Budući da tržište dionica nastavlja strmoglavo padati i stručnjaci predviđaju recesiju koja bi mogla potrajati dulje od prosjeka, prikupljanje sredstava više nije održiv način poticanja rasta za mnoge startupove. Umjesto toga, sve je važnije da startupi koriste vlastitu dobit za rast.
Vođenje poduzeća koje može generirati profit lakše je reći nego učiniti, posebno tijekom krize. Na primjer, ponašanje potrošača može se promijeniti i prodaja može usporiti. Dakle, što poslovni lider treba učiniti?
Evo četiri strategije za povećanje prihoda tijekom krize, piše INC
Produbite svoju ponudu za trenutne kupce
Trenutačnim kupcima koji već poznaju i vole vaš proizvod puno je lakše prodati nego potpuno novim kupcima. Sada je vrijeme da ih udvostručimo. Postoje li vaše usluge ili proizvodi od kojih bi mogli imati koristi, a koje trenutno ne kupuju? Možete li izgraditi dodatne proizvode ili usluge kako biste zadovoljili njihove potrebe?
Najbolji način za početak je razgovor s vašim trenutnim kupcima. Kada razgovarate s kupcima, shvatite kako oni koriste vaš proizvod i druge bolne točke u poslovanju kupaca. Upotrijebite ove informacije kako biste identificirali načine na koje bi se vaš proizvod mogao proširiti kako bi zadovoljio njihove potrebe.
Svojim klijentima također možete predstaviti ideje za nove proizvode ili značajke. Čak i prije izgradnje bilo čega novog, korisno je razumjeti bi li vaši trenutni kupci bili voljni platiti za njih. To pomaže uštedjeti vrijeme i novac utrošen na razvoj nečega što nitko neće kupiti.
Postanite pozitivni ROI za kupce
Je li vaš proizvod ili usluga dobar povrat ulaganja (ROI – Return on Investment)? Drugim riječima, pomažete li svojim klijentima da zarade više novca? Tijekom krize ljudi mogu smanjiti potrošnju dobara, ali ako im nešto donosi novac ili štedi novac, to postaje bitno.
Postati pozitivan ROI može biti jednostavno poput promjene načina na koji plasirate svoj proizvod. Umjesto prezentiranja vrijednosti u smislu poboljšanja kvalitete života poput uštede vremena ili poboljšanja ishoda, pokažite vrijednost u smislu novca ušteđenog ili zarađenog korištenjem proizvoda. Za druge proizvode možda neće biti tako jednostavno. Neke industrije jednostavno nisu otporne na recesiju kao druge, stoga je važno znati gdje se nalazite.
Optimizirajte svoje cijene
Često je lakše podići cijene nego pokušati smanjiti troškove. Ako imate proizvod za koji su ljudi spremni platiti, jesu li onda spremni platiti 10% više za njega? Još jedna alternativa samom podizanju cijena u svim segmentima je da to učinite samo za nove kupce. To vam omogućuje da testirate nove cijene bez uznemiravanja trenutnih kupaca koji su toliko vrijedni za vaše poslovanje. Također možete dodati višu razinu usluge ili obustaviti svoju najnižu razinu usluge. Što je najvažnije, ne ostavljajte novac na stolu!
Osigurajte da se kupci vraćaju
Bilo da se radi o ponovnoj kupnji ili pretplati koju vaši klijenti nastavljaju održavati, važna stvar za optimizaciju jest osigurati da se vaši klijenti stalno vraćaju. Kada možete računati na stalne kupce, vaš je prihod predvidljiviji.
Bilo da nadograđujete svoju postojeću korisničku bazu, poboljšavate svoj proizvod ili drugačije naplaćujete, sve bi tvrtke sada trebale razmišljati o tome kako povećati prihode i smanjiti troškove jer je njihov vlastiti profit vjerojatno najbolji izvor kapitala.