Čelnici zračne industrije su upozorili novinare da bi se cijene karata mogle povećati zbog nekoliko troškova, dok se prijevoznici oporavljaju od pandemije koronavirusa. To je zaključak Međunarodne zračne prijevozničke udruge, koja je održala svoju godišnju skupštinu u ponedjeljak u Dubaiju, sjedištu dugolinijskog prijevoznika Emirates.
InflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... diljem svijeta je trajni problem od početka pandemije. Što doprinosi povećanju troškova u zračnoj industriji, prenosi tportal. Troškovi mlaznog goriva, koji čine otprilike trećinu svih troškova zračnih prijevoznika, i dalje ostaju visoki. Istovremeno, globalni pritisak za dekarbonizaciju zrakoplovne industrije rezultira povećanim traženjem održivog zrakoplovnog goriva, čime se stvara konkurencija među prijevoznicima za ograničene zalihe dostupne na tržištu, izvještava Time.
Willie Walsh, glavni direktor Međunarodne udruge zračnog prometa, istaknuo je da će zrakoplovne tvrtke poduzeti sve što je moguće kako bi održale troškove pod kontrolom, u interesu potrošača. Međutim, naglasio je da je nerealno očekivati da će zrakoplovni prijevoznici moći apsorbirati sve troškove. Iako to nije odluka koju žele donijeti, smatraju da je nužno.
Oni također ističu da industriju dodatno pritiska pandemija mamurluka u proizvodnji zrakoplova. Zbog toga prijevoznici sada duže lete starijim zrakoplovima. Što rezultira većom potrošnjom goriva. Nadalje, nedostatak novih zrakoplova ograničava mogućnosti za proširenje ruta i povećanje ponude. Što dodatno utječe na ukupne cijene u industriji.
IATA procjenjuje da će prihodi zračnih prijevoznika globalno dosegnuti gotovo milijardu dolara do 2024., što predstavlja rekordnu visinu. Očekuje se da će ove godine zrakoplovima putovati 4,96 milijardi putnika. Dok će ukupni troškovi prijevoznika doseći 936 milijardi dolara, što također označava rekordne brojke.