Subota, 23 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Marketinški brief – je li ga zaista potrebno pisati?

Kada objašnjavamo pojmove koje jako dobro poznajemo, vrlo često izostavimo bitne detalje. Ovo se događa jer smo, po našoj ljudskoj prirodi, prilično loši u nagađanju koliko zapravo drugi ljudi znaju o nečemu što je nama posve prirodno da znamo te uvijek pretpostavljamo da drugi ljudi znaju iste stvari kao i mi.

Moderno vrijeme je vrijeme u kojemu svi nekuda žure i u svakom trenutku pokušavaju iskoristiti vrijeme za obavljanje što više stvari. Tako je zaista teško prihvatiti da trebamo neko vrijeme odvojiti na pisanje smislenog briefa kada bismo istovremeno, dok se vozimo od točka A do točke B, agenciju mogli briefirati usmeno, na brzinu. 

Marketinški brief
Marketinški brief

Usmeni briefing, svi bi se kreativci složili, nije ni u peti onome pisanome. Iako na prvu ne izgleda tako, pisani brief daje dugoročni uspjeh. Ako ono što tražimo nemamo napismeno,  znači da nema ni jasno zadanoga cilja pa samim time neće biti ni uspjeha u krajnjem rezultatu. Pisanje marketinškog briefa ne samo da će vam pomoći da napravite korak unatrag i bolje sagledate ono što stvarno trebate postići svojom kampanjom, već će također pomoći da sve uključene strane bolje razumiju projekt.

Kreativni brief piše se uglavnom za agencije i treba uključivati sve ono što kreativnom timu može poslužiti da bolje razumiju brand i proizvod/uslugu. Dakle, brief treba biti kratak i koncizan, treba se fokusirati na bitno, istovremeno dajući široku sliku o brandu i proizvodu/usluzi. 

Što bi jedan brief trebao sadržavati?

Opis ponudeKratki opis ponude
Glavni benefit/korist za korisnikaŠto je to zbog čega bi kupac trebao kupiti naš proizvod ili uslugu
TržišteGdje nudimo naš proizvod ili uslugu. Postoje li neka ograničenja vezana za tržite.
KonkurencijaTko nam je konkurencija i kakvu ponudu oni imaju
Ciljana skupinaTko je to naša ciljana skupina
Cilj kampanjeŠto želimo postići kampanjom
Ključna porukaKoja je to glavna poruka koju želimo komunicirati našoj publici
Kanali komunikacijeKojim kanalima želimo doći do nače publike
BudžetKoji smo budžet planirali za ovu aktivnost
Rok za dostavu prijedlogaDo kada očekujemo prvi prijedlog
Početak kampanjeKada je planiran start kampanje
PrilogEventualni dodatni dokumenti potrebni za izradu prijedloga (knjiga standarda, logotipi…)
Brief – predložak

Da zaključimo, sposobnost pisanja učinkovitog marketinškog briefa može dovesti do razlike između kampanje koja zaživi i poluči rezultate koje smo i očekivali i one koja promaši cilj i ostavi publiku hladnom i ravnodušnom. Neka svi budući briefovi budu uspješni, baš kao i kampanje proizašle iz njih!

Autor: uredništvo Financa.ba
Prilikom preuzimanja ovog članka obvezno navesti financa.ba kao izvor i poveznicu (link) na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno