U literaturi o menadžmentu neprestano se naglašava da je povjerenje jedan od najjačih motivacijskih faktora i temelj uspješne suradnje, veće angažiranosti zaposlenika i dobrih poslovnih rezultata. No, kako se, zapravo, izgrađuje povjerenje u radnom okruženju. Odakle početi?
Pa, kao i u svakom odnosu koji se temelji na komunikaciji, prije svega trebamo pažljivo birati riječi koje koristimo. Uz to, određene fraze pridonose izgradnji mostova među ljudima i jačaju međusobno povjerenje. Evo koje su to fraze:
1. To je moja greška
Istraživanja pokazuju da pokazivanje naše ljudske strane i priznavanje pogrešaka jača povjerenje. Paul Zak, autor knjige Trust Factor: The Science of Creating High Performance Companies, kaže: “Nesavršeni ljudi su nam privlačniji. Više ih volimo od onih koji se čine presavršenima.”
2. Ne mogu vam opisati koliko nam svima znači (nešto povezano s performansama)
Priznanja su iznimno važna za motivaciju zaposlenika. Moramo pokazati suradnicima da vidimo koliko truda ulažu u posao kao i rezultate koje postižu. Dakle, ne oklijevajte – pohvalite njihov rad i recite nešto poput: “Ne mogu vam opisati koliko cijelom timu znače vaši napori koje ulažete u mentoriranje novih zaposlenika. Brzo su krenuli punom snagom pa je produktivnost tima nadmašila očekivanja.” Važno: obavezno povežite svoju pohvalu sa specifičnim radnim performansama kako bi ona bila učinkovitija.
3. Sviđa mi se način na koji ste to riješili
Drugi oblik pohvale trebao bi se ticati liderskih sposobnosti i karakternih osobina zaposlenika važnih za uspješno suočavanje s izazovnim situacijama i teškim osobama. Na taj način jačate ponašanja koja su u skladu s kulturom organizacije. Evo primjera: “Sviđa mi se kako ste prošlog tjedna smireno i samouvjereno rješili kriznu situaciju. Zbog vašeg stava ljudi su se, umjesto da počnu paničariti i međusobno se okrivljivati, usredotočili na rješenja.”
4. Možete li mi dati savjet o ovome?
Pogrešna je pretpostavka da ljude koji traže savjet doživljavamo manje kompetentnima. Istraživanja pokazuju upravo suprotno – ljude koji traže savjet smatramo kompetentnijima. Na taj način pokazujemo poniznost, a ta je osobina izuzetno važna za izgradnju povjerenja.
5. Drago mi je što Vas vidim!
Ova fraza često se koristi kao pozdrav, a kada je popraćena entuzijastičnim tonom glasa i govorom tijela, ima dublje značenje i uzdiže osobu koju susrećemo (a vi se isto tako osjećate dobro i ostavljate dobar dojam). Ta fraza poručuje: “Ti si važan i ja cijenim tvoju prisutnost.”
6. Vjerujem Vašoj prosudbi
Povjerenje je dvosmjerna ulica. Kada članovi tima osjećaju da imate povjerenja u njih, skloniji su i sami imati više povjerenja u vas. Kada vam netko sljedeći put dâ input o nekom projektu, primite ga otvorenog uma, vjerujte u kompetenciju tê osobe, otpustite potrebu za kontrolom i recite: “Vjerujem Vašoj prosudbi. Hajdemo isprobati tu opciju pa ćemo vidjeti kamo će nas odvesti.”
7. Što Vas je danas (ili ovoga tjedna) pozitivno iznenadilo?
Ovo ohrabrujuće pitanje usmjerava razgovor u pozitivnom smjeru i pruža drugoj osobi priliku da razmisli o nečemu što ju je oduševilo.
8. Ne bih to mogao/la učiniti bez Vas
Ovo je još jedan sjajan način da zahvalite osobi koja se izuzetno potrudila oko izvršenja nekog zadatka – osobito ako je dio zasluga pripao vama. Izgovoriti ovu pohvalu javno, pred kolegama, ima još veću snagu jer drugoj osobi dajete mjesto koje zaslužuje.
9. Kako mogu pomoći?
Ova fraza može ‘pomicati planine’ kada se približavaju rokovi, razina stresa je visoka, a ljudi pomalo gube nadu da će uspjeti. Izražava istinsku želju za djelovanjem i spremnost na pomoć kolegama. Kada se redovito koristi u pravom trenutku, stvara domino efekt i jača kulturu pomaganja i služenja.
10. Recite mi, zašto…
Nije tajna da ljudi vole govoriti o sebi. Usmjerivanjem pažnje na njih i njihovu priču stvarate međusobne veze. Caroline Webb, autorica knjige How to Have a Good Day, kaže da iskazivanje interesa za drugu osobu pozitivno utječe na njezin mozak. Osim toga, ljudi vas počinju doživljavati kao znatiželjnu osobu otvorenog uma, a istraživanja kažu da prema takvim ljudima osjećamo veću socijalnu bliskost.
Izvor: inc.com