Možda ste i vi na Linkedinu vidjeli post nekoga tko traži posao. Profilna slika osobe ima zeleni banner „Otvoren za posao“, a objava kaže nešto poput: “Hej prijatelji, tražim novu ulogu i jako bih cijenio vašu podršku. Unaprijed hvala za sve veze, savjete ili prilike koje mi možete poslati.”
Da biste se zaposlili, morate učiniti više od omogućiti postavku „Open To Work“ na LinkedInu. Ako se želite istaknuti u LinkedIn newsfeedu, imperativ je da za traženje posla LinkedIn koristite strateški.
Jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti u potrazi za poslom je obavijestiti što više ljudi da tražite posao. To je učinak mreže: 85% poslova pronalazi se i popunjava kroz umrežavanje i odnose. Jedno od najočitijih mjesta za iskorištavanje snage odnosa je upravo LinkedIn, piše Forbes.
Korištenje LinkedIn značajke Open to Work
Kako bi pomogao kandidatima da obavijeste regrute da tražite posao, LinkedIn je izdao značajku Open To Work, koja vašoj profilnoj fotografiji dodaje zeleni banner s hashtagom #opentowork. Vaš profil prikazuje i u rezultatima pretraživanja kada regruti i menadžeri za zapošljavanje traže kandidate koji odgovaraju vašem iskustvu i onome što radite. U teoriji, ovo se čini kao korisna značajka za tražitelje posla. Međutim, imate samo jednu priliku da ostavite prvi dojam, a većina tražitelja posla ima malo vremena da se „proda“ kada najave da traže novi posao.
Zamislite da ste napisali sljedeći LinkedIn post kako biste objavili da tražite novi posao:
Hej prijatelji, tražim novu ulogu i jako bih cijenila vašu podršku. Hvala unaprijed za sve veze, savjete ili prilike koje mi možete poslati.
Da je netko ovo vidio dok se pomiče kroz svoj LinkedIn feed, ne bi imao dovoljno konteksta da vam uistinu pomogne u traženju posla. Ova objava ostavlja mnoga pitanja bez odgovora i može prikupiti lajkove i dobre želje, ali vjerojatno neće rezultirati nikakvim smislenim razgovorima, vezama ili preporukama.
Evo tri savjeta koji će vam pomoći da stvorite učinkovitiju objavu na LinkedInu za objavu da tražite posao i koja će vam pomoći da iskoristite svoju profesionalnu mrežu.
1. Podsjetite ljude što radite
Mnogi se ljudi usredotočuju na veličinu svoje LinkedIn mreže, a ne na kvalitetu tih veza. Potraga za dostizanjem poslovičnih 500 veza je pomalo besmislen cilj. Samo zato što ste povezani s ljudima na LinkedInu ne znači da ljudi znaju što zapravo radite.
Zbog toga je ključno da, kada objavljujete poruku o tome da ste otvoreni za posao, uključite rečenicu ili dvije o tome što radite. Svojevrsni uvodni govor koji pomaže ljudima da razumiju specifičnosti onoga što radite. Ovo je posebno važno jer svi s kojima ste povezani na LinkedInu ne rade u vašoj industriji ili niši ili je jednostavno ne razumiju. Ako želite povećati šanse da ljudi u vašoj mreži prepoznaju uloge koje vam odgovaraju, morate ih podsjetiti što radite.
2. Naglasite što tražite u svojoj sljedećoj ulozi
Morate biti konkretni u pogledu onoga što tražite. Jednostavno reći “Tražim novu ulogu” ljudima ne daje odgovore na pitanja uključujući:
- Koju vrstu posla ili ulogu tražite?
- Jeste li zainteresirani za određenu nišu ili industriju?
- Imate li preference vezano za veličinu ili stupanj tvrtke?
To će povećati šanse da vam ljudi pruže relevantnije prilike ili vas relevantnije predstave. Vrijeme je ključno u vašem traženju posla. Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da izbjegnete gubljenje vremena na prilike koje vam možda ne odgovaraju.
3. Naglasite o čemu ne želite pregovarati
Ako postoji nešto o čemu se ne može pregovarati za vašu sljedeću ulogu, trebali biste to priopćiti. Na primjer, želite li raditi na daljinu, ostati u gradu u kojem se trenutno nalazite ili ste spremni preseliti se u neke određene gradove? Postoje li neke pogodnosti kao što su zdravstvena skrb ili mirovinski planovi koje morate zadovoljiti na temelju vaših životnih potreba upravo sada? Uključite ove pojedinosti u svoj LinkedIn post kako bi ljudi bili svjesni oko čega ne možete raditi kompromise.
Značajka Open To Work može biti učinkovit način da se istaknete. Ali, ako možete jasno komunicirati što radite i što tražite, više ćete se istaknuti i povećati šanse da vam ljudi u vašoj mreži pomognu.