero djece, a mama nam nije imala vremena pomagati pa smo podbacili! Imali smo naviku padati na glavu i ponovno se dizati. Tu pronalaziš svoju hrabrost. Samopouzdanje je znati da što god da te pogodi, uvijek ćeš ustati. Uvijek ćeš se truditi.
2. Ostanite u igri.
Jednom sam upropastila čitavu godišnju zaradu–77.000$–snimajući oglase za svoje nekretnine na video vrpci. Tada ih nitko nije htio objaviti. Pukom srećom, moj suprug, koji je bio mornarički kapetan, vratio se iz Južne Koreje i rekao mi za tu novu stvar koja se zove internet. Odmah sam registrirala Corcoran.com, objavila te oglase i imala dvije prodaje taj tjedan. Moj sljedeći potez: registrirala sam i nazive domena svojih konkurenata.
3. Tražite ono što nemate.
Moj poslovni partner bio je izvrstan u svemu u čemu sam ja bila loša. Napravite popis u čemu ste dobri, a u čemu ste loši, i čim budete imali novčić, angažirajte svoj suprotni skup vještina. Od stotinjak poslova u koje sam uložila, svaki je uspješno partnerstvo dviju suprotnosti uz međusobno poštovanje. Da bi funkcionirao, potrebna vam e podjela poslova i da budete kristalno jasni o tome koji su vaši poslovi.
4. Kopirajte briljantne koncepte.
Dobila sam neopravdane zasluge da sam inovator. Sve je to bila lopovluk! Ideju da stavim svoje lice na jumbo plakate dobila sam nakon što su lica s jumbo plakata privukla moj pogled. Jednom sam bila u zračnoj luci u Italiji, a oglasna ploča bila je označena bojama. Pomislila sam, kopirat ću to, i obojila sam svoje oglase. Mislim da nikada u životu nisam imala originalnu ideju.
5. Cijenite svoju intuiciju.
Ne slušam svoju glavu. Logika lijeve strane mozga staje na put. U ranijim godinama Shark Tanka, cijelo sam vrijeme koristila glavu. Sada zapravo samo procjenjujem pojedince na temelju svoje instinktne reakcije.
6. Služite svojim ljudima.
Biti fenomenalan vođa počinje tako što volite ljude i pomažete im da budu najbolji što mogu. Stvarno si to utuvite u glavu: radite za njih. Čim počnete misliti da ljudi rade za vas, niste dobar šef. Ako se usredotočite na izgradnju tuđeg uspjeha, oni vas nagrađuju lojalnošću i dodatnim radom – i povlače vas na ljestvici sa sobom.
7. Makni se sam sebi s puta.
Vaš najveći neprijatelj u poslu nije vaša konkurencija. To su negativne vrpce koje vrtite u glavi iz nekog drugog doba, neke ozljede, neke nesigurnosti. Trebalo mi je, Bože, vjerojatno 20 godina da zamijenim te negativne vrpce. To je ključno! Ljudi se sami sputavaju.
Izvor: Inc.