Petak, 18 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Moraju li fintech kompanije biti profitabilne?

Moraju li fintech kompanije biti profitabilne? I da i ne. Odgovor na ovo pitanje je siva zona. Umjesto crno-bijelog odgovora… Većina ljudi bi pomislila “pa, da, poduzeća moraju biti profitabilna da bi preživjela”. Ali nije tako jednostavno.

Fintech kompanije ne moraju biti profitabilne?

Počnimo s prvom stranom novčića: ne, u apsolutnom smislu, fintech startupi ne moraju biti profitabilni. Ovo posebno vrijedi u fazi rasta, kada je gotovo nemoguće da neka tvrtka u fintech industriji bude profitabilna.

Pitate se zašto? Jer mnoge tvrtke ne ostvaruju nikakvu dobit dulje vrijeme. To je u redu. Posebno dok rastu. To može biti zbog strukture poduzeća ili vrste poslovnog modela.

To je u redu sve dok cash flow nije problem, jer profit i tok novca (cash flow) nisu ista stvar. Dobit nije obavezna. Ali zapamtite da je novac kralj. Sve dok imate dioničare koji vas podržavaju i voljni su povremeno ulagati u tvrtku. Amazon godinama nije bio profitabilan. To je zato jer posluje u industriji koja zahtijeva veliku skalu, velike prihode da bi uoće bila profitabilna. Budući da su marže vrlo male, tržišta trebaju velike količine da pokriju svoje troškove. U financijskim uslugama (fintech industriji) to je slučaj za većinu aktivnosti poput plaćanja ili upravljanja ulaganjima. Stoga ne čudi da mnoge fintech tvrtke nisu ni izdaleka profitabilne…

Da, fintech kompanije moraju biti profitabilne?

Dolaze teška vremena za startupe. Zapravo, teška vremena su već ovdje. Pitajte fintech kompaniju Klarna čija je procjena slobodno pala s gotovo 50 milijardi dolara na nešto više od 6 milijardi dolara. To je prilično loš trend. Ali ako vam je prijeko potrebna gotovina, nema drugog izbora…

Na privatnim i javnim tržištima raspoloženje se jako brzo mijenja. Startup ulagači više nisu tako raspoloženi s obzirom na sve lošije gospodarsko okruženje. Wall Street kaže da dolazi recesija. Rezanje troškova, otpuštanja i restrukturiranja dolaze za mnoge tvrtke… Iako nije posebno zabavno, to će biti razlika između opstanka i gašenja za mnoge tvrtke. Opstanak najjačih, moglo bi se reći.

Trenutačno, startupi koji su u najtežoj situaciji su startupi u fazi rasta, s visokom stopom trošenja, dobrim, ali ne i sjajnim pokazateljima i 12 mjeseci preostale gotovine.

To je veliki problem za tvrtke koje ne mogu ostvariti profit u kratkom roku. Prepušteni ste na milost i nemilost vanjskom financiranju da biste preživjeli. Ne ovisi sve o tome koliko se dobro vodi posao, jesu li kupci zadovoljni ili o bilo čemu povezanom s tim koliko dobro tvrtka posluje. S vremena na vrijeme netko treba staviti malo više novca u džuboks da bi glazba nastavila svirati…

Zapravo se radi o pronalaženju ravnoteže…

Neki poslovi ne mogu biti profitabilni prvog dana. To je sasvim u redu.

Realnost je takva da je gotovo nemoguće ostvariti profit u novom poslu u vrlo kratkom vremenskom razdoblju. Ipak, ono gdje su mnoge fintech kompanije pogriješile tijekom proteklih nekoliko godina je mišljenje da to uopće nije važno. Naravno da jeste. Svaka tvrtka, startup ili ne, trebala bi imati plan kako se na kraju okrenuti ka održivom poslovnom modelu. Čak i ako financiranje teče i postoji čvrsto uvjerenje da će tako i ostati. Nikad ne znate.

To znači da treba postojati put do profitabilnosti, čak i ako taj put trenutno nije dobro definiran. Barem treba imati  ideju da na kraju odabrani poslovni model može funkcionirati bez vanjskog financiranja. Inače, to znači da glazba doista može prestati u bilo kojem trenutku…

Ako cash pristiže, treba nastaviti, ali i fintech kompanije u  jednom trenutku moraju zaraditi nešto novca.

Prijevod i prilagodba: financa.ba, Izvor: fintechreview.net

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno