Vođenje poduzeća je putovanje puno radosti i boli – kasnih noćnih sati, rada vikendom, umrežavanja s nevjerojatno talentiranim ljudima, njegovanja odnosa s klijentima, neumoljivih putovanja i bezbroj uspona i padova koji definiraju život poduzetnika.
Ako ste u ranim fazama pokretanja svog poslovanja ili ste u fazi razvoja, evo deset najboljih savjeta:
1. Budite dobri u svakom aspektu poslovanja
Možda ste pokrenuli posao s aplikacijama jer ih volite izrađivati. Kao novi vlasnik posla s, prijavili ste se za desetke novih poslova, od kojih većina nije izravno povezana s izradom aplikacija. Morate upravljati ljudima, prodavati, upravljati računima, pratiti financije, kreirati operacije i milijun drugih sitnica. Morate razumjeti kako funkcionira svaki dio posla kako biste mogli obučavati druge, zaposliti najbolje ljude i pomoći svom timu da identificira probleme.
2. Stvorite mrežu podrške
Biti poduzetnik je mukotrpno. Kako ćete proći kroz te dionice sumnje i poteškoća bez svoje mreže podrške? Vaša obitelj, prijatelji, mentori i partneri ključni su za održavanje mentalne stabilnosti. Okružite se ljudima kojima se možete otvoriti i kojima vjerujete. Vodstvo i podrška su sve.
3. Zaposlite ljude pametnije od sebe
Posao je timski sport. Vaš posao ne bi trebao biti samo “vi”. Vaš posao je pronaći apsolutno najbolje ljude, koji svaki aspekt posla mogu obaviti bolje od vas. Vi odrešujete ritam, ali vaš bi tim trebao osjećati da ima udjela i utjecaja na radni proizvod, kulturu i rezultate. Ako ne vjerujete da će vaš tim donositi pametne odluke, onda ste okupili pogrešnu ekipu.
4. Kucajte na vrata
Prodaja je krvotok svakog posla. Bez stalnih prihoda, vaša tvrtka će prestati postojati. Kao vlasnik tvrtke, vaša je odgovornost osigurati da vaša tvrtka stvara prihod. Prodaja se neće dogoditi tek tako, posebno za novi posao. U prvih nekoliko godina posjedovanja tvrtke trebali biste kucati na svaka vrata. Pišite i šaljite fizička pisma. Identificirajte izglede. Pošaljite osobne bilješke. Prisustvujte svakom mogućem događaju umrežavanja.
Na kraju ćete sastaviti predani prodajni tim, predane ulazne marketinške napore i druge taktike oglašavanja. Čak i tada, vlasnik tvrtke bitan je dio prodajnog lijevka. Potencijalni klijenti, kupci ili partneri željet će upoznati vaš vodeći tim.
5. Imajte viziju, ali budite okretni
Kao vlasnik tvrtke, postavljate viziju koja diktira kamo ide vaša tvrtka. Vi definirate što je uspjeh. Vaš tim ne može postići cilj ako ne zna za njega. Počnite s ciljem na umu i izradite petogodišnji plan kako biste te djelotvorne ciljeve pretvorili u stvarnost.
Imajte viziju, ali budite u mogućnosti zaokrenuti se prema zahtjevima tržišta. Ne možete uvijek kontrolirati tržišne uvjete, konkurenciju ili vanjske čimbenike. Ponekad vaša početna hipoteza jednostavno ne funkcionira i morate imati sposobnost da se promijenite.
6. Uvijek učite
Učenje bi trebalo biti vaša ovisnost. Iako osnove vašeg poslovanja mogu ostati iste, tehnologija, alati, vaša publika, očekivanja publike i konkurencija uvijek se mijenjaju. Morate biti vođa čopora, a ne zaostajati. Još važnije, njegujte timsku kulturu koja potiče učenje i entuzijazam za osobni rast.
7. Diferencirajte se
U svijetu prepunom poruka, sadržaja, obavijesti i prekida, morate se razlikovati. Morate biti izuzetni. Pozicionirajte svoju tvrtku tako da se svaka dodirna točka sa potrošačem sastoji od jedinstvenog i značajnog iskustva – sve od vaše e-pošte do dizajna vaše web stranice do vašeg fizičkog izloga.
8. Budite vođa, a ne sljedbenik
Vođenje uspješnog poslovanja nije pasivno iskustvo. Ne možete sjediti i dopustiti da se to dogodi. Morate biti lider koji motivira svoje zaposlenike, kupce i partnere. Morate voditi bez opterećivanja drugih. Neka se i drugi čuju, potaknite sudjelovanje, ali konačna odluka je vaša. Donosit ćete tisuće odluka na tjednoj bazi. Djelujte odlučno. Ponašaj se inteligentno. Budite spremni preuzeti proračunate rizike.
9. Postanite resurs
Ljudi vole imati onoga koji rješava probleme. Trebate proizvođača? Imam čovjeka. Trebate odvjetnika? Imam čovjeka. Ljudi preporučuju pojedinca koji dijeli, pomaže i daje vrijednost.
10. Steknite prijatelje
Poduzetništvo može biti usamljenički pothvat. Povežite se sa što više poduzetnika, rukovoditelja i lidera. Ne samo da ćete moći razmjenjivati iskustva, uvide i savjete, već ti smisleni odnosi mogu dovesti do plodnih poslovnih prilika. Samo se usredotočite na odnose – ne na transakcije.
Izvor: Entrepreneur