Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što učiniti kada vam se dogode greške na poslu i kako ih ispraviti

Greške na poslu nisu ništa neuobičajeno i morate znati da se događaju svima. Znate onu poznatu poslovicu: Tko radi, taj i griješi. Možda ste zaboravili priložiti dokument svojoj elektroničkoj pošti prije nego što ste stisnuli Pošalji ili ste zabunom poslali e-mail pogrešnoj osobi. Ne brinite. Iako vam se na prvi pogled takve greške na poslu čine nedopustivima, niti osoba s druge strane nije robot – zna da se greške događaju, a događaju se sigurno i njoj.

I u slučaju većih grešaka na poslu poput onih koji su utjecali na ogromnu zaradu tvrtke, onih koje su uništile vjerodostojnost ili sliku vašeg poslodavca u javnosti ili ste jednostavno obavili rezervaciju pogrešnog mjesta za sastanak s vašim klijentima.

Osjećate se posramljeno? Zabrinuti ste za budućnost svoga posla? Za početak, duboko udahnite. Proći ćete kroz ovo i možda kroz novo iskustvo učvrstiti svoje radno mjesto te dobiti iskustvo za rješavanje nadolazećih problema koji će se bez obzira na to koliko vi pazili ponovno ponekad dogoditi.

Slijedi plan oporavka u sedam koraka nakon učinjene greške na poslu:

1. korak: Dopustite sebi da se zbog greške na poslu osjećate grozno (ali ne predugo)

Kao odgovor na stresan scenarij koji vam se upravo dogodio, poput greške na poslu, prirodno je osjećati se frustrirano, posramljeno ili čak uznemireno na, recimo, 10-15 sekundi. Ali u idealnom slučaju, nakon 15 sekundi, osjećaj bi trebao proći. Malena doza negativnosti može ostati, ali općenito, preboljet ćete neugodnost.

Međutim, ponekad – iz raznih razloga – emocije “zapnu” i umjesto da nestanu nakon nekoliko sekundi, nastavljaju se gomilati i gomilati, poput pare koja se kovitla unutar kuhala za vodu.

Kada se to dogodi, važno je ispustiti tu nakupljenu paru na zdrav način i što je prije moguće! Na primjer odlaskom na brzo trčanje oko kvarta, tečajem kickboxinga, vođenjem dnevnika ili razgovorom s terapeutom, trenerom ili prijateljem koji vam može dati podršku i usmjeriti vas da sagledate situaciju iz druge perspektive.

2. korak: Držite se perspektive

Može biti teško zadržati osjećaj perspektive kada ste uzrujani sami na sebe, ali pokušajte biti sigurni da je vaš emocionalni odgovor proporcionalan pogrešci koju ste napravili.

Uz nekoliko iznimaka – na primjer ako ste pilot, kirurg ili vojno osoblje – činjenje greške na poslu nije situacija koja može ugroziti živote, a većina se pogrešaka može odmah riješiti ili ispraviti.

Dakle, poslali ste pogrešan privitak, dva puta ste rezervirali važan sastanak, zakasnili na prezentaciju ili imate tipfeler u važnom izvješću? Živi ste. Nitko nije smrtno stradao. Na autocesti života, ovo je kazna za parkiranje, a ne automobilski sudar s više automobila.

Jedan profesionalni tekstopisac jednom je rekao: “Volim svoj posao jer nitko ne umire ako nisam dovoljno duhovit sa sloganom. Dajem sve od sebe, ali u konačnici to su riječi na stranici ili ekranu. Nije život ni smrt!”

Korak 3: Suočite se sa svojim najgorim mogućim scenarijem, a onda ga otpustite

U životu sigurno postoje posljedice za pogreške. Ali ponekad vaš um pretjeruje i iskrivljuje potencijalne posljedice vaše pogreške. Time vas šalje u stanje agonije i stresa, što, ironično, može uzrokovati da u budućnosti činite još više pogrešaka.

Može biti korisno suočiti se sa svojim osobnim najgorim mogućim scenarijem – koji god on bio – kako biste se s njim pomirili i krenuli dalje.

Možete reći sami sebi: “U redu, učinila sam grešku na poslu. Možda ću dobiti otkaz. Iako, spomenuti scenarij je vrlo malo vjerojatan. Naime, poslodavcima je vrlo skupo i vremenski intenzivno zamijeniti sjajne zaposlenike, a ja obično radim sjajan posao. Ali, što ako se to dogodi? Preživjet ću. Snalažljiva sam i kreativna i neću dopustiti da me bilo što – čak ni gubitak posla – izbaci iz kolosijeka života, naruši mi zdravlje ili sreću.”

Korak 4: Ispričajte se ako trebate – ali nemojte pretjerivati

Ako se trebate ispričati za grešku koju ste učinili, odradite to brzo i kratko: “Pogriješila sam i radim na tome da to ispravim što je prije moguće.”

Često je to jedina rečenica koju trebate izgovoriti.

Bez opravdanja i puno riječi. Samo priznajte grešku i krenite dalje.

Iskreno govoreći, ljudi su obično toliko zaokupljeni vlastitim ciljevima, projektima i problemima da su vjerojatno zaboravili što ste pogriješili sve dok ne dođete do ovog koraka!

Korak 5: Napravite plan za sljedeći put

Procijenite što sljedeći put trebate učiniti drugačije kako biste bili sigurni da se ista pogreška neće ponoviti. Jeste li obavljali više zadataka od svojih mogućnosti, s desecima otvorenih kartica u vašem pregledniku? Jeste li prebrzo željeli obaviti zadatke i time propustili važne korake u tom procesu?

Ako pronađete problem koji možete riješiti, učinite to. I kao dodatna mjera, ako smatrate da bi bilo korisno reći šefu kako ćete spriječiti pogreške u budućnosti, učinite i to.

Korak 6: Vodite računa o sebi

Većina zaposlenih je neispavana, a dugotrajan nedostatak sna na kraju će vas sustići – u obliku smanjene koncentracije, pospanosti i nemogućnosti rješavanja problema. Neka istraživanja pokazuju da je rad kada smo neispavani jednako loš kao i rad pod utjecajem alkohola.

Osim neispavanosti, loša prehrana, dehidracija, predugo sjedenje u stolcu i nedostatak tjelovježbe mogu pridonijeti lošim rezultatima na poslu. Dakle, ako želite izbjeći pogreške u budućnosti, ozbiljno se pozabavite svojim fizičkim i psihičkim zdravljem.

Počnite se ponašati kao profesionalni sportaš – spavajte, trenirajte, radite, dobro se hranite, odmarajte, spavajte i ponavljajte – i možda ćete primijetiti veću koncentraciju i manje pogrešaka.

7. korak: Vratite povjerenje svojim djelima, ne samo riječima

Najbolji način da steknete povjerenje i divljenje ljudi je dosljedno pružanje sjajno odrađenih poslovnih zadataka i projekata. Točka. Učinite to i povremeno činjenje sitnih grešaka vjerojatno će vam biti brzo oprošteno – i zaboravljeno.

Zaključak: Jedna pogreška – čak i velika – ne mora izbaciti iz kolosijeka cijeli vaš život ili karijeru.

Jeste li čuli za Akio Morita? Njegov prvi izum bilo je jako loše kuhalo za rižu u kojem je riža gorjela, što očito nitko nije želio. Prodao ih je manje od 100 komada. Ipak, ta ga pogreška nije spriječila u pokušaju da bude bolji. Nastavio je raditi i na kraju je njegova mala tvrtka za gadgete – Sony – postala svjetski poznato ime.

Poanta je u tome da možete doživjeti neuspjeh – čak i vrlo javno i dramatično – a ipak se ponovno uzdići, preskočiti grešku i stvoriti bogat, nevjerojatan i uspješan život.

Dakle, ako se još uvijek psihički mučite oko dokumenta koji ste zaboravili priložiti uz onaj e-mail prošli tjedan, pustite to i prestanite o tome razmišljati. Bit će sve u redu.

Izvor: Zaposlena

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno