Zar ne bi li bilo sjajno da se lijepo slažete sa svakim kolegom s kojim radite?
Nažalost, to nikada nije slučaj. Jer za razliku od svojih prijatelja, ne možete birati svoje suradnike. I dok će neki biti sjajna ljudska bića koja se pretvore u doživotne prijatelje, od drugih ćete željeti vrištati jer su jednostavno toliko užasni.
Vjerojatno imate barem jednog ili dva u svom uredu — pa evo i savršenih tehnike za rješavanje pet najčešćih vrsta dosadnih suradnika.
1. Onaj koji upada u riječ
Naravno, s vremena na vrijeme u redu je uzbuditi se i prekinuti ono što netko drugi govori, ali ta osoba stalno priča umjesto svih ostalih: tijekom sastanaka, u neobaveznom razgovoru i na telefon. Ne samo da je to super frustrirajuće, već šteti vašoj sposobnosti da radite s ovim kolegom.
Što učiniti?
Sljedeći put kad budete zajedno (bilo u grupi ili jedan na jedan), pustite da prvi prekid prođe bez da išta kažete.
Kad on to učini ponovno, pristojno, ali odlučno recite: “Molim te, dopusti mi da završim svoj komentar – tada ću rado čuti tvoje mišljenje. Kao što sam rekao…”
Također može biti korisno okrenuti se tijelom prema grupi nakon što to izgovorite. Zatim, kada ste gotovi, okrenite se prema kolegi koji vas je prekinuo da pokažete da on sada ima riječ.
2. Zabadalo
Iako provodite više od 40 sati tjedno sa svojim suradnicima ili u njihovoj blizini – što može stvoriti osjećaj bliskosti – imate pravo zadržati privatne detalje iz svog života.
Nažalost, ovakva osoba ne može poštivati tu granicu—i postavljat će vam neprikladna pitanja o vašim romantičnim odabirima, vašem zdravlju i težini, vašoj plaći, vašoj odluci da imate obitelj (ili ne) i drugim temama o kojima zaista ne biste htjeli raspravljati.
Što učiniti?
Ako ste zabrinuti da ćete povrijediti osjećaje te osobe, na znatiželjna pitanja odgovorite s osmijehom i recite: “Kad bi ti to rekla, morala bih te ubiti” ili “To ja znam… a moj terapeut tek treba otkriti. ”
Drugi put ćete možda trebati izravniji pristup. Pokušajte s: “Iskreno, radije bih to zadržala za sebe” ili “To je prilično osobno. Radije bih pričao o nečemu drugom…” zatim promijenite temu.
3. Uredski klaun
Humor u uredu je izvrstan – osim kada ometa vašu produktivnost. A ova osoba neprestano zbija (loše) šale i čini se da ne može ništa shvatiti ozbiljno, bez obzira na to koliko je situacija hitna ili intenzivna. Dok vam je u početku bilo zabavno, sada je sve samo ne smiješno.
Što učiniti?
Kako biste obeshrabrili tu osobu, jednostavno prestanite reagirati. Kada zbija šalu, kratko se nasmiješite, a zatim usmjerite razgovor u produktivnijem smjeru.
Ili, kada komunicirate putem e-maila ili chata i ta osoba pokušava biti duhovita, jednostavno zanemarite sve osim relevantnih dijelova njegove poruke.
4. Mikromenadžer
Ova osoba je vaš kolega, ali se ponaša kao vaš nadređeni. Uvijek dobivate zahtjeve za izvješćima, neželjene komentare i “konstruktivne” kritike. Ne samo da je to frustrirajuće na osobnoj razini, već slabi vaš autoritet u vlastitom timu i pred svima koji vam odgovaraju.
Što učiniti?
Budući da je ovo prilično delikatan razgovor, predlažem da ga vodite dalje od svojih suradnika. Obližnji kafić, jer je to neutralni teritorij.
Kad ostanete sami, recite: “Stvarno je jasno da si posvećen (tvrtci) i da si voljan iznimno naporno raditi kako bi je učinio uspješnom. To je nešto čemu se stvarno divim.” Ako započnete s komplimentom, osoba nasuprot vama biti će spremnija za razgovor. Zatim dodajte “Međutim, osjećam da tvoja konstruktivna kritika počinje smetati mojoj produktivnosti, ali i ometati ciljeve koje mi je šef postavio”, navodeći konkretan i nedavni primjer ponašanja. Završite s: “Iako cijenim tvoje mišljenje, cijenio bih kada bi mogao ograničiti svoje komentare osim ako oni izravno ne utječu na tvoju ulogu.”
5. Nasilnik
Mislili ste da ste s ovakvim tipovima završili u srednjoj školi. No, nažalost, nasilnici se mogu naći na gotovo svakom radnom mjestu: oni su oni koji daju podrugljive komentare, neprestano kritiziraju vaš rad, preispituju vaše prosudbe i slično.
Što učiniti?
Odgovor ovisi o tome koliko je ozbiljno nasilničko ponašanje. Ako je ograničeno na primjedbe i pasivno-agresivne e-mailove, tada to zanemarite ili mirno odgovorite: “Ne cijenim taj komentar” ili “Radije bih dogovorio vrijeme da osobno razgovaramo o povratnim informacijama jer se čini da imamo proturječne ideje”.
Međutim, trebali biste eskalirati situaciju i razgovarati sa svojim nadređenim (ili, ako je potrebno, HR-om), ako vas verbalno zlostavljaju, prijete vam , ponižavaju vas ili zastrašuju.
Bez obzira gdje radite, sigurno postoji barem jedna osoba koja vas živcira. Zato duboko udahnite i isprobajte ove savjete prije nego što potpuno izgubite živce u uredu.
Izvor: The Muse