Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

7 savjeta za zaštitu vašeg poslovanja od recesije

Unatoč živahnom tržištu rada, opće gospodarsko raspoloženje čini se sve pesimističnijim. Nijedan vlasnik tvrtke ne želi čuti riječ na “r”. Ali ovisno o tome koga pitate, zemlje bi mogle  samu sebe gurnuti u recesiju, ili bismo mi već mogli biti u njoj.

Wells Fargo tvrdi da bi najnovije izvješće o radnim mjestima trebalo zaustaviti razgovor o tome je li američko gospodarstvo u recesiji – ali ne dijele svi to razmišljanje. Grupa prognozera koju je anketirao Wall Street Journal procijenila je izglede za pad tijekom sljedeće godine na 44 posto, u odnosu na 28 posto u travnju. Izvršni direktor JPMorgan Chasea Jamie Dimon nadogradio je svoju metaforičku zabrinutost s olujnih oblaka pravi uragan.

Čak je i predsjednik Federalnih rezervi Jerome Powell izrazio nelagodu. Kad je prošlog mjeseca svjedočio pred Kongresom, Powell je naglasio da središnja banka “ne pokušava izazvati” recesiju svojom kampanjom povećanja kamatnih stopa kako bi obuzdala inflaciju. Zatim je priznao da je nenamjerna recesija “sigurno moguća”.

Prepustiti rasprave ekonomistima i pripremati se

Ako ste vlasnik malog poduzeća, najbolje je prepustiti rasprave ekonomistima – morate se pripremiti kao da je pad izvjestan. Jer, poput vlasnika kuća koji znaju stavljati šperploču na prozore i pripremati vreće s pijeskom na početku sezone uragana i poplava, htjet ćete povećati šanse svoje tvrtke za preživljavanje otpornošću na recesiju prije nego turbulencije udare.

Što učiniti? Portal Inc. vjeruje da su najbolji izvor savjeta poduzetnici koji su već prošli kroz recesiju. Stoga su se obratili mnogima od njih, kako bi saznali kako planiraju izbjeći da postanu samo negativna statistika ako gospodarstvo padne.

Ako gospodarstvo ipak uđe u pad, mnogi će osnivači doživjeti recesiju po prvi put kao vlasnici poduzeća. Posljednji službeni pad gospodarstva trajao je od prosinca 2007. do lipnja 2009., a ta je financijska kriza nesrazmjerno teško pogodila mala poduzeća. Opterećena pojačanim kreditnim ograničenjima i osjetljivošću na potražnju potrošača, mala poduzeća, unatoč svojim relativno malim plaćama, činila su 62 posto izgubljenih radnih mjesta između 2008. i 2009. godine u SAD.

Stoga je vrijedno zapamtiti da je opstanak vaše tvrtke ključan ne samo za vaš vlastiti život, zaposlenike i klijente, već i za gospodarstvo u cjelini. Mala poduzeća čine više od 45 posto BDP-a, a kako se uvjeti obnavljaju, mala i nova poduzeća osiguravaju primarno gorivo za oporavak uz brži rast i otvaranje radnih mjesta.

Kako bi bili sigurni da ste spremni za recesiju, Inc je sastavio popis od sedam mjera predostrožnosti koje možete poduzeti, na temelju teško stečenog iskustva poduzetnika koji su prošli kroz recesiju. Također ćete čuti o njihovim planovima za prevladavanje nemira ako “oluja stigne do kopna”.

1. Slušajte zaposlenike i kupce

Ne možete spriječiti promjenu poslovnog ciklusa, ali si možete dati dovoljno vremena da se pripremite. Izvršni direktor i osnivač All American Entertainmenta Greg Friedlander procjenjuje trenutne uvjete i buduća očekivanja slušajući najneobičnije izvore podataka: svoje klijente i zaposlenike.

Uz rijetke iznimke, recesija nije nešto što bi ikada trebalo uhvatiti tvrtku nespremnu“, kaže Friedlander, koji je 2002. godine pokrenuo svoj govornički ured u Durhamu u Sjevernoj Karolini i dospio na Inc. popis najboljih radnih mjesta 2022. All American’s klijenti uključuju tvrtke i sveučilišta s liste Fortune 500. “Ako ste u redovnoj komunikaciji sa svojim klijentima i postavljate prava pitanja o tome što vide u svom poslovanju, u stvarnom vremenu dobivate uvid u to kamo stvari idu“, kaže on.

Da biste bili u tijeku s lokalnim gospodarskim uvjetima, od inflacije do tržišta nekretnina, također pomaže obratiti pozornost na razgovore unutar vlastitog tima, kaže Friedlander.

2. Koristite pandemiju kao studiju slučaja

Mnogi osnivači nemaju iskustvo iz prve ruke iz financijske krize 2008. koje bi ih vodilo jer tada nisu poslovali (srednja starost male tvrtke manja je od 10 godina). Ali pandemija bi trebala biti dobra zamjena, smatra Jennifer Glanville, direktorica partnerstva i suradnje u Boston Beer Company, proizvođaču piva koji stoji iza Samuela Adamsa.

Glanville upravlja poduzetničkim programom tvrtke, Brewing the American Dream, koji nudi pristup kapitalu, podučavanje i umrežavanje za mala poduzeća u industriji hrane i pića. Nakon dvije i pol godine zatvaranja zbog Covid-19, prekida opskrbnog lanca i nedostatka osoblja, vlasnici tvrtki s kojima Glanville radi osjećaju se spremnima suočiti se s potencijalnom recesijom. “Pripremljeni su“, kaže ona. “Sve što se dogodilo pripremilo ih je za sljedeću prepreku.”

Christina Stembel, koja je 2010. godine osnovala tvrtku za internetsku dostavu cvijeća Farmgirl Flowers sa sjedištem u Oaklandu u Kaliforniji, planira koristiti isti priručnik. Kad je broj slučajeva Covid-19 počeo rasti, saznala je da je najgori mogući scenarij gori od svega što je očekivala. Njezin najvažniji zaključak: prihvatite konzervativno računovodstvo i dajte prednost profitu nad rastom.

Prije pandemije bila sam fokusirana na to da Farmgirl raste što je moguće brže“, kaže Stembel, čija je tvrtka porasla za 161 posto u posljednje dvije godine. “Iako veliki brojevi i velika izvješća svakako izgledaju dobro, to također znači velike gubitke kada – ne ako – stvari krenu po zlu.”

3. Nemojte žuriti s otpuštanjima

Dodatno zapošljavanje, osobito na ovom tržištu rada, neće biti lako, pa neka otpuštanja budu posljednje utočište, kaže Friedlander. Kad se industrija evenata zaustavila tijekom pandemije, osnivač All American Entertainmenta gledao je kako konkurenti rade velike rezove osoblja, ali je zaključio da je previše uložio u izgradnju svog tima da bi bilo koga otpustio. “Znali smo da će se stvari vratiti“, kaže on. – Bilo je samo pitanje vremena.

Kad se sektor oporavio na način da se okrenuo online eventima, Friedlanderova iskusna radna snaga s punim osobljem pokazala se konkurentskom prednošću. Njegov tim uspio je zadovoljiti potražnju i nije bio prisiljen propuštati poslove.

Naši konkurenti koji su se usredotočili na događaje uživo otpustili su 50 posto svog osoblja“, kaže Friedlander. “Kad su bili spremni ponovno zaposliti, mnogi od tih ljudi su prešli u druge industrije ili su imali bolje poslove.

4. Odgoditi zaduživanje

Ako ne trebate novac, nemojte se zaduživati“, kaže Vinicius Vacanti, suosnivač i izvršni direktor YipitData, koji pruža alternativne podatke i analize za investicijske fondove i velike korporacije. “To je trenutno moj savjet br. 1 poduzetnicima.”

Vacanti preporučuje poduzimanje svih potrebnih koraka za odgodu zaduživanje. “Ovo je apsolutno najgore vrijeme da pokušate prikupiti financiranje zadužiivanjem.”

5. Postanite nezamjenjivi

Tijekom bilo kakvog pada kupci će nastojati smanjiti troškove. Kako bi izbjegli da postanu još jedna stavka koja se može oduzeti od njihovog proračuna, Vacanti savjetuje osnivače da pronađu načine kako svoj proizvod učiniti ključnim. “To može značiti prilagođavanje vašeg proizvoda na temelju promjenjivog okruženja“, dodaje.

Kada je pandemija izazvala val neizvjesnosti i nestabilnosti tržišta, YipitData je ubrzao svoj raspored objavljivanja istraživanja s mjesečnog na tjedni. Kad su rastuće cijene postale glavna briga, tvrtka je razvila vlastiti sustav za praćenje inflacije, koji je izašao prije službenih podataka CPI Zavoda za statistiku rada.

Ti centri zahtijevaju hitnost. “Tjedni su važni“, kaže Vacanti, čija je tvrtka dobitnik nagrade Inc. Best Workplaces 2022. “Morate djelovati vrlo brzo. Vaši će se kupci obratiti onome tko će rješavati njihove nove probleme.

Drugi način da postanete nezamjenjivi je jačanje postojećih odnosa s kupcima. Više od samog pružanja vrijednosti, Friedlander kaže da postaje još važnije tijekom krize dokumentirati tu vrijednost za klijente.

U bilo kojoj vrsti neizvjesnosti, zatvorit ćete novčanik“, kaže. “Nećete potrošiti novac ako nije jasno da dobivate povrat i ako ne možete opravdati taj trošak.

Friedlander preporučuje prikupljanje podataka i sastavljanje studija slučaja. U početku se All American Entertainment suočio sa skepticizmom klijenata o virtualnim događajima. Podupirući njihovu ponudu konkretnim brojkama i primjerima, kaže on, ljudima je bilo ugodnije ulagati u koncept.

6. Održavajte perspektivu

Iako morate biti spremni na potencijalni pad, osnivači s kojima je Inc. razgovarao također savjetuju da zadržite osjećaj perspektive.

Ako se gospodarstvo smanji u sljedećih 12 mjeseci, to bi mogla biti najopasnija recesija koju su vlasnici tvrtki ikada doživjeli. U 2008. Motorola Razr dominirala je tržištem mobitela; MySpace se može pohvaliti s najviše korisnika među stranicama društvenih medija; Twitter je bio star samo godinu dana; a Facebook je tek trebao predstaviti gumb Sviđa mi se. Ove je godine gospodarstvo pretrpjelo samo jedno tromjesečje negativnog rasta BDP-a, no #recession i #recessionproof već su prikupili gotovo 250 milijuna pregleda na TikToku.

Teško je gledati, slušati ili otvarati aplikaciju, a ne vidjeti barem nekoliko spomena o kamatama i naznakama hoće li ili kada ova [recesija] početi“, kaže osnivačica Farmgirl Flowers Christina Stembel. Tko može reći hoće li potencijalna recesija biti veća i lošija od prethodne? “S daleko više komunikacije o tome, može se učiniti da situacija izgleda strašnije nego jeste“, dodaje Stembel. Njezin savjet? Ostavite telefon na miru.

Držite donošenje odluka dugoročno usidrenim, predlaže Friedlander. “Postoje ciklusi, ali svemu dođe kraj”, kaže. “Ako ste previše usredotočeni na taj kratkoročni rok, to će vam dugoročno naštetiti kada se stvari poprave.

7. Ostanite poduzetni

U međuvremenu, koncentrirajte se na ono što možete kontrolirati. Pristupite recesiji kao svakom poremećaju. “To je prilika za vas da pronađete nove načine za pružanje vrijednosti, nove izvore prihoda, nove poslovne linije“, kaže Friedlander.

Unatoč sumornoj ekonomskoj prognozi, Jennifer Glanville iz Brewing the American Dream ostaje optimistična u pogledu ukupne klime za poduzetnike. Ona predviđa da će sljedeći pad – kad god da dođe – generirati mnoštvo priča o uspjehu zbog jedne ključne razlike u odnosu na 2008. Nakon pandemije korisnička podrška mnogo je jača nego što je bila prije 14 godina.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno