S porastom društvenih medija, naš sve digitalniji svijet potpuno je promijenio predjel našeg današnjeg razmišljanja o brandiranju.
Koncept brandiranja gotovo se uvijek odnosio na naziv kompanije i logotip. Ali vremena su se promijenila i to s puno buke u ovoj digitalnoj eri.
Potrošači su danas uvijek tu negdje, povezani, što znači da su brandovi morali pronaći dublje načine povezivanja s njima. Društveni mediji omogućili su svijetu pristup svakom uspjehu ali i nedostatku, s korisnicima koji otvoreno promoviraju ili osuđuju brandove.
Strategije brandiranja morale su rasti i prilagođavati se digitalnom dobu, stoga vam donosimo ubrzani tečaj.
Dan #1 — Postavite temelje
Da biste učinkovito radili u svojoj industriji, morate poznavati svoju industriju. Istraživanje brandova drugih ključnih igrača u vašem sektoru izvrstan je prvi korak na vašem putu brandiranja. Usporedite ponudu i brandiranje svojih konkurenata, uzimajući u obzir sve, od njihove vizualne estetike i marketinških napora do njihovih kanala povratnih informacija od kupaca. Promatranje lokalnih brandova može vam pomoći da se definirate na svom trenutnom tržištu, dok vam veliki brandovi mogu dati mjerilo kojem težite. Istraživanje tržišta sastavni je dio procesa brandiranja i značajno će utjecati na smjer kojim se odlučite kretati nakon što izradite opipljiv koncept.
Međutim, nemojte obraćati pažnju samo na priče o uspjehu. Razmotrite slučajeve u kojima su pojedini brandovi zakazali. Usporedite promjene koje su napravljene kada su kompanije radile rebranding. Ako vidite gdje su drugi pogriješili, to vas može spriječiti da u budućnosti i vi nešto slično učinite.
Dan #2 — Definirajte i diferencirajte
Zvuči jednostavno, ali da biste bili uspješan brand, morate se moći diferencirati od konkurencije. Način da to učinite je kroz definiranje sebe i svog branda. Što vas čini drugačijim od vaših konkurenata? Koje usluge vi pružate, a druge kompanije ne? Kakve su vaša misija i vrijednosti u usporedbi s drugima u vašoj industriji? Odgovaranje na ova pitanja ključno je za pronalaženje svoga mjesta među konkurencijom.
Bernadette Jiwa, brand strateg i blogerica u The Story of Telling, kaže: “Razlika između dobre ideje i komercijalnog uspjeha je kontekst – razumijevanje o tome kome su proizvod ili usluga namijenjeni, što kupci stvarno duboko u sebi žele i zašto bi im do ovoga uopće više stalo nego do nečega drugoga.”
Dan #3 — Identificirajte svoju publiku kako biste se mogli identificirati s njom
Zapišite detaljne demografske podatke svoje ciljane publike i druga pitanja koja želite uzeti u obzir pri razvoju branda za tu konkretnu publiku.
Koliko su stari? Kojega su spola? Jesu li bogati korporativni tipovi ili pripadnici srednje klase i usmjereni na obitelj? Gdje žive i kupuju? Što je to što im treba? Ispunjava li tu potrebu trenutno neka druga kompanija?
Što konkretnije možete identificirati svoju publiku, to će biti lakše stvoriti brand s kojim će se oni povezati. Karena Dawn i Katrina Hodgson iz Tone It Up-a započele su stvaranjem YouTube kanala kako bi podijelile svoju ljubav prema fitnessu, a danas imaju više od milijun pratitelja. Njihova sposobnost povezivanja sa svojom zajednicom bila je ključna za njihov uspjeh prepoznale su da uslugu trebaju pružiti potrošačima poput njih samih. Ti kupci su prepoznali ovu vezu i sada su same postale brand. Održavaju okupljanja diljem svijeta i stvaraju trendovske hashtagove na društvenim mrežama.
Dan #4 — Pronađite svoj glas
Nakon što ste pronašli svoju publiku, morate razviti glas kojim ćete se obratiti toj publici.
Kroz koje kanale želite da vaš brand komunicira s kupcima i na koji način želite komunicirati s tim kupcima? Možda bogati, korporativni tipovi preferiraju profesionalniji ili uslužniji glas, dok mlade, one koji su nedavno diplomirali, prije privolite razgovornim ili prijateljskim glasom. Bitno je da glas vašeg branda može učinkovito komunicirati s vašom ciljanom demografskom skupinom i potaknuti ih da nastave razgovor.
Dan #5 — osobnost, molim
Vaš brand predstavlja vas, stoga pokažite svoju osobnost kroz svoj brand. Današnji potrošači ne žele samo istu staru uslugu kompanije predstavljenu na isti način kao i kod svake druge. Očekuju da njihove potrebe budu zadovoljene, ali žele da te potrebe budu prilagođene njima na zanimljiv način i osobne interakcije.
Pokušajte sagledati različite spektre osobnosti i razmislite u kojem želite vidjeti svoj brand. Želite li da vaš brand odiše zabavnom energijom ili želite da ostanete stoički i ozbiljni? Želite li biti moderni i vrhunski ili klasični i tradicionalni? Jeste li zainteresirani za pristupačnost za sve ili je ekskluzivnost ono što je poželjno za vaš brand?
Dan #6 — Podijelite svoju priču
Potrošači su stvarni ljudi i žele biti u mogućnosti uspostaviti odnos sa stvarnim ljudima, što je izazov učiniti kada je brand anoniman. Melissa Cassera, stručnjakinja za marketing, komunikacije i odnose s javnošću, savjetuje: “Nemojte stalno uređivati. Ovo je jedna od najčešćih pogrešaka koje primjećujem kod poduzetnika, posebno u tekstu i sadržaju. Ako ste skloni uređivanju svog glasa i osobnosti, izdiktirajte što želite reći, snimite to i prepišite. Čini čuda!” Ako se vaša publika može povezati s vama ili vašom pričom, vjerojatno će se pridružiti vašem brandu.
Dan #7 — Testirajte i prilagodite
Primanje povratnih informacija od kruga od povjerenja koje se mogu odnositi na vašu ciljanu demografiju može pružiti dragocjene uvide u aspekte brandiranja koje ste možda propustili. Pisci često kažu da ne mogu uređivati vlastito djelo, jer, što više čitate, postaje teže prepoznati pogreške. Isto se može reći i kada razvijate svoj brand. Možda ste propustili bitan aspekt vaše priče o brandu dok ste bili usredotočeni na neki drugi aspekt. Bolje je uhvatiti propuštene prilike i osigurati da uspješno služite svojoj publici prije cijelog izdanja. “Nemojte nešto pustiti vani samo da biste nešto pustili vani. Ispravite to odmah!” kaže dizajnerica i stilistica Megan Bailey.
Dan #8 — Profesionalno kreirajte, integrirajte i replicirajte
Kada izrađujete službena sredstva za svoj brand, provjerite jesu li ta sredstva profesionalna. Bilo interno ili pod ugovorom, angažirajte grafičkog dizajnera da izradi vaš logo, web stranicu, posjetnice itd. Unajmite marketinškog stručnjaka da učinkovito provede vašu strategiju. Istražite unutarnje i vanjske sustave koji će održavati vašu komunikaciju organiziranom i profesionalnom te integrirajte svoju imovinu u te sustave. Sve što predstavite svojim potrošačima trebalo bi predstavljati vaš brand, bilo digitalno ili statično. Ta se sredstva trebaju replicirati, promovirati i redovito dijeliti u području gdje ste pronašli svoju nišu.
Dan #9 — Budite dosljedni
Vjerojatno je najkritičniji aspekt uspješnog brandiranja jeste osiguravanje dosljednosti. Meghan Bailey također savjetuje: “Od samog početka — svaki pojedini komad materijala od logotipa preko fotografije do objava na društvenim mrežama mora biti dosljedan i profesionalno organiziran. Krajnji cilj je da ljudi gravitiraju i odmah prepoznaju vaš rad”. Što je vaš brand prepoznatljiviji, to će biti prepoznatljiviji i vaš proizvod ili usluga i bit ćete bliže učvršćivanju svoga branda kao poznatog imena.
Dan #10 — Pomozite sebi (i predahnite)
Prošli ste desetodnevni ubrzani tečaj i nadamo se da ste za to vrijeme razvili uspješan koncept za brand. Dajte sebi kratku pauzu i ponosite se svojim radom, a zatim izađite i promovirajte se!
Izvor: Entrepreneur