Dani onih skupih poslovnih putovanja možda su zauvijek gotovi. Kako je novo izvješće istraživačke tvrtke Morning Consult objavilo: Poslovna putovanja nikada se neće vratiti u normalu.
Smanjeni korporativni proračuni i novi načini virtualnog rada trajno su promijenili poslovna putovanja, navodi se u izvješću pod naslovom “Poslovno, ali ne kao obično”.
Izvješće kaže da se demografija također mijenja – poslovni putnici su sada mlađi i vjerojatnije je da će letjeti u ekonomskoj klasi, a otprilike polovica njih zarađuje manje od 50.000 dolara godišnje, piše CNBC.
“Stari stereotipi o putnicima koji troše mnogo novca, koji traže karte prve klase više ne drže vodu”, navodi se u izvješću. Drugačiji model poslovnih putovanja polako, ali sigurno postaje ukorijenjen, kristalizirajući “novu normalu” za industriju, navodi se u izvješću.
Tvrtke smanjuju broj putovanja
Dok putovanja u vlastitom aranžmanu i dalje rastu diljem svijeta, u SAD su poslovna putovanja stagnirala prošle godine, prema Morning Consultu.
Istraživanje koje je obuhvatilo oko 4400 Amerikanaca pokazalo je da su poslovna putovanja – i domaća i međunarodna – porasla za samo 1% u 2022.
U usporedbi s onim prije pandemije, manje ljudi putuje poslovno — a oni koji putuju to čine rjeđe, navodi se u izvješću.
Gotovo jedna trećina ispitanika rekla je da su njihove tvrtke promijenile politiku poslovnih putovanja. Najčešće smanjenjem učestalosti poslovnih putovanja (60%) ili slanjem manjeg broja zaposlenika na putovanja (56%). Više od polovice (54%) izjavilo je da tvrtke pomnije promatraju i putne troškove.
Ispitanici u anketi rekli su kako vjeruju da su te promjene napravljene kako bi se smanjili troškovi, poboljšalo zdravlje i dobrobit zaposlenika, te jer su virtualni sastanci eliminirali potrebu za određenim sastancima licem u lice. Viši poslovni čelnici u anketi su također ukazali na održivost. Za nju se u izvješću navodi da je “čimbenik koji nije vezan uz privremene događaje ili uvjete”.
Pritisak za postizanje ciljeva održivosti
Prema studiji o korporativnim putovanjima koju je Deloitte objavio ovog mjeseca, jedna od sedam anketiranih kompanija u SAD-u — i jedna od pet u Europi — očekuju napore održivosti za smanjenje korporativnih putovanja 2023. godine.
Izvješće se temelji na ispitivanju 334 upravitelja putovanjima i rukovoditelja s nadzorom proračuna putovanja. Navodi se da je jedna od tri američke tvrtke — i oko 40% europskih tvrtki — ukazalo na potrebu smanjenja potrošnje zaposlenika na putovanja za više od 20%. I to kako bi se ispunili klimatski ciljevi za 2030.
U izvješću, pod naslovom “Navigacija prema novoj normali”, navodi se da će zabrinutost za klimu vjerojatno utjecati na dobit od korporativnih putovanja u godinama koje dolaze.
Globalne razlike
Drugo izvješće Morning Consulta, objavljeno prošle godine, pokazalo je da su poslovna putovanja u nekim zemljama smanjena više nego u drugima.
Morning Consult je pitao poslovne putnike koji su putovali prije pandemije najmanje tri puta godišnje kada očekuju sljedeće poslovno putovanje:
Najmanje polovica francuskih, britanskih i njemačkih poslovnih putnika koji su često išli na poslovna putovanja prije pandemije kaže da više nikada neće putovati poslovno. Ipak, druga područja obećavaju, posebno Indija, Kina i Brazil.
Lindsey Roeschke, analitičarka putovanja i ugostiteljstva u Morning Consultu.
Što se tiče toga što radnici misle o svojim trenutnim rasporedima putovanja, većina je izjavila da se osjeća dobro. Barem u Sjedinjenim Državama, prema izvješću Morning Consulta za veljaču.
Sveukupno, 64% odraslih Amerikanaca reklo je da putuju “upravo koliko treba” zbog posla. Dok je 29% reklo da bi željelo putovati i više, a 7% manje, navodi se.
Putovanja stagniraju, ali potrošnja raste
Putovanja se možda ne povećavaju mnogo, ali korporativna potrošnja na poslovna putovanja brzo raste, prema izvješću Deloittea.
Potrošnja na poslovna putovanja u SAD-u i Europi gotovo se udvostručila prošle godine. I na putu je da dosegne razine prije pandemije do kraja 2024. ili početka 2025., navodi se.
Iako se ovo može činiti svojevrsnim potpunim oporavkom, u izvješću se navodi da tvrtke moraju trošiti više zbog inflacijeInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i viših putnih troškova.
Više cijene zrakoplovnih karata i smještaja najviše pridonose rastućim troškovima, a također su postale čimbenik broj 1 zbog kojeg se smanjuje broj putovanja.
Fleksibilne rezervacije i želja zaposlenika za luksuznim poslovnim putovanjima također utječu na više troškove, navodi se u izvješću.
Tvrtke kažu da štede novac odabirom jeftinijeg smještaja (59%), rezerviranjem jeftinijih letova (56%) i ograničavanjem učestalosti putovanja (45%).
A gotovo 70% je reklo da strateški odvaguju potrebu za putovanjima. Balansiraju čimbenike kao što su troškovi i emisije ugljika sa zadržavanjem zaposlenika i stvaranjem prihoda, navodi se u izvješću.
Svijetle točke za poslovna putovanja
Ali postoji nekoliko svijetlih točaka za one koji navijaju za putpuni povratak poslovnih putovanja, prema izvješćima.
Očekuje se da će potrošnja na međunarodna poslovna putovanja porasti 2023. U Europi, uglavnom za rad s klijentima, a u SAD-u za povezivanje s globalnim kolegama na konferencijama.
Gotovo dvije trećine poslovnih putnika reklo je da očekuju da će i ove godine sudjelovati na konferenciji ili seminaru, prema Morning Consultu.
U porastu su ona putovanja koja su kombinacija poslovnih i privatnih putovanja. Potaknuta su fleksibilnim radnim aranžmanima koji su započeli tijekom pandemije, navodi se u izvješću. Zaposlenici često plaćaju više za kombinirana putovanja. Iako mnogi smatraju da se “investicija isplati” jer mogu putovati češće i dulje.