Rezultati nekih od najpoznatijih američkih korporacija, poput McDonald’s, Burger King-a, KFC-a, pokazali su da su njihovi kupci smanjili potrošnju, pritisnuti inflacijom. Mjesecima su ekonomisti upozoravali da će Amerikanci, posebice oni s nižim primanjima, smanjiti svoju potrošnju kao odgovor na više cijene.
No lancima brze hrane i pića trebalo je neko vrijeme da uoče da im se prodaja stvarno smanjila. Istina, osim inflacijeInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... i viših cijena, ugostitelji nude i druge razloge za lošije financijske rezultate prvog ovogodišnjeg kvartala, prenosi CNBC.
Svaki gost je bitan
Primjerice, u Starbucksu, kojemu su dionice pale 17 posto uslijed najava pada prodaje, tvrde, da je loše vrijeme razlog smanjenja prodaje. Yum, matična tvrtka Pizza Huta, KFC-a i Taco Bella, okrivila je siječanjske snježne oluje za loše rezultate svojih brendova. No, te isprike ne objašnjavaju u potpunosti slabe kvartalne rezultate, smatraju analitičari.
Istovremeno, čini se da je konkurencija postala žešća, i to ona u borbi za sve manji broj gostiju. Jer su gosti koji još uvijek žele jesti hamburger sve izbirljiviji i paze gdje će utrošiti svaki dolar. Troškovi prehrane u restoranima brze usluge porasli su brže od cijene za prehranu kod kuće.
Primjerice, cijene u restoranima s ograničenom uslugom porasle su pet posto u ožujku u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Istovremeno cijene namirnica rastu, ali sporije, piše CNBC, pozivajući se na statističke podatke.
“Jasno je da se svi bore za manje potrošača odnosno potrošače koji ih rjeđe posjećuju. Stoga se i mi moramo pobrinuti da se borimo za svakog gosta, bez obzira na kontekst oko nas”, rekao je McDonald’sov financijski direktor Ian Borden.
Mnoge kompanije u sektoru restorana i izvan njega upozorile su da bi pritisci potrošača mogli potrajati. Izvršni direktor McDonald’sa Chris Kempczinski izjavio je da je oprez u potrošnji prisutan u cijelom svijetu.
“Potrošači nastavljaju biti još diskriminativniji sa svakim dolarom koji potroše jer se suočavaju s visokim cijenama u svakodnevnoj potrošnji. Vrijedi napomenuti da je u prvom tromjesečju promet bio u stalnom padu u SAD-u, Australiji, Kanadi, Njemačkoj, Japanu i Ujedinjenom Kraljevstvu”, rekao je.
Cijene namirnica ne padaju
Premda je razdoblje visoke inflacije prošlo, cijene ne padaju, već se tek stabiliziraju. Ovo kupcima nije dovoljan razlog za veću potrošnju. Povjerenje američkih potrošača u travnju je dosegnulo najnižu razinu od sredine 2022. jer su visoke cijene ostale na prvom mjestu zabrinutosti, prema podacima koje je objavio Conference Board.
Iako su plaće rasle, cijene koje plaćaju tipični potrošači, ‘otimaju’ im sav dodatni prihod. Indeks potrošačkih cijena, (široka košarica dobara i usluga), porastao je po godišnjoj stopi od 3,5 posto u ožujku u usporedbi s istim mjesecom lani, prenosi Poslovni.