Stručnjaci na području pozitivne psihologije pozivaju nas da “treniramo svoj mozak” da prilagodi određena ponašanja (na primjer zahvalnost) dok ne postanu ukorijenjena kao životne navike, što dovodi do više sreće. Na modernom radnom mjestu izazovno je krenuti na put prema većoj sreći, pored toliko stresa i nadmetanja prioriteta. Za one istinski predane zaposlenike i njihove vođe potrebna je promjena. Ovdje su četiri navike koje mogu utrti put do više sreće na radnom mjestu.
1. Imajte velikodušan način razmišljanja
Biti velikodušan i činiti stvari za druge prirodno vas čini sretnim. Ali sada su studije otkrile da čak i razmišljanje o tome da učinite nešto velikodušno može povećati razinu sreće u vašem mozgu. Skeniranje mozga sudionika studije koji su jednostavno obećali dati novac za neki cilj bilo je dovoljno da ih učini sretnijima. Istraživači su otkrili da je namjera da se bude velikodušan povezana s aktivnošću u ventralnom striatumu, području mozga koje je važno za osjećaj sreće. Autor studije rekao je: “Obećanje da ćete se ponašati velikodušno može se koristiti kao strategija za jačanje željenog ponašanja, s jedne strane, i da se osjećate sretnijim, s druge strane. Ne morate postati samopožrtvovani mučenik da biste se osjećali sretniji. Bit će dovoljno biti samo malo velikodušniji.”
2. Prakticirajte djela ljubaznosti
Jedna prethodna studija objavljena u psihološkom časopisu Emotion otkrila je da su i oni koji su činili ljubaznost na radnom mjestu i oni koji su je primali imali pozitivne koristi. Davatelji u studiji uživali su višu razinu zadovoljstva životom i poslom, te manje simptoma depresije. To sugerira da je davanje imalo trajniji učinak od primanja. Primatelji ljubaznosti, međutim, nisu samo uživali u djelima ljubaznosti – oni su ih unaprijed plaćali. Na kraju studije, primatelji su izjavili da su se ponašali gotovo tri puta više prosocijalno od kontrolne skupine. Ovo snažno sugerira da djela ljubaznosti na radnom mjestu stvaraju vrline unutar timova. Od njih imaju koristi i primatelji i davatelji, ali posebno organizacija u cjelini. Počnite s jednim nasumičnim činom ljubaznosti i gledajte kako se širi prema van.
3. Vježbajte opraštanje
Opraštanje se rijetko raspravlja ili prakticira u transakcijskom radnom okruženju u kojem nedostaju povezanost i briga. Ali istraživanje na radnom mjestu pokazalo je da je opraštanje “povezano s povećanom produktivnošću, smanjenim izostancima s posla (manje dana izostajanja s posla) i manje mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema, poput tuge i glavobolje.” Kako izvještava Greater Good Science Center, ako ljudi s kojima radimo zadrže negativne osjećaje nakon sukoba i ako se ne mogu nositi s opraštanjem, možete očekivati da će uslijediti vjerojatnost odvajanja, nedostatka suradnje i agresivnog ponašanja. S druge strane, učimo li i svladavamo tu čestitu praksu kao organizacijsku vrijednost, opraštanje može biti učinkovit način za vraćanje povjerenja i ispravljanje stvari s kolegama i šefovima.
4. Tražite zdrave odnose
Istraživanje navodi da bliski odnosi puni povjerenja i podrške vode do snažne suradnje i da su kritično važni za stanje svijesti ljudi na poslu. U jednoj drugoj studiji, podržavajući odnosi među suradnicima važan su pokretač pozitivnog radnog iskustva. Kada su ti odnosi prisutni na radnom mjestu, zaposlenici prijavljuju mnogo pozitivnije iskustvo zaposlenika nego kada te podrške nema (77 posto u usporedbi s 35 posto). Kad se sve to zbroji, istraživanje razotkriva stare mitove da sreća i pozitivne emocije nisu važni na poslu. Sreća je važna. Da bi bili potpuno angažirani, ljudima je potrebna vizija, smisao, svrha i zdravi odnosi.
Izvor: Inc.com