Ubrzan način života, brojne dnevne obaveze i svakodnevni stres glavni su razlozi zbog kojih mnogi ljudi osjećaju da im nedostaje nekoliko dodatnih sati u danu. Ipak, unatoč stalnoj utrci s vremenom, moderno doba donosi i brojne prednosti koje znatno olakšavaju pretrpan raspored. Poslovi s mogućnošću rada od kuće te online kupovina i plaćanje putem interneta postaju sve češći izbor ljudi širom svijeta.
U vremenu kada većina dana prolazi na poslu, često unutar četiri zida i uz prekovremeni rad, sve je manje vremena za kupovinu osnovnih namirnica, plaćanje računa ili kupnju odjeće. U takvim uvjetima, prednosti digitalne ere postaju očite, osobito kroz mogućnosti online plaćanja. Ovo omogućava potrošačima da uštede dragocjeno slobodno vrijeme, birajući proizvode iz često veće ponude nego u fizičkim trgovinama, bez ograničenja radnog vremena i uz izbjegavanje gužvi, sve iz udobnosti vlastitog doma.
Rastući izbor kupovine
Supermarketi i trgovački lanci brzo su prepoznali prednosti ove transformacije. Počeli su razvijati online platforme i mobilne aplikacije s cjelokupnom ponudom proizvoda, mogućnošću usporedbe cijena i recenzijama drugih potrošača. To omogućava kupcima da u nekoliko klikova kupe sve potrebne proizvode, koji im potom mogu biti dostavljeni na kućnu adresu ili u najbližu trgovinu, gdje ih mogu osobno preuzeti.
S obzirom na to da potrošači često imaju popis omiljenih brendova, opcija koja uklanja ograničenja lokalnih trgovina značajno štedi vrijeme i osigurava pronalazak željenih proizvoda. Tijekom pandemije koronavirusa, ovaj način kupnje postao je popularan izbor jer omogućava kupcima da zaštite svoje zdravlje izbjegavanjem fizičkog kontakta s drugim ljudima. Globalno istraživanje provedeno među 9000 potrošača u devet zemalja pokazalo je da je postotak blagdanskih darova kupljenih online porastao s 31% u 2019. na 46% u 2021. godini.
Prijelaz na bezgotovinsko plaćanje i prihvaćanje novih oblika plaćanja postaju ključni planovi mnogih malih i srednjih poduzeća za privlačenje kupaca u nadolazećim godinama. Takva predviđanja podržava i značajan broj potrošača, koji se sve više odlučuju za online kupnju, prenosi Kamatica.
S druge strane, mnogima je problematično što ne mogu plaćati na rate putem interneta. Ipak, za to postoji rješenje koje već uspješno funkcionira u mnogim dijelovima svijeta.
Kako izbjeći rizike online kupovine?
S obzirom na to da online kupovina, iako donosi mnoge prednosti, također nosi određene rizike, važno je biti oprezan i čuvati osobne podatke prilikom kupovine.
Najvažnije je obavljati online kupovinu samo putem poznatih i pouzdanih e-trgovina, iako to nije apsolutno jamstvoJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... sigurnosti. Ponekad se dogode situacije u kojima potrošači naletite na klonirane web stranice koje izgledaju identično kao i službene, što može dovesti do nehotičnog dijeljenja osjetljivih podataka. Stoga je ključno pažljivo provjeriti URL adresu koja bi trebala početi s prefiksom “https”, te da nema nikakvih nepravilnosti u nazivu ili dodanih znakova koji bi mogli ukazivati na prijevaru.
Česta prijevara poznata kao “phishing” uključuje lažne e-mailove ili SMS-ove od kurirskih službi koji tvrde da imate paket koji možete pregledati klikom na poveznicu. Važno je provjeriti vlastitu e-mail adresu jer klikom na link možete preuzeti virus i ugroziti osobne podatke i lozinke, posebno za e-bankarstvo. Preporučuje se provjeriti adresu poveznice pomicanjem miša preko nje; ako se prikaže druga adresa od one s koje je poruka poslana, vjerojatno je riječ o prijevari.
Stoga je važno biti oprezan prilikom obavljanja plaćanja putem interneta. Iako donosi mnoge prednosti i olakšava svakodnevni život ljudi diljem svijeta, treba imati na umu da postoje i određeni rizici.