Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Glavni poslovni trendovi u 2023.

Tvrtke su se suočile s ogromnim izazovima i prošle su kroz nevjerojatnu količinu promjena tijekom proteklih nekoliko godina, a to se neće usporiti ni 2023.Poduzeća će se morati nositi s posljedicama globalne pandemije, ruske invazije na Ukrajinu, gospodarskih izazova, kao i sve bržeg razvoja tehnologija.
Ovo su trendovi za koje Bernard Marr, svjetski poznati futurist i motivacijski lider u poslovanju i tehnologiji, vjeruje da će imati najveći svakodnevni utjecaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.

Ubrzana digitalna transformacija

U 2023. vidimo kontinuirane inovacije i razvoj transformativnih tehnologija kao što su umjetna inteligencija (AI), Internet stvari (IoT), virtualna i proširena stvarnost (VR/AR), računalstvo u oblaku, blockchain i superbrzi mrežni protokoli poput 5G . Štoviše, ove transformacijske digitalne tehnologije ne postoje izolirane jedna od druge i vidjet ćemo kako se granice između njih brišu.

Nova rješenja za produženi rad, hibridni rad i rad na daljinu, donošenje poslovnih odluka i automatizaciju ručnih, rutinskih i kreativnih radnih opterećenja kombiniraju ove tehnologije na način koji im omogućuje međusobno poboljšanje. Ovo nas dovodi bliže nego ikad točki u kojoj smo u mogućnosti stvoriti “inteligentna poduzeća” gdje sustavi i procesi podržavaju jedni druge u obavljanju uobičajenih i svakodnevnih zadataka na najučinkovitiji mogući način.
Kako bi se pripremile za to, tvrtke moraju osigurati da ugrade pravu tehnologiju u svoje procese i u svako područje svog poslovanja. U ovom trenutku postoji stvarno vrlo malo isprika za poslovanje i nerazumijevanje kako će AI i druge gore spomenute tehnologije utjecati na vaše poslovanje i industriju. Učinkovitija prodaja i marketing, bolja korisnička usluga, učinkovitiji opskrbni lanci, proizvodi i usluge koji su više usklađeni s potrebama kupaca i pojednostavljeni proizvodni procesi su na stolu, a 2023. godine prepreke pristupu bit će manje nego ikad. Mnoge od tih tehnologija, kao što su umjetna inteligencija i blockchain, sada su dostupne u modelima “kao usluge” preko oblaka, a nova interfejsi i aplikacije omogućuju tvrtkama da im pristupe kroz okruženje bez koda.

Inflacija i sigurnost opskrbnog lanca

Ekonomski izgledi za veći dio svijeta nisu sjajni za 2023. Stručnjaci kažu da možemo očekivati ​​postojanu inflaciju i prigušen gospodarski rast. Mnoge industrije i dalje muče problemi s opskrbnim lancem koji su se pojavili tijekom globalnih obustava rada uzrokovanih Covidom-19, a samo su pogoršani ratom u Ukrajini. Kako bi se nosile s tim i ostale na površini, tvrtke moraju poboljšati svoju otpornost na bilo koji način.

To znači smanjenje izloženosti nestabilnim tržišnim cijenama robe, kao i ugradnju zaštitnih mjera u opskrbne lance za rješavanje problema s nestašicama i sve većim logističkim troškovima.

Važno je da tvrtke mapiraju svoje cjelokupne opskrbne lance i identificiraju svaku izloženost opskrbnim i inflacijskim rizicima. Na taj način mogu istražiti načine za ublažavanje tog rizika, kao što su alternativni dobavljači i da postanu samopouzdaniji. Nedavno sam surađivao s brojnim tvrtkama koje su odlučile nabaviti dijelove svoje proizvodnje nakon što su identificirale rizik oslanjanja na kinesku proizvodnju koja je još uvijek opterećena politikom nultog covida.

Održivost

Svijet se sve više budi pred činjenicom da će klimatska katastrofa predstavljati puno veći izazov od svega što smo doživjeli posljednjih desetljeća i da će biti manji od izazova s ​​kojima se suočavamo zbog pandemije Covida. To znači da ulagači i potrošači preferiraju tvrtke s odgovarajućim ekološkim i društvenim kredibilitetima, a trendove kupnje sve više pokreću svjesni potrošači – oni od nas koji daju prednost čimbenicima kao što su utjecaj na okoliš i održivost kada biraju od koga će kupovati ili poslovati.

Godine 2023. tvrtke bi trebale osigurati da njihovi procesi zaštite okoliša, društva i upravljanja (ESG) budu premješteni u središte njihove strategije. Ovo bi trebalo započeti s mjerenjem utjecaja koje bilo koje poslovanje ima na društvo i okoliš, a zatim prijeći na povećanje transparentnosti, izvješćivanja i odgovornosti.

Svaka tvrtka treba plan s jasnim ciljevima i rokovima za ublažavanje negativnih učinaka, a zatim taj plan treba poduprijeti čvrstim akcijskim planovima. Procjena i planovi također bi trebali ići izvan zidova tvrtke i obuhvatiti cijeli lanac opskrbe i ESG vjerodajnice dobavljača.

Korisničko iskustvo

U 2023. kupci žude za iskustvom više od bilo čega drugog. No, to ne mora značiti da su cijena i kvaliteta u drugom planu. I jedno i drugo ima ulogu, u određenoj mjeri, u načinu na koji doživljavamo proces odabira, kupnje i uživanja u dobrima i uslugama na koje trošimo svoj novac.

Uloga koju tehnologija ovdje igra, tradicionalno, bila je pojednostaviti procese i ukloniti probleme iz života potrošača. Razmislite o mehanizmima za preporuke koji nam pomažu odabrati što kupiti ili portalima za online korisničku podršku koji se bave problemima i podrškom nakon prodaje. Oni će i dalje igrati ključnu ulogu u 2023., ali igra je evoluirala, a ovogodišnje ključne riječi su uranjanje i interaktivnost.

Metaverzum — nešto poput sveobuhvatnog izraza koji futuristi koriste za opisivanje “sljedeće razine” interneta, gdje komuniciramo s robnim markama i drugim potrošačima kroz impresivnu tehnologiju, uključujući 3D okruženja i VR — faza je na kojoj će se to odigrati. Razmislite o internetskim trgovinama u kojima možemo pregledavati i “isprobavati” virtualne izložbe odjeće, nakita i dodataka. Mogli bismo koristiti virtualne svlačionice za odijevanje vlastitih avatara – kao što su to već uveli Hugo Boss – ili bi to moglo uključiti AR, kako ga koristi Walmart, da vidimo kako će odjeća pristajati na naše stvarno tijelo. Ovi će trendovi utjecati na online i offline maloprodaju.

Trend prema iskustvu toliko je jak da robne marke kao što su Adobe i Adveek imenuju direktore za iskustvo (CIO) kako bi osigurali da ono postane ključni element poslovne strategije. Osim o iskustvu kupaca, tvrtke sve više moraju razmišljati o iskustvu zaposlenika kako konkurencija za najtalentiranije i najkvalificiranije radnike postaje sve intenzivnija.

Izazov talenta

Tijekom prošle godine vidjeli smo velike migracije talentiranih ljudi, koje se nazivaju Velika ostavka i Tiho odustajanje, dok radnici ponovno procjenjuju utjecaj posla i onoga što žele dobiti od svojih života. To je izvršilo pritisak na poslodavce da osiguraju atraktivne karijere, fleksibilnost hibridnog rada i primamljivo radno okruženje i kulturu tvrtke. Ponuditi ljudima ispunjavajući posao, stalne prilike za rast i učenje, fleksibilnost i raznoliko radno mjesto usmjereno na vrijednosti bit će ključno u 2023.

Povrh toga, ubrzanje digitalne transformacije dovodi do veće automatizacije radnog mjesta koja će povećati gotovo svaki posao na svijetu. Ljudi će sve više dijeliti svoj rad s inteligentnim strojevima i pametnim robotima, a to ima ogromne implikacije na vještine i talente koji će tvrtkama biti potrebni u budućnosti. To će značiti prekvalifikaciju i usavršavanje velikog broja ljudi na našim poslovima, kao i zapošljavanje novih ljudi koji imaju vještine potrebne za budućnost.

S jedne strane, poduzeća se moraju pozabaviti ogromnim jazom u vještinama koji postoji u područjima kao što su podatkovna znanost, umjetna inteligencija i druga tehnološka područja, osiguravajući stvaranje radne snage s podacima i tehnologijom potrebnom za uspjeh u budućnosti. A s druge strane, budući da su ljudski poslovi prošireni tehnologijom, poduzeća moraju prekvalificirati osoblje s vještinama potrebnim za rad uz pametne strojeve i razviti njihove jedinstvene ljudske vještine koje se trenutno ne mogu automatizirati. U 2023. uključivat će vještine poput kreativnosti, kritičkog mišljenja, međuljudske komunikacije, vodstva i primjene “humanih” kvaliteta poput brige i suosjećanja.

Izvor:biznisinfo.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno