Utorak, 26 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Burnout povezan s umjetnom inteligencijom već postoji. Kako ga spriječiti?

Tvrtke podižu buru o umjetnoj inteligenciji i implementaciji generativne umjetne inteligencije, a mnoge i napreduju u tom smjeru. Ipak, može postojati opasnost od burnouta zaposlenika zbog prebrzog prelaska na umjetnu inteligenciju. A tvrtke se toga moraju čuvati čak i kad s entuzijazmom uskoče u korištenje tehnologije.

Jedna od briga su ograničenja resursa. “Ne dobivamo dodatne resurse za procjenu potencijalne koristi umjetne inteligencije”, rekao je Bob Huber, glavni službenik za sigurnost u Tenableu, pružatelju proizvoda za kibernetičku sigurnost. “Resursi moraju doći od drugdje, bilo da se radi o ponovnom određivanju prioriteta vremena ljudi ili stavljanju drugih projekata u drugi plan.”

Zaposlenici će na kraju imati dvostruke ili trostruke zadatke, rekao je Huber, opterećujući ionako ograničene resurse. Iako postoje neki slučajevi upotrebe umjetne inteligencije koji zahtijevaju nisku razinu napora, “većina slučajeva upotrebe zahtijeva namjenske resurse za izgradnju, dizajn i procjenu”, rekao je.

Strah od umjetne inteligencije

Neki radnici još uvijek imaju strahove od umjetne inteligencije. To je pojačano nedavnim izjavama mnogih kompanija o tome koliko će umjetna inteligencija poboljšati učinkovitost i rezultate. Rekla je to Heather O’Neill, stručnjakinja za karijeru u Resume Now, koja pruža usluge za karijeru i životopis.

“Radnici to čuju i prirodno se brinu da će njihov radni teret enormno porasti, zajedno s očekivanjima”, rekla je O’Neill. “No strahovi od preopterećenosti nisu jedine stvari koje mogu uzrokovati izgaranje povezano s umjetnom inteligencijom. Briga o tome što će biti potrebno da se održi korak u ovom novom radnom okruženju također je prisutna.”

Obuka može biti zastrašujuća i iscrpljujuća, rekla je O’Neill, a radnici bi mogli osjećati kako su svladani pritiskom da se usavršavaju i prilagođavaju alatima umjetne inteligencije. To može pridonijeti postojećem osjećaju stresa i burnouta. Neki radnici također su zabrinuti zbog utjecaja umjetne inteligencije na njihovu ravnotežu između poslovnog i privatnog života, rekla je.

Anketa među 1150 američkih radnika koju je proveo Resume Now u ožujku 2024. pokazala je da je 63% izrazilo strah u vezi s korištenjem umjetne inteligencije. A 61% je zabrinuto da će to povećati iscrpljenost. Gotovo 90% mladih radnika strahuje od burnouta povezanog s umjetnom inteligencijom. A otprilike polovica ispitanih žena smatra da će umjetna inteligencija negativno utjecati na ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Dvije trećine ispitanika strahuje od gubitka posla zbog umjetne inteligencije.

Kako spriječiti burnout?

Srećom, tvrtke mogu poduzeti korake za uvođenje ili proširenje AI inicijativa bez iscrpljivanja radnika. Jedan je svakako izbjegavanje žurbe u uvođenju umjetne inteligencije.

“Toplo preporučujem postupno uvođenje AI inicijativa”, rekao je Huber. “Nemojte ciljati visoko sa zadacima koji zahtijevaju značajne resurse za procjenu i postavljanje, jer to stavlja veliki pritisak na timove.”

Priprema radnika za postupni prijelaz na korištenje umjetne inteligencije na radnom mjestu ključna je kako za uspjeh inicijative tako i za zdravlje i sreću zaposlenika, rekla je O’Neill. “Kako bi umirile strahove zaposlenika, tvrtke se moraju kretati polako. Tvrtke se moraju obvezati na jasnu komunikaciju u vezi s korištenjem umjetne inteligencije, o tome kako će obuka izgledati i kako će se promijeniti očekivanja učinka”, rekla je.

Odjeli ljudskih potencijala trebali bi biti otvoreni za povratne informacije zaposlenika o tome kako im umjetna inteligencija može pomoći da rade učinkovitije i riješiti sve nedoumice koje bi mogli imati u vezi s korištenjem alata.

Važno je započeti s jasnim porukama o korištenju umjetne inteligencije. “Tvrtke moraju komunicirati točno kako će umjetna inteligencija biti integrirana i koji je vremenski okvir za njezino usvajanje”, rekla je O’Neill. “To ne može biti široka objava za cijelu tvrtku. Zaposlenici moraju znati kako će umjetna inteligencija biti uvedena u njihovu pojedinačnu ulogu i kako će promijeniti njihov svakodnevni rad.”

Prednost ljudima

Rukovodstvo bi trebalo dati prednost radu za ljude, rekao je Huber. “Postavljanje realnih očekivanja na početku osigurava da timovi razumiju poslovne ciljeve i ne gube vrijeme pokušavajući zadržati svoje izvorne odgovornosti dok isporučuju inicijative umjetne inteligencije”.

Kad god je to moguće, tvrtke trebaju podsjetiti radnike da je umjetna inteligencija većinom namijenjena da im pomogne u obavljanju repetitivnih i svakodnevnih zadataka povezanih s njihovim poslovima. Na taj se način mogu usredotočiti na projekte više razine. “Iako neke uloge umjetna inteligencija može zamijeniti, većinu neće”, rekla je O’Neill. “Ovo uvjeravanje može uvelike pridonijeti da radnici prihvate korištenje tehnologije.”

Tvrtke također mogu ponuditi obuku kako bi pomogle zaposlenicima da izvrše sve potrebne prijelaze. “Svaka će uloga malo drugačije uključivati ​​AI, stoga je ključno prenijeti da će obuka pomoći radnicima da nauče kako koristiti alat za svoje specifične potrebe”, rekla je O’Neill. “Osim toga, tvrtke bi trebale razmotriti stvaranje namjenskog tima za podršku AI koji bi odgovarao na pitanja radnika dok se prilagođavaju ovom novom načinu rada.”


Izvor: CNBC; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno