Kia je redizajnirala svoj logo u siječnju 2021. Promjena je pobrala kritike i izazvala zbunjenost. Sa svojim trendi, uglatim fontom, stilizirana inačica nalikovala je potpisu svemirskog doba, piše Inc. K u Kiji je bilo jasno. No, nažalost, IA je izgledao više kao N. Čak je u Google pretraživanjima pojačana pretraga: “Koja je nova KN marka automobila?”
Obrazloženje tvrtke bilo je da novi logo predstavlja njezinu predanost inovacijama i ambicije da postane lider u automobilskoj industriji. Ali bio je promašaj. Prekršili su četiri osnovna načela brand dizajna.
1. Nedostatak jasnoće
Znak je dizajniran u apstraktnom i asimetričnom obliku, što je dovelo do zbunjujućeg tumačenja “KN”. Zbog tog nedostatka jasnoće ljudi su otežano prepoznavali, posljedično, teže pamtili logotip.
Brandovi poput Coca-Cole, McDonald’sa i Nikea imaju logotipe koji su odmah prepoznatljivi. Ovi logotipi koriste jasne i jednostavne oblike i fontove koji pomažu ljudima da brzo prepoznaju i povežu logotip s brandom.
2. Nedosljednost s poviješću branda
Novi logo predstavljao je značajan odmak od prethodnog KIA-inog loga koji je bio uobičajen i prepoznatljiv. Novi logo bio je preveliki odmak od stare verzije. Nedostajao je kontinuitet za vjerne kupce.
Brandovi poput Applea i Mercedes-Benza imaju logotipe koji su evoluirali tijekom vremena, ali još uvijek zadržavaju osjećaj kontinuiteta i povezanosti s poviješću i vrijednostima branda.
3. Poteškoće u reprodukciji
Novi amblem ima zamršene i složene linije i krivulje koje bi mogle otežati reprodukciju u manjim veličinama, na odjeći ili na promotivnim materijalima ili u određenim metodama tiska.
Nike ima logotip koji se lako reproducira na različitim medijima, od reklamnih plakata do robe. Takav logotip koristi jednostavne i jasne oblike i fontove koji olakšavaju čitanje i reprodukciju u bilo kojoj veličini ili obliku.
4. Pretjerano složeno
Neki bi dizajneri mogli tvrditi da je novi amblem previše složen, s više slojeva i zamršenih detalja koji bi mogli ometati ili zbunjivati kupce.
Brandovi kao što su Apple, Target i FedEx imaju logotipe koji koriste jednostavan i minimalistički dizajn. Ovi su logotipi lako prepoznatljivi i pamtljivi, s jasnim i čistim dizajnom koji je kupcima lako vizualno obraditi.
Brandovi se cijelo vrijeme redizajniraju. U posljednjih desetak godina pojavio se opći obrazac: logotipi brandova koji se mijenjaju postaju sve jednostavniji. Mastercard, Instagram i Google dobri su primjeri uspješnog redizajna logotipa. Pojednostavljenjem su postali moderniji. Elementi brandiranja postaju ravni, minimalizirani, boje smanjene, a bijeli prostor povećan.
Da je barem to KIA znala prije nego što je lansirala KN.