Američke carinske službe moraju postrožiti nadzor uvoza automobila zbog mogućih zabranjenih dijelova iz Kine. Utvrdio je to odbor američkog Senata za financije, zaključivši da BMW, Volkswagen i Jaguar Land Rover nisu bili temeljiti u provjeri kineskih dobavljača.
BMW je uvozio automobile, Jaguar Land Rover dijelove, a Volkswagen je proizvodio automobile s dijelovima kineske grupe Sichuan Jingweida Technology. Grupa je u SAD-u zabranjena zbog prisilnog rada Ujgura, stoji u izvješću odbora američkog Senata za financije.
“Proizvođači automobila zabijaju glavu u pijesak i potom se zaklinju da u opskrbnim lancima nisu otkrili dokaze o prisilnom radu. Očito nije dovoljno uzdati se kompanije i njihove mehanizme nadzora. Pa pozivam carinu i službe za zaštitu granica da poduzmu niz konkretnih mjera kako bi maksimalno pojačali provedbu zakona i eliminiraju kompanije koje potiču sramotno korištenje prisilnog rada u Kini.”
Ron Wyden, predsjednik odbora
Izvješće “Manjkave provjere: proizvođači automobila sudogovorni za KKP-ov prisilni rad” rezultat je dvogodišnje istrage Wydenovog odbora.
SAD zabranile su uvoz robe proizvedene, prema zakonu o sprečavanju prisilnog rada Ujgura, prisilnim radom u pogonima u kineskoj Xinjiangu.
Tisuće automobila pred američkim lukama
Početkom godine tisuće automobila luksuznih njemačkih marki Audi i Porsche zaglavile su pred američkim lukama. I to zbog carinske provjere dijelova kineske proizvodnje.
Njemački poslovni list Handelsblatt izvijestio je tada da je “problematična” komponenta ugrađena u 13.000 novih automobila VW-ovih podružnica Audi i Porsche i VW-ove britanske luksuzne marke Bentley. Prema Financial Timesu, komponenta se proizvodi u zapadnoj Kini i zabranjena je u SAD-u zbog propisa o zabrani prisilnog rada.
Volkswagen je tvrdio da nije znao gdje je proizvedena jer ju je dobavljač ugradio u veću komponentu. Informaciju je dobio od dobavljača i proslijedio je američkim vlastima, piše hrportfolio.
Službenici odbora američkog Senata za financije utvrdili su u međuvremenu da je BMW u SAD isporučio tisuće vozila sa zabranjenim dijelovima, prema zakonu o zabrani prisilnog rada Ujgura.
Automobilske tvrtke isprva su zanijekale upotrebu zabranjenih dijelova, ali su naknadno ′promijenile ploču′, nakon opetovanih pitanja službenika odbora za financije.
BMW je objavio da je u SAD isporučio najmanje 8000 Mini Coopera s dijelovima sporne kineske kompanije.